• Anonym (vill ha stor familj)

    hur är det att ha många barn?

    Hej jag har 2 barn 3 år och en 8 månaders. Skulle vilja ha 4 barn. Men 2 tyckte jag det blev lite mer omständigt men hur blir det med 3-4? Känns som det skulle.bli enklare för då har ju dom 2 äldsta varandra om ni förstår vad jag mmenar. Men berätta gärna för mig hur ni känner ????????

  • Svar på tråden hur är det att ha många barn?
  • viseversa

    Vissa dagar är det TOTALT KAOS och inget funkar. Dom bråkar med varandra låter bankar ritar på väggarna klipper sönder kläder. Andra dagar är dom som tända ljus och jag vill ha 100 barn till. jag har 4 barn. Flicka 8år, flicka 6,5år, pojke 4år, flicka 2år. Två av mina barn har dessutom "svårigheter" sonen har Autism och 6,5 åringen ska utredas snart för något liknande.

  • lövet2

    Från 3 barn tyckte jag det bara blev enklare och lättsammare för varje barn som kom, men då hade vi inte så tätt mellan barnen (minst 2 år mellan). Det blev mer hushållsarbete, men å andra sidan blev jag effektivare och snabbare.

  • Anonym (annalis)

    jag har fyra (+2 bonusar) men numera endast 2 hemmaboende så kaostiden är över. Saknar den faktiskt ibland. Mina tre första  (pojke, flicka, pojke) kom tätt - på 3,5år. Dom var sedan 8,9 och 11 då minsta tjejen föddes. Själv skulle jag sammanställa det som så att visst ÄR det kaotiskt med många. Däremot tyckte inte jag det var någon större skillnad på två eller tre, det gick liksom på samma kaoskonto. Svårigheterna känner jag var om man skulle på resa - hotellrum, bil, familjerabatter (allt gäller för max 3 barn, oftast 2). Sen - nu när dom är stora - vill jag gärna tillägga nåt som få tänker på då barnen är små o dom skaffar 3,4 o 5 barn. Tänk efter om man har råd även med 4 tonåringar!!!! För DOM kostar, småbarn är ingenting (blöjor, en vagn, bilstol typ) mot tonåringar (där det är mobil, moppe, försäkringar, fotbollsutrustning o träning, pizzakvällar, disco, kläder, simhallsbesök, körkort, läger mm mm mm), ingen förälder vill ju heller att ens barn skall hamna utanför "kompisgänget" o då krävs en hel del....

  • Mika86

    Ibland är det jobbigt, de bråka med varandra, trotsar osv o vissa dagar är allt hhelt perfekt underbart o mysigt.

    Har fem barn, äldsta fyller snart 9, 6,4,2 o lilltösen är 2 månader.

    Tycker det är likadant som med tre barn.

    Är klart lite värre att gå i affären med tre barn som springer på olika håll samtidigt som man ha äldsta o yngsta hos oss.

    Största problemet ha faktiskt varit bilresor, att man inte få plats i en "vanlig" bil

Svar på tråden hur är det att ha många barn?