• Anonym (Pojkvän)

    Min flickvän blir så "defensiv" mot mig... Mår dåligt.

    Jag ifrågasatte min flickvän för några dagar sedan varför vi inte kunde ses mer den veckan, vilket vi uppenbarligen kunde. Jag tjatade lite på henne och så.

    Efter att jag gjorde det så har hon blivit så "defensiv" mot mig. Ignorerar mina sms, är inte lika kärleksfull mot mig, säger exempelvis inte "älskar dig" som alltid annars. Hon är heller inte intresserad av att prata med mig...

    Hon har gjort såhär förut, och till slut brukar det bli bra. Men jag mår så fruktansvärt dåligt av det... Vad ska jag göra för att må bättre??

    Vi har varit tillsammans i ungefär 11 månader.

  • Svar på tråden Min flickvän blir så "defensiv" mot mig... Mår dåligt.
  • Anonym (spela med i spelet)

    Backa lite. Messa henne inte förrän hon hör av sig. Hon kör nog ett spel med dig, haka inte på och skrapa med foten.

  • Anonym (inget tjat)

    Tjat är ju aldrig någonsin bra. Ifall det händer igen att hon inte vill ses mer fastän ni "uppenbarligen" kan, ifrågasätt inte, tjata inte. Det är väldigt avtändande. Ta det för vad det är istället, hon vill ha lite utrymme. Kanske är hon inte lika kär i dig som du är i henne, men det är ingenting du kan tvinga fram med tjat, tvärtom faktiskt.

  • Anonym (topp)

    Kanske är inte att IFRÅGASÄTTA en så bra metod? Ifrågasatta människor blir ofta defensiva då de känner sig kränkta eller misstrodda och det är inget bra.

    man kan FRÅGA eller uttrycka att man tycker det är tråkigt att man inte kan träffas mer för att man själv skulle önska det. Då har man informerat om vad man själv vill och känner och den andre kan utifrån det kanske känna att ja, det kanske går att träffas någon mer gång. Att försöka pressa någon till att träffas blir sällan bra.

    Det viktigaste är att man alltid försöker tänka på HUR man framför saker. I alla lägen. Det kan vara väldigt avgörande för resultatet.

  • Anonym (Pojkvän)
    Anonym (spela med i spelet) skrev 2015-03-30 18:43:55 följande:

    Backa lite. Messa henne inte förrän hon hör av sig. Hon kör nog ett spel med dig, haka inte på och skrapa med foten.


    Anonym (inget tjat) skrev 2015-03-30 18:49:26 följande:

    Tjat är ju aldrig någonsin bra. Ifall det händer igen att hon inte vill ses mer fastän ni "uppenbarligen" kan, ifrågasätt inte, tjata inte. Det är väldigt avtändande. Ta det för vad det är istället, hon vill ha lite utrymme. Kanske är hon inte lika kär i dig som du är i henne, men det är ingenting du kan tvinga fram med tjat, tvärtom faktiskt.


    Men jag hatar spel... Tycker bara det är sjukt omoget. Kan man inte bara respektera varandra och uppskatta snällhet?
    Jag tjatar inte direkt på att vi ska ses överdrivet mycket...
  • fjanten
    Anonym (Pojkvän) skrev 2015-03-30 19:17:49 följande:

    Men jag hatar spel... Tycker bara det är sjukt omoget. Kan man inte bara respektera varandra och uppskatta snällhet? Jag tjatar inte direkt på att vi ska ses överdrivet mycket...


    Respektera att hon inte vill ses då.
  • Anonym (inget tjat)
    Anonym (Pojkvän) skrev 2015-03-30 19:17:49 följande:
    Anonym (inget tjat) skrev 2015-03-30 18:49:26 följande:

    Tjat är ju aldrig någonsin bra. Ifall det händer igen att hon inte vill ses mer fastän ni "uppenbarligen" kan, ifrågasätt inte, tjata inte. Det är väldigt avtändande. Ta det för vad det är istället, hon vill ha lite utrymme. Kanske är hon inte lika kär i dig som du är i henne, men det är ingenting du kan tvinga fram med tjat, tvärtom faktiskt.


    Men jag hatar spel... Tycker bara det är sjukt omoget. Kan man inte bara respektera varandra och uppskatta snällhet?
    Jag tjatar inte direkt på att vi ska ses överdrivet mycket...
    Du skrev själv att du både ifrågasatte och tjatade, jag tog dig på orden. Det är hur som helst inte klädsamt att tjata på någon som redan har visat att de inte vill träffas. Det kan lätt upplevas klängigt, och det är som sagt avtändande. Bättre då att respektera hennes behov av "space", det kan bara bli bättre.
  • johndoe1971

    Jag är i samma situation, men min tjej har PDMS, blir sjukt deppat, iskall mot mig,hon vet inte om vi ska fortsätta träffas,hennes skalle kokar, you name it!! 
    Men sen när det är över så blir det bra igen, men jag lider som fan, får hjärnspöken o allt mellan himmel o jord.
    Vi har bara träffats i 3 mån så man blir sjukt osäker!!

    Kom ihåg att inte stressa henne, då kan det bli väldigt fel, ha lite is i magen! :)

    Lycka till!/E

  • Anonym (Pojkvän)
    johndoe1971 skrev 2015-03-30 19:28:20 följande:

    Jag är i samma situation, men min tjej har PDMS, blir sjukt deppat, iskall mot mig,hon vet inte om vi ska fortsätta träffas,hennes skalle kokar, you name it!! 
    Men sen när det är över så blir det bra igen, men jag lider som fan, får hjärnspöken o allt mellan himmel o jord.
    Vi har bara träffats i 3 mån så man blir sjukt osäker!!

    Kom ihåg att inte stressa henne, då kan det bli väldigt fel, ha lite is i magen! :)

    Lycka till!/E


    Tack! :)

    Hur lång tid kan det ta mellan ni ses? någon dag eller någon vecka?

    För mig och min flickvän kan det ta lite över en vecka, och då blir saknaden hos mig ganska enorm.. Hur tänker man på annat på bästa sätt?

    Kan hon träffa dig ofta när hon vill ses och är anpassningsbar?
    Eller behöver du, pga. detta anpassa dig till henne mycket?
  • Anonym (Pojkvän)
    Anonym (inget tjat) skrev 2015-03-30 19:22:25 följande:
    Du skrev själv att du både ifrågasatte och tjatade, jag tog dig på orden. Det är hur som helst inte klädsamt att tjata på någon som redan har visat att de inte vill träffas. Det kan lätt upplevas klängigt, och det är som sagt avtändande. Bättre då att respektera hennes behov av "space", det kan bara bli bättre.
    Jo, så svårt att låta bli när man saknar henne bara... Handlar ju inte om att måste träffa henne varje dag, utan det kan gå en veckan utan att vi ses.
  • johndoe1971
    Anonym (Pojkvän) skrev 2015-03-30 19:32:32 följande:
    Tack! :)

    Hur lång tid kan det ta mellan ni ses? någon dag eller någon vecka?

    För mig och min flickvän kan det ta lite över en vecka, och då blir saknaden hos mig ganska enorm.. Hur tänker man på annat på bästa sätt?

    Kan hon träffa dig ofta när hon vill ses och är anpassningsbar?
    Eller behöver du, pga. detta anpassa dig till henne mycket?
    Nu är vi mitt uppe i en "va-ifrån-varann-period", jag dör av längtan!!
    Men det är bättre att vara själv hemma än att sitta i samma soffa o vilja kramas och hon är som en isbit! 
    Men nu har jag fixat så hon ska börja ta en PMS/PDMS-medicis som heter Premalex. Hoppas det blir bättre!
  • Anonym (Pojkvän)
    johndoe1971 skrev 2015-03-30 19:57:37 följande:
    Nu är vi mitt uppe i en "va-ifrån-varann-period", jag dör av längtan!!
    Men det är bättre att vara själv hemma än att sitta i samma soffa o vilja kramas och hon är som en isbit! 
    Men nu har jag fixat så hon ska börja ta en PMS/PDMS-medicis som heter Premalex. Hoppas det blir bättre!
    Okej! Vem tog initiativet till den "va-ifrån-varann-perioden"?

    Får hoppas det blir bra!
  • Louise8855

    Får du någon slags bekräftelse tillbaka av henne under dom dagarna då allt känns bra då? Kan hon vara osäker på sina känslor.

  • johndoe1971
    Anonym (Pojkvän) skrev 2015-03-30 20:17:09 följande:
    Okej! Vem tog initiativet till den "va-ifrån-varann-perioden"?

    Får hoppas det blir bra!
    Det var jag, jag har försökt att lära mig "läsa av" henne, att låta henne få vara själv när jag märker att hon är lite "avig".
    Vi pratade precis o det va ingen känsla av  att hon vill lämna mig, men det är ändå jäkligt jobbig när man bara vill åka dit och tokkramas o sova ihop.

    Men jag hoppas att Premalex hjälper oss i vår situation...Annars får jag söka nåt antidepressivt att ta till, förhoppningsvis blir det inte så! :)
  • Anonym (Pojkvän)
    Louise8855 skrev 2015-03-30 20:28:29 följande:

    Får du någon slags bekräftelse tillbaka av henne under dom dagarna då allt känns bra då? Kan hon vara osäker på sina känslor.


    Jo, då är allt jättebra!
  • Anonym (Pojkvän)
    johndoe1971 skrev 2015-03-30 20:32:39 följande:
    Det var jag, jag har försökt att lära mig "läsa av" henne, att låta henne få vara själv när jag märker att hon är lite "avig".
    Vi pratade precis o det va ingen känsla av  att hon vill lämna mig, men det är ändå jäkligt jobbig när man bara vill åka dit och tokkramas o sova ihop.

    Men jag hoppas att Premalex hjälper oss i vår situation...Annars får jag söka nåt antidepressivt att ta till, förhoppningsvis blir det inte så! :)
    Okej! Hur ofta är hon "dålig"? Ofta eller sällan? :)
  • Anonym (Skeptisk)

    Vill du verkligen vara tillsammans och skapa framtid med en tjej som inte verkar må särskilt bra?

  • Anonym (Pojkvän)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2015-03-30 20:43:24 följande:

    Vill du verkligen vara tillsammans och skapa framtid med en tjej som inte verkar må särskilt bra?


    Men jag är rätt säker på att hon mår mestadels bra, likt alla människor.
  • johndoe1971
    Anonym (Pojkvän) skrev 2015-03-30 20:39:48 följande:
    Okej! Hur ofta är hon "dålig"? Ofta eller sällan? :)
    Det kan röra sig om 1-1½ vecka typ, beror lite på.
Svar på tråden Min flickvän blir så "defensiv" mot mig... Mår dåligt.