• Hon Hjärtar Han

    Fler med respektive i fängelse ?

    Hej alla där ute 

    Som rubriken lyder .. Finns det fler där ute som har sina respektive på anstalt ?


    Har letat efter något forum eller så med fler som sitter i "samma båt" som mig (?) som kanske också vill prata av sig ?!
    Finns det någon här inne tro ?


    (har lagt till så man kan vara anonym i forumet om man vill det, då man kanske inte alltid vill skriva öppet om vissa saker)

  • Svar på tråden Fler med respektive i fängelse ?
  • Anonym (??)

    Varför stannar man med en kriminell??

    Förtjänar inte barnen något bättre?

  • Hon Hjärtar Han
    Anonym (??) skrev 2015-03-30 21:13:52 följande:

    Varför stannar man med en kriminell??

    Förtjänar inte barnen något bättre?


    Det min man "sitter" för anser jag inte att han är kriminell ..

  • Anonym (??)
    Hon Hjärtar Han skrev 2015-03-30 21:17:42 följande:

    Det min man "sitter" för anser jag inte att han är kriminell ..


    Åh, du är en sån som lever i total förnekelse.. sorry, då frågar jag inte dig.
  • Hon Hjärtar Han
    Anonym (??) skrev 2015-03-30 21:21:26 följande:

    Åh, du är en sån som lever i total förnekelse.. sorry, då frågar jag inte dig.


    Och du är en "sån" som dömmer utan att ens ha en aning ..
  • Anonym (xxx)
    Anonym (??) skrev 2015-03-30 21:13:52 följande:

    Varför stannar man med en kriminell??

    Förtjänar inte barnen något bättre?


    Jäklar vad du är snabb att döma! Man kan begå en kriminell handling utan att vara kriminell. Man kan hamna i fängelse några månader utan att vara en farlig person. Detta kanske är den första och enda resan dit han nånsin kommer göra. Du har inte en aning om TS killes bakgrund - och ändå pekar du finger.
    Usch!
  • Anonym (I)

    Vad är det han sitter för om du anser att det inte är kriminell?

    Hur länge blir han borta?

  • Anonym (Gången är krattad)
    Anonym (I) skrev 2015-03-30 21:32:03 följande:

    Vad är det han sitter för om du anser att det inte är kriminell?

    Hur länge blir han borta?


    Ursäkta att jag lägger mig i, men man kan sitta i fängelse utan att vara kriminell. Om man t.ex orsakat en dödsolycka (utan uppsåt) kan man sitta för vållande till annans död. Det är något helt annat än t.ex mord. Det var bara ett exempel. Så om det är något sådant förstår jag att ts menar att hennes man inte är kriminell.
  • Anonym (Pöh)
    Anonym (Gången är krattad) skrev 2015-03-31 00:50:40 följande:

    Ursäkta att jag lägger mig i, men man kan sitta i fängelse utan att vara kriminell. Om man t.ex orsakat en dödsolycka (utan uppsåt) kan man sitta för vållande till annans död. Det är något helt annat än t.ex mord. Det var bara ett exempel. Så om det är något sådant förstår jag att ts menar att hennes man inte är kriminell.


    Men vållande till annans död dår man väl endast om man har gjort något fel som orsakat "olyckan", t.ex vid en trafikolycka och ena dör och andra åker in för vållande till annans död, måste den andra väl vara påverkad, eller köra för hårt, kan väl även få vållande till annans död om man pratar i telefon utan handsfree.....men något mot lagen måste man göra. Annars är det ju en olycka, och ingen straffas.

    Nu var ju detta inte riktigt enligt ämnet men...man sitter inte i fängelse utan att ha gjort något mot lagen,

    Men dock om han förtjänar att kallas kriminell, kan nog bara nån som vet hela storyn avgöra.
  • Miss P

    Hejsan TS!! Finns det inte så att du kan höra där din man sitter om det finns stöd grupp??? Bara ett tips :)

  • Hon Hjärtar Han

    Blääääää alltså tycker det är sååååå fruktansvärt hemskt att folk i dagens samhälle dömmer så jäkla snabbt utan att ens känna personen veta personens förflutna eller vad en person går igenom. ????

    Varför är folk så hemska idag ?

    Jag skrev här för jag vet att familjeliv är ett väldigt stort och populärt forum för folk runt omkring hela Sverige och tänkte då att det säkerligen finns andra tjejer/killar som befinner sig i samma situation som bara vill prata av sig spy galla eller what ever liksom inte att folk ska säga "ååh du är en sån som lever i förnekelse" "han är kriminell lämna honom" osv osv jag bad inte om någons åsikt (!) "Jag bad" om att få prata med andra som som sagt sitter i samma båt.

    Varför min man befinner sig på anstalt har jag ingen lust med att sitta o berätta men kan säga så mycket som .. NEJ HAN HAR VARKEN DÖDAT ELLER GJORT NÅGON ANNAN PERSON ILLA !

  • Hon Hjärtar Han

    Har folk att prata med redan men ibland kan det var skönt att bara få höra från andra hur de upplever höra deras lycka efter de vart o träffat sin respektive fått brev samtal eller vad som ..

    byta tips o idéer på vad man kan skicka för att muntra upp våra kärlekar osv osv

    Tack annars för ditt tips ????


    Miss P skrev 2015-03-31 09:50:50 följande:

    Hejsan TS!! Finns det inte så att du kan höra där din man sitter om det finns stöd grupp??? Bara ett tips :)


  • seriösanvändare

    Eftersom jag vet att jag i en extrem situation också skulle kunna dra på mig fängelsestraff - kanske t om ett långt sådant - så skulle jag aldrig döma någon bara för att den sitter i fängelse. Helt avgörande är orsaken, om h*n har suttit inne tidigare osv.

    Men TS, de flesta med partners i fängelse, har partners som är förhärdade förbrytare, våldsbrottslingar eller t ex grova ekonomiska brottslingar. För mindre förseelser får man bara kortare fängelsestraff (högst några månader) eller döms till fotboja idag, om man är ostraffad tidigare. Nu kanske det inte är så i ert fall, men bara ett fåtal "oskyldiga" sitter av längre fängelsestraff. Tyvärr tvingas alltför många barn växa upp med föräldrar som sannerligen inte är Guds bästa barn, bara för att den andra föräldern är blind och vägrar lämna, eller helt enkelt har valt helt fel partner från början.

    Jag ursäktar inte de som drar förhastade slutsatser angående er situation. Jag försöker bara förklara reaktionerna.

    Vad jag vet finns det anhörigföreningar till personer i fängelse, du skulle kanske också kunna starta någon form av sluten (?) diskussion här?


    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • seriösanvändare
    "Men TS, de flesta med partners i fängelse, har partners som är förhärdade förbrytare, våldsbrottslingar eller t ex grova ekonomiska brottslingar."

    Tillägg: Alltså, antingen grova brottslingar eller personer som redan har åkt in och ut ur fängelse några gånger, även om de inte behöver ha begått jättegrova brott. De som till vardags kallas kåkfarare helt enkelt. Och det är stor skillnad på det och enstaka mindre förseelser.

    Därför reagerar många med ryggmärgen när de läser "partner i fängelse", eftersom det är så här det oftast ser ut. Om det inte gör det i ert fall kan jag bara önska er lycka till och hoppas att han snart är ute igen.
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Hon Hjärtar Han

    Men jag förstår liksom inte vad det är folk inte förstår ?!

    Jag vill prata o spy av mig med andra som också har någon respektive i anstalt.

    Och yepp tyvärr ibland så kan vissa saker bli eller gå fel också kan man bli dömd för något som man inte haft något upsåt att göra ..

    Som sagt det är Första gången min man sitter och absolut den sista ..

    Vi har inga gemensamma barn (Än) men mitt barn och även hans barn saknar honom enormt mycket och pratar varje dag. Hans barn har varit och träffat honom då kan ni även tänka som såhär att barnets mamma har GODKÄNT detta möte polisen har gjort en bedömning på om det skulle vara någon fara för barnet osv men ansåg att det skulle vara bra för barnet o träffa sin far som "hen" står så nära ..

    Eller ska ni nu säga att vi alla är funtade i huvudet nu och att min man kommer åka in igen ?!

  • Anonym (I)

    Om han inte slutar med det han gjordecär det ganska stor risk att han åker in.

    Det låter väldigt illavarslande att du skriver: Han är inte ens kriminell etc. Det låter som medberoende, du tar honom i försvar!

    Det är sällan personer som är guds bästa barn och aldrig gjort nåt brottsligt hamnar i finkan. Fortsätter man att tänka: han gör inget fel ( när han fortsätter på den inslagna vägen m det han har gjort) är man illa ute. Han måste stå för det han gjort och inte bortförklara sig eller ha dig till att bortförklara åt honom.

  • Hon Hjärtar Han

    Alltså vad pratat du om ?

    "Slutar med det han gjorde ?"

    "Han måste stå för det han gjort och inte bortförklara sig eller ha dig till att bortförklara åt honom"

    Vad pratar du om ?

    Fortfarande DU vet inte VAD han gjort sig skyldig till och bortförklara o stå för det han gjorde ?!

    Varför tror du han tagit sitt straff (?) Och INTE överklagade jo JUST för att han vet att det "blev fel" och därför så står han sitt kast och tar sitt straff som en man !

    Lika bra du lägger ner med särskrivningen för du vet ändå inte vad du pratar om och om du inte läste mitt inlägg eller de andra inläggen så var det ANDRA I SAMMA SITS JAG VILLE PRATA MED OCH INTE SÅDANA SOM SKRIVER JAG ÄR BLIND JAG BORTFÖRKLARA JAG SKYDDAR ELLER NÅGOT ANNAT !!!!!!!!!!!

    TRO MIG JAG ÄR VUXEN OCH VET VAD JAG GÖR OCH JAG HAR VALT ATT STANNA MED EN "BROTTSLING" SÅ SPELAR INGEN ROLL VAD DU ELLER NÅGON ANNAN SKRIVER JAG HAR GJORT MITT VAL OCH FINNS INGEN ANNAN I MIN ELLER HANS NÄRHET SOM SER NÅGOT KONSTIGT I DET SÅ DROP IT !!


    Anonym (I) skrev 2015-04-01 08:27:07 följande:

    Om han inte slutar med det han gjordecär det ganska stor risk att han åker in.

    Det låter väldigt illavarslande att du skriver: Han är inte ens kriminell etc. Det låter som medberoende, du tar honom i försvar!

    Det är sällan personer som är guds bästa barn och aldrig gjort nåt brottsligt hamnar i finkan. Fortsätter man att tänka: han gör inget fel ( när han fortsätter på den inslagna vägen m det han har gjort) är man illa ute. Han måste stå för det han gjort och inte bortförklara sig eller ha dig till att bortförklara åt honom.


Svar på tråden Fler med respektive i fängelse ?