• Anonym ((anon­ym))
    Äldre 30 Mar 01:53
    667 visningar
    5 svar
    5
    667

    vad tycker ni om detta?!!

    För ca tre månader sedan lärde jag känna en jätte trevlig kille,kan kalla honom kim via en killkompis honom kan vi kalla simon.Vi blev snabbt vänner ps inget annat.Vi har umgåtts en del han jobbar skift och jag är arbetslös så ibland har vi träffats och tagit nån öl snackat eller åkt till något köpcenter.Vi har träffats med min kille också.Själv är han singel och han verkar trivas med det.Han har haft en del fester som varit jättetrevliga där både jag och min kille varit...simon har också varit med.De har känt varandra i 25 år ca.Vad jag vet har de haft det lite upp och ner i deras vänskap tidigare.Ialla fall, nu till händelsen..i lördags var jag,tim och simon i skurup hos en gammal vän till mig.han skulle ha lite fest hade ingen aning om vad för slags folk det skulle komma men i alla fall så frågade jag fall tim och simon ville med och det ville dom.så vi åkte tåget dit sen pratade vi om att ta färdtjänst hem(simon har en medfödd skada i benen så han har färdtjänst) men att det fick vi se och självklart hade vi tänkt åka hem tillsammans.det var trevligt tills grannen kom in och sen började tim diskutera med henne så hon blev väl trött och gick.han verkade lite på dåligt humör redan på tåget men inget vi tänkte på så...sen blev det värre av någon anledning tog jag lite för många snapsar vilket resulterade i toaletten ett tag så tyvärr har jag lite minnesluckor(vet,det är inte bra men det händer aldrig annars) minns jag sitter i soffan och allt snurrar sen helt plötsligt reser sig en av killarna sig och slår tim,de slår varandra men det går över ganska fort, minns jag försökte gå emellan men blir knuffad ner i soffan och tillsagd att inte lägga mig i.sen minns jag typ inte så mycket mer utan går in och lägger mig i soffan i väntan på att må bättre.då har tim stått utanför kallat ut simon och sagt att nu ska vi gå och simon säger att han inte vill lämna mig och att han vill vara kvar.då blir tim sur och drar.sen dagen efter får jag sms om att det var dålig stil att inte följa med osv, riktigt för över allt på mig och jag bara skriver att jag vill inte diskutera detta via sms men försöker ju ändå skriva lite och förklarar att tyvärr blev jag för full men han skriver att är man vänner backar man upp varandra osv..och jag förstår inte mycket..detta skriver han bara till mig inte till simon just då..och sen skriver han att han inte anser oss som vänner mer osv..jag blir ganska paff att han inte ens vill träffas och prata om det .sen ringer min kompis och säger att han berättat det för henne när de fikat(vad har hon med det att göra!?) Och då har han sagt att han var sur på oss för att vi inte brydde oss och följde med honom hem efter att han fått flera slag i huvudet.men han måste ju förstå oss med att vi var inte nyktra,jag hade inte ens hum om vad som hände exakt är ju inte vårt fel han hamnar i slagsmål eller i bråk.han följde med på eget bevåg och klart hade man varit nykter hade man ju följt med,men är lite svårt när man är totalt packad.är man på en fest får man ta att det kan bli fel anser jag.han för över allt på oss och det jag tycker är faktiskt sjukt är att han idag tog bort oss på fb och inte nog med det skriver ut oss i nått cp meddelande offentligt där.det fick jag och simon veta och sen hade han tydligen tagit bort det.jag tycker detta är jättekonstigt känns på något vis som att det ligger något annat bakom..men är totalt omoget att på nått vis söka medlidande via fb:/känner mig ganska chockad och simon mår ju inte bra för han hade ju smsat honom och frågat om de kunde prat då hade ha skrivit nä du är ändå så sur..från den förstående killen till någon annan liksom...trodde inte detta om honom..hade väl önskat han skrev ok jag överdrev lite ska vi ses och prata om det..men nä han håller fast vi detta och vi anser inte att det är vårt fel.klart det är synd han hamnade i bråk men han är över fyrtio och borde kunnat lugna sig och ta ansvar för sig själv...man är inte perfekt och att det blev för mkt dricka för mig hade ju inte med bråket att göra..känns lite som att oavsett skulle vi åkt hem med honom..även fast tom killen som han bråkat med sa kom in vi glömmer detta och börjar om..så skulle han iväg han kunde ju valt det andra .och jag som låg på dass och mådde skit hade ju ingen aning om att han drog heller...bara tycker det är sjukt..lägger ut oss på fb om det istället för att träffas och diskutera det .blev så chockad trodde inte alls detta om honom..ochi april ska i på samma maskeradfest .hur ska det gå..simon säger att så har han aldrig beteet sig ..att han bara avslutat vänskapen så..

  • Svar på tråden vad tycker ni om detta?!!
  • Anonym (Suck)
    Äldre 30 Mar 05:44
    #1

    Radbrytning, styckeindelning, punkt, stor bokstav m.m.

    Urjobbigt att läsa! Glöm Tim om han är tjurig, vad anmars kan du göra? Det är ändå "bara" en ny bekantskap (som dessutom slåss) och du har andra vänner.

  • Anonym (för jobbig­t)
    Äldre 30 Mar 06:18
    #2

    För många namn å hålla reda på...skriv lite bättre nästa gång så kanske några orkar läsa

  • Anonym (Jobbi­gt.)
    Äldre 30 Mar 07:40
    #3

    Oj tröttnade att läsa efter endast ett kort stycke. ASjobbigt att läsa. Rörigt,för många namn, inga punkter ,ingen styckesindelning,låååång text.

  • Ruh
    Äldre 30 Mar 07:49
    #4

    Ja jag som faktiskt tog mig tid att läsa kan ju säga min åsikt.

    Tycker att båda parter har tänkvärda argument. Ja ni blev för full, Tim är en vuxen man som måste kunna bete sig just så också. Men kanske vart han rädd efteråt? Det är farligt med slag mot huvudet.

    Hur Tim betedde sig efteråt är dock bara löjligt och omoget. Jag skulle tycka att just ett samtal öga mot öga skulle vara bra, där båda är ödmjuka, men nu går ju inte det.

    Du och Simon gjorde inget fel, men hade varit omtänksamt att se till att Tim mådde bra. Men som sagt: han är vuxen och borde kunna ta hand om sig själv.

    Till er andra: tänk på att vissa har väldigt svårt med meningsuppbyggnad och dylikt. Lite förståelse är ju inte fel.

  • Anonym ((anon­ym)) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 13:02
    #5
    Ruh skrev 2015-03-30 07:49:29 följande:

    Ja jag som faktiskt tog mig tid att läsa kan ju säga min åsikt.

    Tycker att båda parter har tänkvärda argument. Ja ni blev för full, Tim är en vuxen man som måste kunna bete sig just så också. Men kanske vart han rädd efteråt? Det är farligt med slag mot huvudet.

    Hur Tim betedde sig efteråt är dock bara löjligt och omoget. Jag skulle tycka att just ett samtal öga mot öga skulle vara bra, där båda är ödmjuka, men nu går ju inte det.

    Du och Simon gjorde inget fel, men hade varit omtänksamt att se till att Tim mådde bra. Men som sagt: han är vuxen och borde kunna ta hand om sig själv.

    Till er andra: tänk på att vissa har väldigt svårt med meningsuppbyggnad och dylikt. Lite förståelse är ju inte fel.


    tack för ditt bemötande! Och tack för att du svarade såhär fast det blev väldigt rörigt .såg det blev det när jag lagt upp allt..men orkade inte ändra det heller..

    känner som du skriver faktiskt..ville väl bara ha lite bekräftelse på att det inte var vi som gjorde fel..
Svar på tråden vad tycker ni om detta?!!