• Pappman

    Bebistricket

    Hundtricket har man ju hört talas om, men bebistricket är strået vassare vill jag hävda.

    Har aldrig fått sådan uppmärksamhet v kvinnor sen jag blev pappa.

    Hur kan det vara så, är det rent biologiskt. För egentligen borde man ju vara helt bränd på marknaden när man redan bildat familj?

  • Svar på tråden Bebistricket
  • Anonym (:))

    Män som tar hand om barn är bara så sexigt ;) det visar att du är ansvarsfull, en trygghet och omtänksam m.m

    attraktiva egenskaper lyfts fram på ett oskyldigt sätt :)

  • Pappman
    Anonym (:)) skrev 2015-03-29 22:59:04 följande:

    Män som tar hand om barn är bara så sexigt ;) det visar att du är ansvarsfull, en trygghet och omtänksam m.m

    attraktiva egenskaper lyfts fram på ett oskyldigt sätt :)


    Kan kanske vara så, känns lite lustigt dock. I ena stunden kan man vara helt osynlig, för att i nästa stund när dottern knallar in bli intressant.

    Hur ska jag tolka de gamla tanterna som kommer fram och pratar när jag är ute på stan med henne då?:)
  • Anonym (:))

    Jag är 22år och mamma själv så jag kan tyvärr inte svara för de äldre damerna ;)

  • Anonym (Tjej)

    Gamla tanter tycker att det är gulligt att du tar hand om dottern, unga tjejer tycker att det är hett och tänker att du vore en bra far till deras barn. Du är absolut inte "bränd" på marknaden på ett sånt sätt. Det visar snarare att du är ansvarstagande, omtänksam och fertil. Män kan få barn med massor av tjejer så det finns som ingen biologisk orsak till att det skulle vara negativt. Det är lite annorlunda med tjejer eftersom de behöver återhämtningstid efter allt de investerat i ett barn biologiskt, så när barnet är litet/tjejen gravid så kan killar bli off för de vet att det är länge tills hon kan få deras barn.

  • Anonym (?)

    Hurvreagerar ni killar då? På tjejer med barn?

    Fast nä ja tänker nog åh va gulligt en trygg o go pappa o allt de dör men för mig är han nog ändå off the market lixom...

    Det är själva grejjen som är fin men ingen potentiell så är du säker på att tjejerna verkligen raggar lr bara tycker allt är så fint?

  • Pappman
    Anonym (?) skrev 2015-03-30 13:59:46 följande:

    Hurvreagerar ni killar då? På tjejer med barn?

    Fast nä ja tänker nog åh va gulligt en trygg o go pappa o allt de dör men för mig är han nog ändå off the market lixom...

    Det är själva grejjen som är fin men ingen potentiell så är du säker på att tjejerna verkligen raggar lr bara tycker allt är så fint?


    Kan ju bara tala för mig själv men jag gillar mammor, kanske för att jag är pappa själv.

    Ser väl samma egenskaper i en kvinna med barn som de ni beskriver hos en man. Känns lite som man landar tryggare i sig själv efter att ha blivit förälder, kanske att man blivit av med någon grundläggande stress inför att föra generna vidare?

    Sen har man ju alltid sin glada tanke tillhands, lätt tt frammana en bild av dottern när det känns trist så allt vänder och man blir på toppen humör.

    Hm så säker jag kan vara på att de raggar, har alltid varit extremt dålig på att uppfatta såna signaler, men ja jag får den typen av uppmärksamhet nu.
  • Pappman
    Anonym (Tjej) skrev 2015-03-30 13:16:53 följande:

    Gamla tanter tycker att det är gulligt att du tar hand om dottern, unga tjejer tycker att det är hett och tänker att du vore en bra far till deras barn. Du är absolut inte "bränd" på marknaden på ett sånt sätt. Det visar snarare att du är ansvarstagande, omtänksam och fertil. Män kan få barn med massor av tjejer så det finns som ingen biologisk orsak till att det skulle vara negativt. Det är lite annorlunda med tjejer eftersom de behöver återhämtningstid efter allt de investerat i ett barn biologiskt, så när barnet är litet/tjejen gravid så kan killar bli off för de vet att det är länge tills hon kan få deras barn.


    Största naturliga hindren för att skaffa massor med barn är nog det ekonomiska och att man skulle behöva dela sig själv i många småpappor för att hinna vara med alla barnen.

    Vet inte om det direkt bromsar mig med gravidmagar heller då jag tycker det är fint och oerhört mysigt. Älskade att ha en gravid kvinna själv ligga och spoona henne och klappa på magen.
  • Anonym (?)

    Va mysigt! Ser själv fram emot att bli gravid i framtiden men då min tjejkompis skrämt upp mig lite ( att man blir totalt ointressant av män när man har barn ) självklart är jubtanken att vara med barnens pappa resten av livet men om något olyckligt skulle hända så är det ändå trevligt att veta att man inte är helt motbjudande bara för att man har barn :)

  • Pappman
    Anonym (?) skrev 2015-03-30 21:45:59 följande:

    Va mysigt! Ser själv fram emot att bli gravid i framtiden men då min tjejkompis skrämt upp mig lite ( att man blir totalt ointressant av män när man har barn ) självklart är jubtanken att vara med barnens pappa resten av livet men om något olyckligt skulle hända så är det ändå trevligt att veta att man inte är helt motbjudande bara för att man har barn :)


    Jo helt säker på att man håller ihop resten av livet efter att ha fått barn tillsammans kan man inte vara. Visst är det ett mål inte minst för barnets skull men vad som helst kan hända i livet.

    Helt ointressant tror jag inte alls, det är ju fortfarande personen man blir kär i inte singel tjejen eller mamman.

    Tror dock att det kan bli svårare att få tid till att träffa nån och alla killar passar väl inte så bra med barn kanske, det gäller ju att det inte blir en jättekrock mellan killen och barnet där det inte funkar alls.
  • Anonym (Sö.)
    Anonym (?) skrev 2015-03-30 21:45:59 följande:

    Va mysigt! Ser själv fram emot att bli gravid i framtiden men då min tjejkompis skrämt upp mig lite ( att man blir totalt ointressant av män när man har barn ) självklart är jubtanken att vara med barnens pappa resten av livet men om något olyckligt skulle hända så är det ändå trevligt att veta att man inte är helt motbjudande bara för att man har barn :)


    Det är nog olika från man till man. Jag ser känslomässigt en kvinna som redan har blivit mamma som "upptagen" och därmed sexuellt ointressant. Detta oavsett om jag rent intellektuellt vet att hon är singel och oavsett om hon i övrigt är såväl snygg som trevlig.
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (:)) skrev 2015-03-29 22:59:04 följande:

    Män som tar hand om barn är bara så sexigt ;) det visar att du är ansvarsfull, en trygghet och omtänksam m.m

    attraktiva egenskaper lyfts fram på ett oskyldigt sätt :)


    Jaha... Varför är det då alltid de mystiska, lite farliga och lätt otrevliga killarna som först får napp när det raggas?

    Den perfekta mannen ska tydligen vara kameleont.
  • Pappman
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-03-31 18:40:49 följande:

    Jaha... Varför är det då alltid de mystiska, lite farliga och lätt otrevliga killarna som först får napp när det raggas?

    Den perfekta mannen ska tydligen vara kameleont.


    De kanske mer är för ren sex och sen får de gärna övergå i gasform och försvinna ut genom fönstret? Eller så är det olika för olika tjejer?
Svar på tråden Bebistricket