• Anonym (tissel tassel)

    Kollegor som går och viskar till varandra

    Vad tycker ni om kollegor som går och viskar till varandra när andra är i närheten? Jag blir i alla fall osäker och tycker att det skapar dålig stämning. Sedan är vi ju ändå vuxna människor på en arbetsplats. Eller är jag överkänslig?

  • Svar på tråden Kollegor som går och viskar till varandra
  • Anonym (L)
    Anonym (tissel tassel) skrev 2015-03-30 19:46:22 följande:

    Vad tycker ni om kollegor som går och viskar till varandra när andra är i närheten? Jag blir i alla fall osäker och tycker att det skapar dålig stämning. Sedan är vi ju ändå vuxna människor på en arbetsplats. Eller är jag överkänslig?


    Det är upp till dig att gå o tro att bara för dom viskar så gör dom de om dig. Antingen har du extremt dåligt självförtroende eller så är du sjukt självgod, som tror att alla pratar om dig.

    Visst, vuxna människor behöver inte viska o ha sig men du som vuxen behöver heller inte bry dig.
  • Gosedjuret

    Det kan ju också vara att de inte vill störa. Jag sitter i ett kontorslandskap och där händer det att man gör så. Jag skulle aldrig viska om en kollega på det sättet du undrar om de gör, inte en chans så troligtsvis är det inte det som sker, iaf på en kvalificerad arbetsplats.

  • Anonym (Lena)

    Jag har viskande kolleger och jag tycker det skapar sjukt dålig stämning på arbetsplatsen. Även om de inte viskar om mig så blir man osäker, särskilt när de tystnar så fort man kommer i närheten av dem.

  • Anonym (tissel tassel)

    Hörde vad det viskades om men det kanske inte var om mig. Men otrevligt är det i alla fall. Tycker inte att man viskar till varandra när andra är i närheten.

  • Anonym (vänner)

    De kanske även är vänner privat och diskuterade något som egentligen inte hörde hemma på arbetsplatsen?

  • Anonym (tissel tassel)
    Anonym (Lena) skrev 2015-03-30 20:45:18 följande:

    Jag har viskande kolleger och jag tycker det skapar sjukt dålig stämning på arbetsplatsen. Även om de inte viskar om mig så blir man osäker, särskilt när de tystnar så fort man kommer i närheten av dem.


    Hur hanterar du det? Jag låtsas som ingenting men blev ledsen sist då det var något elakt som det tisslades om. Har lust att fråga dem vem de viskar om men då kan det bli ännu sämre stämning.
  • Anonym (tissel tassel)
    Anonym (vänner) skrev 2015-03-30 20:55:37 följande:

    De kanske även är vänner privat och diskuterade något som egentligen inte hörde hemma på arbetsplatsen?


    Då är det helt okej och då finns det ingen anledning att viska.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (tissel tassel) skrev 2015-03-30 20:56:19 följande:
    Hur hanterar du det? Jag låtsas som ingenting men blev ledsen sist då det var något elakt som det tisslades om. Har lust att fråga dem vem de viskar om men då kan det bli ännu sämre stämning.
    Jag har inte hört vad de har viskat om, men har flera gånger sett att deras blickar dras åt mitt håll medan de viskar så då blir man ju lite fundersam. Jag försöker dock ignorera så gott det går.
  • Anonym (vänner)
    Anonym (tissel tassel) skrev 2015-03-30 20:58:25 följande:
    Då är det helt okej och då finns det ingen anledning att viska.
    Det vet väl inte du? De kanske frågade om kollegans dejt eller annat privat. Du äger inte rätten till deras samtal, och uppenbarligen va det inte en diskussion som du var en del av. Om de snackade skit om andra kollegor så är det en sak, men om så inte är fallet så tycker jag att du ska sköta dig själv.
Svar på tråden Kollegor som går och viskar till varandra