• Penida

    Varför undrar vissa hur man får till ett välfungerande sexliv om man samsover med barn?

    I precis varenda jag har läst tråd som rör samsovning undrar någon över samsovande föräldrars sexliv. Jag förstår inte riktigt varför. Brist på fantasi? Ovana? Olikheter?
    Varför är det så svårt att förstå att föräldrar som samsover med sina barn kan ha ett precis lika väl fungerande sexliv som dig eller någon annan som har ett barn som sover i egen säng i eget rum? Att det inte är platsen som avgör det.


    Avskyr CIO-metoder
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-30 23:47
    För att förtydliga, de föräldrar som blir ifrågasatta av andra när det kommer till deras sexliv tycker vanligtvis om och vill att samsova med sina barn.
  • Svar på tråden Varför undrar vissa hur man får till ett välfungerande sexliv om man samsover med barn?
  • Anonym (A)

    Det kan vara vara så att barnen inte ska få vara orsaken till att föräldrarna inte kan ha sex i sängen när lusten faller in att ha det där.

  • nozpa

    Jag brukar absolut inte gå runt och fundera på hur folk får till sitt sexliv. Men ärligt talat så är det inte ovanligt att man hör att det blir lite si o så med sexlivet för att barnen sover i sängen varje natt.

    Så att folk undrar är kanske inte så konstigt. Givetvis finns det massor av ställen att ha sex på. Men kanske är det vissa typ sådana som mig som har majoriteten av sexet just i sängen.
    Och vissa föräldrar har ju uppenbarligen inga problem att ligga med barnet i sängen. För mig hade det inte funkat, så hade vi samsovit hade vi haft ett betydligt sparsammare sexliv iaf.

    Däremot tvivlar jag inte på att alla som vill ha ett fungerande sexliv har det, oavsett samsovning eller ej.

  • Penida
    elyse skrev 2015-03-30 22:36:08 följande:

    För att man bara har sex i sängen, såklart.


    Ja, det verkar så och det är givetvis helt okej men att inte tänka längre när det gäller andra människor?
    Självklart ska man få vara nyfiken men det känns ibland som det går till överdrift.


    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    nozpa skrev 2015-03-30 22:51:15 följande:

    Jag brukar absolut inte gå runt och fundera på hur folk får till sitt sexliv. Men ärligt talat så är det inte ovanligt att man hör att det blir lite si o så med sexlivet för att barnen sover i sängen varje natt.

    Så att folk undrar är kanske inte så konstigt. Givetvis finns det massor av ställen att ha sex på. Men kanske är det vissa typ sådana som mig som har majoriteten av sexet just i sängen.
    Och vissa föräldrar har ju uppenbarligen inga problem att ligga med barnet i sängen. För mig hade det inte funkat, så hade vi samsovit hade vi haft ett betydligt sparsammare sexliv iaf.

    Däremot tvivlar jag inte på att alla som vill ha ett fungerande sexliv har det, oavsett samsovning eller ej.


    Jag gillar ditt svar. Genomtänkt och inte "jag vill i alla fall inte inte ha sex på flera år och därför sover barnet i egen säng" och liknande väldigt svartvita svar som riktar sig till andra och inte trycker på jag utan vill mena de andra som samsover.
    Det är möjligt att det inte är konstigt att någon frågar, jag har svårt hur man inte kan se att det är möjligt för de som trivs med att samsova men väldigt många utgår från sig själva antar jag.


    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Penida skrev 2015-03-30 23:13:23 följande:
    Jag gillar ditt svar. Genomtänkt och inte "jag vill i alla fall inte inte ha sex på flera år och därför sover barnet i egen säng" och liknande väldigt svartvita svar som riktar sig till andra och inte trycker på jag utan vill mena de andra som samsover.
    Det är möjligt att det inte är konstigt att någon frågar, jag har svårt att förstå hur man inte kan se att det är möjligt för de som trivs med att samsova men väldigt många utgår från sig själva antar jag.
    Får väl lägga till lite då det där inlägget flög iväg samtidigt som jag var upptagen med annat;)
    Se ovan.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (A) skrev 2015-03-30 22:41:59 följande:

    Det kan vara vara så att barnen inte ska få vara orsaken till att föräldrarna inte kan ha sex i sängen när lusten faller in att ha det där.


    Om lusten faller på på eftermiddagen med ungar överallt, hur gör man då (star något;)) enligt dig?

    Jag kanske måste lägga till en tilläggskommentar men jag menar här föräldrar som trivs med samsovning och som andra undrar över. Jag har inte samsovit själv på väldigt länge med mina barn (om vi räknar bort när de knallar in ibland) men nog fattar jag att föräldrar som vill ha sex med varandra har det oavsett eftersom det är en känsla, en drift. Sängen är en plats av alla, inte mer än så.
    Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (A)
    Penida skrev 2015-03-30 23:30:00 följande:
    Om lusten faller på på eftermiddagen med ungar överallt, hur gör man då (star något;)) enligt dig?

    Jag kanske måste lägga till en tilläggskommentar men jag menar här föräldrar som trivs med samsovning och som andra undrar över. Jag har inte samsovit själv på väldigt länge med mina barn (om vi räknar bort när de knallar in ibland) men nog fattar jag att föräldrar som vill ha sex med varandra har det oavsett eftersom det är en känsla, en drift. Sängen är en plats av alla, inte mer än så.
    Ja,du lusten hos föräldrarna att ha sex kan infalla när som helst på dygnet och hur man än vrider och vänder på det har föräldrarna om dom själva vill det rätt att ha sex ostört i sin egen säng.


  • Anonym (A)
    Penida skrev 2015-03-30 23:30:00 följande:
    Om lusten faller på på eftermiddagen med ungar överallt, hur gör man då (star något;)) enligt dig?

    Jag kanske måste lägga till en tilläggskommentar men jag menar här föräldrar som trivs med samsovning och som andra undrar över. Jag har inte samsovit själv på väldigt länge med mina barn (om vi räknar bort när de knallar in ibland) men nog fattar jag att föräldrar som vill ha sex med varandra har det oavsett eftersom det är en känsla, en drift. Sängen är en plats av alla, inte mer än så.
    Lusten hos föräldrarna att ha sex är sällan logisk utan kan ske när som helst på dygnet.

    Vill föräldrarna ha sex ostört i sin egen säng ska dom få ha det precis lika mycket som någon annanstans i hemmet.


  • Anonym (Zed)
    Anonym (A) skrev 2015-03-30 23:39:55 följande:
    Lusten hos föräldrarna att ha sex är sällan logisk utan kan ske när som helst på dygnet.

    Vill föräldrarna ha sex ostört i sin egen säng ska dom få ha det precis lika mycket som någon annanstans i hemmet.
    ...ska de få ha det överallt annars också, när som helst, eller vad menar du?
Svar på tråden Varför undrar vissa hur man får till ett välfungerande sexliv om man samsover med barn?