• velvet

    Veta säkert att man inte är gravid innan BIM med tempraturmetoden?

    Jag har de senaste månaderna tagit min basaltempratur varje morgon med hjälp av termometer och app från NaturalCycles. Jag följer alltid samma tempraturkurva och lyckas identifiera ägglossningen varje månad (har även "dubbelkollat" med ägglossningstestser). Innan man får mens så sjunker ju tempraturen något men om MSN är gravid så ska den ju inte göra det. Min fråga är om jag redan nu (BIM på lördag) kan veta om att jag inte är gravid då min tempratur har börjat sjunka?

    Usch vad less jag är på att det aldrig blir någonting. Just idag var väldigt jobbig av någon anledning. :(

  • Svar på tråden Veta säkert att man inte är gravid innan BIM med tempraturmetoden?
  • Annelie 76

    Nej. Det du ser är ju att tempen inte sjunker när du räknar med att den ska göra det vilket är på bim. Men om du bara har nån dag till bim så kan du ju ta gravtest. Väntan är hemsk men tyvärr finns inte mycket annat att göra.

    ÄR du gravid kommer en annan, längre väntan och den är värre tycker jag.

  • velvet

    Annelie 76 - Tack för ditt svar! Jag ska ju få mens på lördag, men min temperatur har redan börjat sjunka (som alltid vid den här tiden i cykeln), det måste ju betyda att mensen är på gång? :(

  • SecretlyMe

    Om den följer samma kurva eller snarlikt som tidigare månader kan det tyvärr vara så att du inte är gravid. Men man kan inte säkert veta förrän man är på bimdagen. Vissa månader har jag haft hög temp dagen innan bim som sedan störtdykt på bim. Andra månader har tempen trappats ner dag för dag. Denna månad är den hög och stadig och även om jag väldigt gärna vill testa och veta redan nu, så håller jag mig för att testa eftersom minus slår så jävla hårt efter så många försök. Sen vet man aldrig med tempen känner jag, ibland kan man ha en superbra kurva men ändå inte vara gravid och vice versa.

  • velvet

    Jag kollade nu och kurvan verkar inte dippa på samma sätt som den brukar, utan går lite hackigt upp och ner (men håller signatur högre än vanligt). Kan det betyda någonting? Förstår att jag greppar efter halmstrån och att mensen säkert kommer på lördag, men ni vet ju hur man håller på... Har haft pms de senaste dagarna också med jätteömma bröst (har ofta det innan mens) så den är säkert på G.

    Tack för ditt svar hur som helst!

  • SecretlyMe
    velvet skrev 2015-04-01 06:29:40 följande:

    Jag kollade nu och kurvan verkar inte dippa på samma sätt som den brukar, utan går lite hackigt upp och ner (men håller signatur högre än vanligt). Kan det betyda någonting? Förstår att jag greppar efter halmstrån och att mensen säkert kommer på lördag, men ni vet ju hur man håller på... Har haft pms de senaste dagarna också med jätteömma bröst (har ofta det innan mens) så den är säkert på G.

    Tack för ditt svar hur som helst!


    Vet att du vill ha alla hopp som finns men det går inte svara på :/ Är tempen hög och inte börjar dippa är det bra. Upp och ner kan den gå både som gravid och icke gravid. Så länge den håller sig över coverline finns hoppet kvar :)
Svar på tråden Veta säkert att man inte är gravid innan BIM med tempraturmetoden?