• Anonym (Gaser eller bebis ????)

    Skengravid?! hur tidiga symtom?

    Jag tog ur min kopparspiral i december. Efter det har vi inte tänkt så mycket på när och hur vi har sex.
    Min senaste mens varade 12-14/3 och jag blödde mindre än vanligt. Dessutom så har jag alltid mens i fem dagar annars, sedan femton år tillbaka.

    Nu de senaste 3-4 dagarna har jag känt mig konstig i kroppen. Det började med ömma och spända bröst (symtom som jag bara brukar ha vid mens), bubblig mage och feberkänsla.
    Jag var bombis på att det bara var en rejäl ägglossning på G. Och tänkte inte mer på det.
    Idag har jag alla ovan symtom, plus illamående (känns som magkatarr), kissnödig hela tiden (gått på toa ca 1gång/h hela dagen). Jag är torr i munnen, mer sugen på sex och magen känns oerhört svullen.

    Min fråga är nu vad ni haft för tidiga symtom. Hur har ni mått under ägglossning? Hur tidigt har ni känt symtom. Osv osv?

  • Svar på tråden Skengravid?! hur tidiga symtom?
  • Anonym (Gaser eller bebis)

    Glömde tillägga att min menscykel varit regelbundet 24-26 dagar (alltså något kort) de åren jag haft mensappen och kunnat dokumentera ????

  • Anonym (Lundberg)

    Jag tog ut min pstav den 4e mars och plussade igår med världens starkaste positiva test. Tog ett digitalt och det stod gravid 2-3. Så måste haft ägglossning dagen efter jag tog ut staven. Helt sjukt, hade haft den i tre år. Hade min senaste mens mellan den 19-22 feb. Vet inte hur det är med spiral men ville bara dela med mig :)

  • Anonym (J)

    Om din senaste mens var då så måste det vara ägglossningen du kände av. Du längtar efter barn, då är det vanligt att man känner efter för mycket och kopplar det till en graviditet. Vänta två veckor och se om det håller i sig och ta ett test då. Hoppas du får ett plus. :)

  • Anonym (S)
    Anonym (Lundberg) skrev 2015-03-31 06:37:10 följande:

    Jag tog ut min pstav den 4e mars och plussade igår med världens starkaste positiva test. Tog ett digitalt och det stod gravid 2-3. Så måste haft ägglossning dagen efter jag tog ut staven. Helt sjukt, hade haft den i tre år. Hade min senaste mens mellan den 19-22 feb. Vet inte hur det är med spiral men ville bara dela med mig :)


    Oj, redan?! Grattis!!

    Jag hade ju kopparspiral så jag skulle kunna bli gravid samma dag

    Vilka symtom hade du? Första barnet?
  • Anonym (S)
    Anonym (J) skrev 2015-03-31 07:10:24 följande:

    Om din senaste mens var då så måste det vara ägglossningen du kände av. Du längtar efter barn, då är det vanligt att man känner efter för mycket och kopplar det till en graviditet. Vänta två veckor och se om det håller i sig och ta ett test då. Hoppas du får ett plus. :)


    Jag vet. Det borde ju varit det. Men att den ska kännas såhär och i så många dagar. Trodde jag kände min kropp nu vid 30+

    Symtomen är kvar. Muntorr, blödande tandkött, illamående, svullen, spända bröst osv.

    Tiden får utvisa
  • Anonym (Lundberg)
    Anonym (S) skrev 2015-03-31 14:13:33 följande:
    Oj, redan?! Grattis!!

    Jag hade ju kopparspiral så jag skulle kunna bli gravid samma dag smile1.gif

    Vilka symtom hade du? Första barnet?
    Tack :) ja det är första barnet, kände stickningar i livmodern till en början som gick över till en mensvärk som sen försvann. Högre temp än vanligt, stressiga drömmar, trött tidigt på kvällen och hungrig som satan :) sen ömma bröst!
  • Anonym (S)
    Anonym (Lundberg) skrev 2015-04-01 09:13:28 följande:
    Tack :) ja det är första barnet, kände stickningar i livmodern till en början som gick över till en mensvärk som sen försvann. Högre temp än vanligt, stressiga drömmar, trött tidigt på kvällen och hungrig som satan :) sen ömma bröst!
    Jag blöder lite idag. Brukar aldrig ha så kort mellan menser (bara två veckor nu) Verkar som att min kropp spelar mig ett spratt. Har fortfarande alla symtom. Mår sjukt illa och brösten har gjort ont i snart en vecka.
Svar på tråden Skengravid?! hur tidiga symtom?