• Äldre 30 Mar 21:22
    11824 visningar
    24 svar
    24
    11824

    Era första gravid-känningar! Här samlar vi dom!

    Hej

    Jag vet att det finns fler sånadär trådar, men jag lyckades inte hitta dom så jag vet inte hur aktiva de är...

    Jag och maken försöker bli gravida och jag går runt och överanalyserar allt jag mår och känner.

    Nu vill jag ha hjälp från er angående era allra första, vanliga som ovanliga, gravid-tecken.

    Jag är ju med så långt som att "mensen uteblir" men kunde ni känna det innan, och hur i så fall.

  • Svar på tråden Era första gravid-känningar! Här samlar vi dom!
  • Äldre 30 Mar 21:31
    #1

    Hungrig hela tiden i ca 2 veckors tid... Konstant! Kunde äta buffe på ett ställe kl 12 o ett annat kl 14 så illa var det! Och kissnödig ofta :)

  • Äldre 30 Mar 21:37
    #2

    Första tecknet jag fick var ett hysteriskt sammanbrott på min sambo :-P det var på bim -5 tror jag. Kände att det inte var riktigt likt mig Sen kom dom hysteriskt ömma brösten på bim -3, var helt olikt de ömma brösten jag haft innan mens innan.

  • Äldre 30 Mar 21:48
    #3

    jag är bara över menstiden, men efter det har jag haft orgasm tre ggr och det har inte som det brukar, när mensen är sen, orsakat skitont och direkt startad blödning

    så känning eller inte, jo i brösten som när man ska ha mens, får väl se, endera är det eller så kommer mensen sent ändå


    Våga se och förändra
  • Äldre 31 Mar 06:27
    #4

    Jag plussade igår! Haft stressiga drömmar, huvudvärk, växtvärk i livmodern, hungrig som satan och högre temp. Tröttare än vanligt på kvällarna :)

  • Äldre 31 Mar 07:09
    #5

    Klåda på ögonbrynen, båda gångerna. Häftigt humör.

  • Äldre 31 Mar 07:10
    #6

    Det allra första var konstig mensvärk - ev har det varit ägget som fäste. Alltså, jag hade en app som beräknade äl, och nån vecka senare vaknade jag en tidig söndagsmorgon med rätt kraftig mensvärk, helt olikt min egen rytm. Trodde först äl var sen denna enda månad och när jag fick ett plus började jag undra om det inte var ägget.

    Nästa symptom var kraftiga humörsvängningar. Lördagen var jag och mannen ute och handlade. Jag var stingslig och blev först enormt sårad av att alla kläder var fula, sen knäckt över att det regnade. Jag snyftade ute på gatan över regnet. Mannen försökte trösta men fick istället all min ilska över kläder och regn. Två dagar senare när mensen inte kommit plussade jag.

  • Äldre 31 Mar 07:21
    #7

    Kissnödig (går på toa på nätterna och springer hela dagarna), uppsvälld och gasig.

  • Äldre 31 Mar 08:24
    #8
    lundberg skrev 2015-03-31 06:27:10 följande:

    Jag plussade igår! Haft stressiga drömmar, huvudvärk, växtvärk i livmodern, hungrig som satan och högre temp. Tröttare än vanligt på kvällarna :)


    GRATTIS! Åh vad roligt!

    Får jag bara fråga- växtvärk i livmodern. Hur känner man det? Är det påtagligt att det är "inne" i magen eller är det magen i allmänhet?
  • myr
    Äldre 31 Mar 08:49
    #9

    Lukt och smak förändrades först...inget dåligt först, ömma stora bröst detta var 5dagat innan bim..

    Detta har kommit smygande efter bim...Blir äcklad av all mat, mår illa, förstoppad och så otroligt trött!! Nu börjar kissandet oxå..och jag känner mig sjuk hela tiden, mår riktigt dåligt hela tidfn men hoppas det ska släppa snart!!????????????

  • Äldre 31 Mar 09:07
    #10

    Jag vet att det låter otroligt men jag är nu i efterhand hundra procent säker på att jag kände när ägget fäste. Det kändes som en värmeexplosion i livmodern ett par dar efter ägglossning, då tänkte jag inte så mycket på det utom att det var en helt ny känsla, men sen efteråt förstod jag att det var ägget jag känt! 


     


    Men första gravid-tecknet var att jag fick ont i livmodern, för mig kändes det inte som mensvärk utan det var mer en dragande, slitande känsla som drog ner mot ljumskarna. 


     


    Illamående, ömma bröst osv kom lååångt efter.. illamående kom i v.8 först. Och ömma bröst minns jag inte riktigt, men det är stor skillnad (för mig) på ömma bröst som vid mens och ömma bröst vid graviditet! 

Svar på tråden Era första gravid-känningar! Här samlar vi dom!