• Äldre 30 Mar 22:19
    615 visningar
    6 svar
    6
    615

    Hårfärg,

    Hej. Har ganska tjockt mörkt hår med numera vita strån i.
    Har färgat mycket med vanliga märken, runt hundralappen.
    Men min fråga är. Kan ni rekommendera märken som faktiskt är bättre, som håller, täcker vita/gråa hår?
    Eller är det salong som gäller om det ska bli riktigt bra och hålla?

  • Svar på tråden Hårfärg,
  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 30 Mar 23:00
    #1

    Frisörerna har lite bättre färger/toningar för ungefär samma pris som åhlens och liknande ställen.

  • Äldre 30 Mar 23:22
    #2
    Mascaraklumpar skrev 2015-03-30 23:00:30 följande:

    Frisörerna har lite bättre färger/toningar för ungefär samma pris som åhlens och liknande ställen.


    Hm, men en färgning på den salongen jag klipper mig på, kostar 800 spänn...jag kanske missförstår dig?
  • Äldre 30 Mar 23:38
    #3

    Det är ju lättare att gå till frisören för att då vet man att de blir bra gjort och slipper allt kladd, men det är mycket billigare att göra hemma. Jag hjälpte min väninna att färga bort gråa hår och blonda slingor, hon har mörkt tjockt hår naturligt så vi hade två förpackningar Garnier nutrisse cream. Den fungerade jätte bra och de står även på framsidan av förpackningen att den är permanent och täcker gråa hår 100%. Eller så kan du göra slingor i håret i lite olika nyanser, då tänker man inte på de gråa håren

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 31 Mar 00:03
    #4
    +1
    Pandamamma79 skrev 2015-03-30 23:22:30 följande:

    Hm, men en färgning på den salongen jag klipper mig på, kostar 800 spänn...jag kanske missförstår dig?


    Japp, det gör du jag menar att du ska köpa färgen hos frisören och sen ta med den hem och göra det själv - de brukar kosta mellan 100-200 kr, så det är kanske något dyrare, men produkterna är som sagt bättre. Köper du den där kan du även få råd om vilken färg som passar bäst till just ditt hår.
  • Äldre 31 Mar 08:32
    #5
    Mascaraklumpar skrev 2015-03-31 00:03:46 följande:
    Japp, det gör du smile1.gif jag menar att du ska köpa färgen hos frisören och sen ta med den hem och göra det själv - de brukar kosta mellan 100-200 kr, så det är kanske något dyrare, men produkterna är som sagt bättre. Köper du den där kan du även få råd om vilken färg som passar bäst till just ditt hår.
    Aha, då förstår jag. Bra idé. Det ska jag kolla upp.
  • Äldre 31 Mar 08:36
    #6
    KanDetHändaNu skrev 2015-03-30 23:38:00 följande:

    Det är ju lättare att gå till frisören för att då vet man att de blir bra gjort och slipper allt kladd, men det är mycket billigare att göra hemma. Jag hjälpte min väninna att färga bort gråa hår och blonda slingor, hon har mörkt tjockt hår naturligt så vi hade två förpackningar Garnier nutrisse cream. Den fungerade jätte bra och de står även på framsidan av förpackningen att den är permanent och täcker gråa hår 100%. Eller så kan du göra slingor i håret i lite olika nyanser, då tänker man inte på de gråa håren


    Har testat några färger som det står ska täcka gråa hår till hundra. Hårstråna blir bara något färgade och efter några tvättar är det helt borta. Kanske är skillnad på gråa hår och kritvita.

    Jag får testa helt enkelt. Tack för ditt svar.
Svar på tråden Hårfärg,