• Äldre 30 Mar 17:21
    965 visningar
    1 svar
    1
    965

    Missfall/gravid/mens??

    Hejsan!
    Jag och min sambo har försökt få barn i mer än 5 år nu. Utredning är avklarad och men otydlig, har själv alla symtom på pco - ökad behåring, oregelbunden mens m.m
    Dock har dom inte sagt att jag har det trots både ultaljud och kontrasröntgen. 

    Vilket fall som helst 
    Jag hade mens senast 8 januari och så här länge har det inte gått. Har under en månad haft grymt ont i brösten. HELA tiden. och mått allmänt konstigt. lite illa ibland och väldigt trött och sliten.
    Har ju såklart hoppast på att va gravid. 
    Men har nu under en vecka fått bruna trådiga flytningar, Inget färskt blod, utan mer trådigt och lite klumpigt fast inte så det rinner ut i trosan utan det är torrt.
    Svårt att förklara.
    Har även molande värk, men inte riktigt som mensvärk utan den flyttar sig hela tiden. Lite som mensvärk ibland och sen ut mot äggstockarna på båda sidor. Det känns som om jag skulle kunna va gravid men känner ju att pga av småblödningarna eller flytningarna i samband med molvärken inte är det. 
    Dom luktar inte illa och jag har inte ont, utan bara en lätt molande/ilande känsla som ofta kommer när jag är still. Om jag inte är gravid så är det ju nått fel på mig. Har aldrig varit såhär innan. 

    Har beställt hem ett test, men när man månad efter månad fått minus på stickan så blir det lättare att ta ett när mensen kommer. Därför har jag avvaktat.
    Kan det va ett missfall eller då kommer det färskt blod kanske?

  • Svar på tråden Missfall/gravid/mens??
  • Äldre 2 Apr 07:23
    #1

    Jag fick tyvärr troligen missfall i tisdags. Fick en störtblödning som höll på runt 20 minuter. Sen kom en klump ut och det lugnade ner sig. Har blödit som mens igår och haft molandevärk i äggstockarna. Gjorde ett starkt positivt graviditets test igår, eftersom jag inte gjort nått innan. 
    Tråkigt när vi försökt så många år, men samtidigt en liten tröst att vi KAN göra barn. 

    Behöver lite råd nu.
    Behöver jag åka in?
    Blöder inte mycket och har inte ont! 
    Kan vi försöka igen direkt när jag mår bättre?
    Ska jag ta det lugnt eller kan jag träna nu under blödningarna?
    Ska jag ta ett test till om en vecka? och om det e lika stark var det inte ett missfall då?

Svar på tråden Missfall/gravid/mens??