• Anonym (Förbannad!)

    Lämna barn ensamma i bilen. Hur fan tänker ni?!

    Hur sjutton kan man, lämna barn, oavsett ålder, ensamma i bilen!? Oavsett om det är varmt eller kallt ute!

    Jag blir otroligt upprörd när jag ser det.

    Jag och en vän såg nyligen 2 små barn (under 3 år) sitta ensamma i en bil, och föräldern kom först efter en hel kvart! (vem vet hur länge de barnen hade suttit där innan vi såg det?) vi letade efter föräldern, kollade reg nummer för att hitta nått telefonnummer (utan någon tur). Tillslut ringde vi polisen. Men just då kom föräldern tillbaka o gasade iväg med väldans fart innan vi hann prata med han. Polisen skrev ner reg numret ifall det skulle ske igen. Men hur många andra gick inte förbi bilen, kollade in o sen gick bara iväg? Vi såg åtminstone 10 förbipasserande och ingen stannade upp. Så vi valde att göra en orosanmäla, för det där va verkligen inte okej! Kan man lämna barnen så länge i en bil så verkar det inte ha varit första gången, och lär säkerligen inte va sista heller. Och snart är det varmt ute!

    Så ni som lämnar era barn i bilen, hur sjutton tänker ni? På allvar, varför skaffar ni ens barn, om ni inte klarar av att göra ärenden med barn kring bena? Det är för helvete en del av föräldraskapet, att man får tåla en del och uppoffra mycket!

    Barn är ett stort ansvar, och då ska man bannemig ta hela ansvaret också och dra med barnen på ett ärende om det nu är så fruktansvärt viktigt!

  • Svar på tråden Lämna barn ensamma i bilen. Hur fan tänker ni?!
  • Anonym (hemskt)

    Vänta till värmen kommer. Och ännu fler idioter lämnar både barn och djur i bilen. Bara för att dö av värmeslag. 

  • Lena

    Fast du kan väl inte mena att det gäller oavsett ålder vår sexåring får sitta kvar ibland men då kan hon gå ur bilen själv inser är något.

  • Miss anonym

    Vi lämnar en 8 åring och en 5 åring lite titt som tätt i bilen. Inge konstigt i det! Ska jag springa in och typ handla en kvart och dom inte vill följa med så tvingar jag dom inte!

  • BeanBag

    Oavsett ålder låter ju väldigt konstigt. Små barn under skolåldern skulle jag inte lämna själva men min 7 åring och 10 åring stannar mycket hellre kvar i bilen när jag ska handla eller göra något annat ärende som tar max 20 min. Ser inga problem med det.

  • Anonym (jajemensan)

    Ser inga problem med det har en åtta åring.

  • Anonym (Förbannad!)

    Oavsett ålder kanske är att överdriva ja. Men jag har själv en 6 åring och en 1,5 åring. Skulle aldrig få för mig att lämna dem ensamma någonstan, speciellt inte i en bil!

  • Aylae

    Har en 11 åring som ofta väljer att sitta kvar i bilen om jag ska in och handla. Hon klarar av detta väldigt bra! Du kan väl inte mena att man ska släpa med stora barn in i en affär bara för att de inte ska sitta själva i bilen en liten stund? När anser du att barnen är stora nog att klara av detta? Förstår din åsikt när det kommer till mindre barn men inte det du skriver om oavsett ålder....

  • viseversa

    Ja vissa ÄR helt jävla dumma i huvudet.. VARJE sommar för djur och barn i varma bilar. Tror dessa människor är så jävla korkade att dom inte lär sig att det är farligt TROTS alla varningar år efter år efter år efter år. Det är skrämmande.

  • Aylae

    Ja att lämna något levande i bilen en het sommardag är urbota ansvarslöst givetvis, ingen diskussion om detta!

    Jag bara reagerar på hur kompromisslöst TS uttryckte sig då hen skrev att det var fel att lämna oavsett ålder och oavsett värme eller kyla.

  • green34
    Aylae skrev 2015-03-30 19:44:39 följande:

    Har en 11 åring som ofta väljer att sitta kvar i bilen om jag ska in och handla. Hon klarar av detta väldigt bra! Du kan väl inte mena att man ska släpa med stora barn in i en affär bara för att de inte ska sitta själva i bilen en liten stund? När anser du att barnen är stora nog att klara av detta? Förstår din åsikt när det kommer till mindre barn men inte det du skriver om oavsett ålder....


    Äldre barn klarar att vara ensamma i bilen medan föräldrarna t.ex handlar.


Svar på tråden Lämna barn ensamma i bilen. Hur fan tänker ni?!