• Äldre 31 Mar 09:53
    3759 visningar
    7 svar
    7
    3759

    Har du tatuering på foten!?

    Har bokat tid för tatuering på foten som går upp mot smalbenet. Ser fram emot det supermycket! Men snubblade just över en del oroväckande inlägg på nätet om extrema svullnader just efter tatuering på foten.

    Hur har det vart för dig? Tänker mig mest om det är mer en regel än ett undantag att man sväller så.

    Det oroar mig främst då jag är på nöjesresa i sthlm den helgen jag ska tatuera mig. Den ska göras på fred fm, så är rädd att det ska förstöra resten av helgen som jag ska spendera med min kompis som bor där..


    Isabelle
  • Svar på tråden Har du tatuering på foten!?
  • Anonym (Ajaj)
    Äldre 31 Mar 10:00
    #1
    Flingis skrev 2015-03-31 09:53:29 följande:

    Har bokat tid för tatuering på foten som går upp mot smalbenet. Ser fram emot det supermycket! Men snubblade just över en del oroväckande inlägg på nätet om extrema svullnader just efter tatuering på foten.

    Hur har det vart för dig? Tänker mig mest om det är mer en regel än ett undantag att man sväller så.

    Det oroar mig främst då jag är på nöjesresa i sthlm den helgen jag ska tatuera mig. Den ska göras på fred fm, så är rädd att det ska förstöra resten av helgen som jag ska spendera med min kompis som bor där..


    Jag har bara en liten på foten, men har på handen (lite samma typ av kroppsdel) och det svällde utav helvete.. Finns ju risk med foten eftersom den är längst ner på kroppen. Sen är det ju lite olika med hur man lägger på sig med vätska osv...
  • Äldre 31 Mar 10:31
    #2

    Jag har på hela ovansidorna av båda mina fötter. Jag svällde en del och va väldigt öm och hade svårt att gå. Tänk på att du inte kan trycka ner fötterna i skor och vandra omkring och slita på tatueringen. Den är ju som ett öppet sår i början. Inte värt å riskera läkningen. Jag hade ringt och pratat med tatueraren om jag va du. Just fötter har ofta längre läktid och lite svårare hud. Lycka till med din nya tatuering! :)

  • Äldre 31 Mar 10:38
    #3

    Jag har hera ovansidorna på båda fötterna tatuerade. Min högra fot hände det ingenting med alls, mer än att jag var lite öm. Men min vänstra blev dubbelt så tjock.

    Väldigt svårt att förutspå, inget jag hade chansat på. När vänsterfoten svullnade sådär hade jag problem med att gå, i nästan en vecka satt jag mest stilla.


    W och liten i magen :)
  • Äldre 31 Mar 11:06
    #4

    Tack snälla ni för svar. Jag ska kontakta tatueraren idag, har bestämt mig för att avboka tiden. Det är i maj jag har tid så hade kollar ut skor att använda för att inte skada tatueringen, men hade ingen tanke på en ev svullnad av det slag!

    Känner inte att jag vill riskera en hel helg i sthlm för det.. :-/ Om nu inte tatueraren har lust att jobba på söndagen innan jag ska åka hem

  • Äldre 31 Mar 11:07
    #5

    Min fot svällde inget alls.

    Så här sitter min placerad:

  • Anonym (Ajaj)
    Äldre 31 Mar 11:30
    #6
    L i n n skrev 2015-03-31 11:07:22 följande:

    Min fot svällde inget alls.

    Så här sitter min placerad:


    Sådär små tatueringar sväller sällan...
  • Äldre 31 Mar 11:39
    #7

    Jag har lite blandade tatueringar på båda fötterna, mestadels hemmagjorda där de gått hårdare än vad de flesta proffesionella skulle gjort, har inte svullnat elefantmycket men märkbart typ.

Svar på tråden Har du tatuering på foten!?