• detta

    Önskar tips på roliga saker att hänga i babygymmet

    Min 12-veckorsbebis börjar tröttna på sitt babygym och jag har tänkt att det kanske finns roligare saker att häng i det. Någon som har tips?

  • Svar på tråden Önskar tips på roliga saker att hänga i babygymmet
  • Dockan

    Vår lilla älskar allt som prasslar... men är mindre och mindre intresserad av att ligga still i babygymmet. Utan gillar att titta på när jag bakar, tänder en brasa i kaminen, bläddra i tidningen när jag läser osv.... och sitter i sin sitter då.

    Greppar din bebis saker än? Vårt gym fick en uppsving när öga-hand koordinationen kickade i.

    Jag tror helt enkelt inte det är sakerna det är fel på som hänger där. Vi har dock pimpat vårt gym med en klocka från när jag var liten, relativt stor med lite koskälla klang i (avsedd för barnvagn), mycket uppskattad! :)

  • detta

    Han kan putta till men inte greppa. Ska testa något som låter.

    Han har gillat att se på när jag gör saker men nu är det precis som om han tröttnat på det mesta.Kanske en fas ...

  • Natulcien

    Vi bytte ut sakerna i sonens babygym mest hela tiden. Vi hängde dit skallror, mjukisdjur, småflaskor/-burkar med pärlor eller risgryn, prasselböcker etc.

  • detta

    Har testat spegeln och den tycker han är kul. Och nu funkar det med babysittern igen, nu tycker han det är kul att följa med mig runt i bostaden och se på när jag pysslar. Det var väl en dagsgrej.

    Han kan ju greppa om saker (skrev tidigare att han inte kan det). Det har han ju gjort ett tag, vet inte vad jag tänkte på.

Svar på tråden Önskar tips på roliga saker att hänga i babygymmet