• Paino

    Hade ni flick/pojkvän på högstadiet eller gymnasiet?

    Jag har genom åren sett folk runt mig, hur lätt de får till det.
    För många börjar det redan under skoltiden. Jag var i stort sett osynlig tror jag, för jag hade ingen.
    Det började bra, när jag 13 och 14, strulade med en äldre tjej. Det var spännande, och jag önskar att det kunde ha fortsatt i den stilen.
    Tyvärr så dröjde det 18 år innan jag kysste en tjej igen. 
    Hur var det för er? Hade ni förhållanden i skolan?

  • Svar på tråden Hade ni flick/pojkvän på högstadiet eller gymnasiet?
  • Anonym (Ja)

    Jo, första pojkvännen i nian, andra i typ slutet på tvåan av gymnasiet. Det sistnämnda höll i kanske ett och ett halvt år, det första i kanske ett halvår. Sedan blev det högskolestudier och när jag var 19 träffade jag min nuvarande.

  • aleakim

    Blev tillsammans med min första kärlek på sommarlovet mellan åttan och nian, vi höll ihop till strax innan studenten.


    W och liten i magen :)
  • Anonym (C)

    Nej, inte direkt. Var inte jätteintresserad av att ha ett förhållande heller, trivdes rätt bra med att hitta nya hångel och ligg varje helg.

  • Anonym (Okysst)

    Okysst och oskuld tills jag träffade min första pojkvän i 2an på gymnasiet. Han var 2 år äldre, gick i samma gymnasium. Vi höll ihop i 1,5 år. Jag var alltså 17 när jag skaffade min första pojkvän.

  • Anonym (Japp)

    Första kyssen/hånglet var i slutet av nian när jag var 15. Blev väl några kyssar däremellan men första killen jag blev ihop med var i tvåan på gymnasiet 17 år gammal och då rök också oskulden.

  • Anonym (Ny på familjeliv)

    Har väll haft flickvän mer eller mindre hela tiden sedans man var 14. Är 23 idag.


    När det tog slut med de olika tjejerna så var det ju såklart både en lättnad och vissa fall riktigt tungt. Men singeltiden kändes alltid helt okej då jag gillar "jagandet". När man fick nobben eller behövde säga ifrån så var det aldrig något problem då jag till skillnad från många andra inte kände något prestationspress på att jag var tvungen att ha en flickvän för att uppfylla normen som var runt omkring mig. Jag vet att jag inte är någon tio poängare men jag vet att jag har charmen, är lugn som person och gillar att lyssna på det damerna har att säga lika mycket som att jag gillar att vara mer dominant. 


    Jag tror kort och gott att litar du på dig själv och känner dig trygg med dig själv så är det inga problem att hitta en som gillar dig för den du är. För det är min erfarenhet. 

  • MammAmma

    Jag träffade min första, och hittills enda, pojkvän när jag gick i gymnasiet. Vi var båda 17 år gamla. Fick fyra barn och var ihop i 13 år.

Svar på tråden Hade ni flick/pojkvän på högstadiet eller gymnasiet?