• Mästerkocken

    Vet inte vilken rubrik som passar

    Vad ska man göra om man är så ledsen/nedstämd/deprimerad så att man nästan vill skada sig själv. Känns som jag vill känna smärta pga en sak som precis hänt. 

  • Svar på tråden Vet inte vilken rubrik som passar
  • Anonym (sara)

    Jag har varit där... Många gånger. Det som du ska ha i åtanke är att den här akuta känslan som du känner just nu, kommer troligtvis att gå över snart. Man kan må fortsatt dåligt, men det akuta brukar bara hålla i sig korta stunder och det är i alla fall då som det brukar vara svårast för mig att kontrollera mig själv.

    Vill du berätta vad det är som hänt? Kanske hjälper det att ventilera?

  • Mästerkocken

    Jag har svårt för o förklara grejer :/ och jag försökte lyssna på musik men det verkar inte hjälpa alls. Har också försökt prata med några men det funkar inte heller. Känner mig riktigt ledsen, känns som att jag kan sova i dagar utan att bry mig om nånting alls.

  • Anonym (sara)
    Mästerkocken skrev 2015-03-30 17:39:17 följande:

    Jag har svårt för o förklara grejer :/ och jag försökte lyssna på musik men det verkar inte hjälpa alls. Har också försökt prata med några men det funkar inte heller. Känner mig riktigt ledsen, känns som att jag kan sova i dagar utan att bry mig om nånting alls.


    Ok. Det är svårt att råda när man inte vet vad det handlar om, men försök hålla kvar tanken på att livet är upp och ner. Det kommer inte att kännas så här för alltid.

    Har du skadat dig själv tidigare? Har du de tankarna hela tiden eller kommer de och går? Musik tycker jag hjälper ibland men då ska det vara glad musik. Att ringa någon kan också få ner mig på jorden och ge lite perspektiv. Du kommer känna dig stolt och stark när du tagit dig genom det utan att ha skadat dig.

    Det låter lite som att du främst är ute efter att straffa dig själv när du vill skada dig?
Svar på tråden Vet inte vilken rubrik som passar