• Tacksamt

    kollar du på programmet Lyxfällan?

    Som frågan lyder,kollar du på programmet Lyxfällan?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden kollar du på programmet Lyxfällan?
  • Birgitta02

    Ja, jag tittar på programmet. Och begriper inte hur folk kan köra på med krediter och lån när man inte ens har mat för dagen? Det röks. Det dricks. Man reser. Köper inredningsprylar. Man skaffar lån och krediter till detta. Men när det ska betalas så finns det inga pengar. Nä, då tar man nya krediter för att täcka räkningarna. *tar mig för pannan*

  • Kjell2

    Nej, typiskt socialporr. Se på hur usla andra människor är  för att sen känna sig  duktig i sitt eget rätt misslyckade liv? Inget för mig.

    Jag snokar inte i andra människor badsrumsskåp eller frågar mina grannar om deras sexliv heller. Vissa saker ska hållas privat och inte tittas på.

  • gbgumman

    Ibland. Tycker det är spännande att de lösningar. (Även om alla inte är realistiska) programmet har lärt mig bli ännu mer ekonomisk.

  • Virriga Vera
    Kjell2 skrev 2015-03-31 11:35:16 följande:

    Nej, typiskt socialporr. Se på hur usla andra människor är  för att sen känna sig  duktig i sitt eget rätt misslyckade liv? Inget för mig.

    Jag snokar inte i andra människor badsrumsskåp eller frågar mina grannar om deras sexliv heller. Vissa saker ska hållas privat och inte tittas på.


    Nix, gillar inte den genren. Håller helt med Kjell2.
  • Tacksamt

    Socialporr eller inte,de tar ju upp det viktiga problemet att folk inte får lära sig basic kunskap i skolan,det har de ju sagt flera gånger.

  • Kjell2
    Tacksamt skrev 2015-03-31 13:07:25 följande:

    Socialporr eller inte,de tar ju upp det viktiga problemet att folk inte får lära sig basic kunskap i skolan,det har de ju sagt flera gånger.


    Det som programet försöker lära ut angående privatekonomi är vettigt. Men varför måste de hänga ut privatpersoner och hur de har ställt till det för sig?

    Troligtvis för att det gå hemma hos många tittar. Alltid roligt att gotta sig i andra dumheter och misslyckande. Gör att man känner sig duktig och smart själv.

    Nej tack för min del.

  • Tacksamt
    Kjell2 skrev 2015-03-31 13:11:17 följande:
    Det som programet försöker lära ut angående privatekonomi är vettigt. Men varför måste de hänga ut privatpersoner och hur de har ställt till det för sig?

    Troligtvis för att det gå hemma hos många tittar. Alltid roligt att gotta sig i andra dumheter och misslyckande. Gör att man känner sig duktig och smart själv.

    Nej tack för min del.
    Låter faktiskt som att du inte förstått innebörden med programmet..
    Att programmet är inne på sin 18e säsong talar ju om att behovet finns.


  • Kjell2
    Tacksamt skrev 2015-03-31 13:15:27 följande:
    Låter faktiskt som att du inte förstått innebörden med programmet..
    Att programmet är inne på sin 18e säsong talar ju om att behovet finns.


    Och vad är innebörden av programmet?

    Programmet är inte populärt för att det hjälper folk med sin privatekonomi. Programmet är populärt för att vi får tjuvkika in i andras missär och gotta oss i deras olycka samt känna oss duktiga själva.

    Inte enda programet med det temat; alla bantningsprogram, städprogram och likanden har samma uppägg. Se hur värdelösa andra är, snoka i privatlivet och kännas oss duktiga själv.

    Har du själv bra koll på din privat ekonomi?
  • Gizmo

    Ja, tycker att programledarna är duktiga! Undrar hur de orkar jobba med människor som snart går under ekonomiskt?

    Alltid intressant att se hur idiotiskt en del personer resonerar, t ex barnet inte får ha nån hobby som kostar pengar och sen visar det sig att mamman röker...

Svar på tråden kollar du på programmet Lyxfällan?