• Snuffe83

    Låta svärmor vara barnvakt?

    Hej alla har en son på 9 månader nu men aldrig lämnat bort honom för barnpassning! Min man vill gärna hitta på något med mig/ och jag med han! Vet inte om jag är konstig men vill helst bara att min mamma ska passa min son. Min svärmor vill gärna passa sitt barnbarn men jag klarar inte av det. Allt hon gör med min son tycker jag är fel, men hur ska man säga till sin man att jag bara vill att min egen mamma ska passa honom? Hur gör man? Vill ju såklart att mitt barn ska få umgås med sina farföräldrar. Men vet inte när jag kommer känna mig redo. Är det alltid så med första barnet att man bara tycker att ens egna föräldrar duger bäst?

  • Svar på tråden Låta svärmor vara barnvakt?
  • Lindsey Egot the only one

    Du tycker att dina föräldrar duger bäst för att du levt med dom. Du har ingen aning om hur det är att vara barn och leva med svärmor. Men din man har det och är han en fin man med bra egenskaper har hans föräldrar gjort något bra och då borde de duga lika gott som dina föräldrar. Det finns ju en risk att du skapar ett maktspel mellan far och morföräldrarna och det är inte roligt. De ska ju ändå träffas på framtida kalas

Svar på tråden Låta svärmor vara barnvakt?