• Gbgvast

    Tappar man helt sexlusten av citalopram

    Hej hart börjat ta citalopram . Undrar om man tappar helt sex lusten och dröjer det med orgasmen

  • Svar på tråden Tappar man helt sexlusten av citalopram
  • Anonym (Ja)

    Jag åt Citalopram under en period och lusten minskade. Det blev dessutom svårare att genomföra samlag.

  • Nathiny

    Personligen åt jag Citalopram under sex månader, utan att drabbas av några biverkningar.

    Läser man däremot i bipacksedeln (i detta fall Citalopram-ratiopharm) så står minskad sexuell lust samt utebliven orgasm under vanliga biverkningar (hos 1 av 10 användare).

    Ser man det från den ljusa sidan finns dock även ökad sexuell lust som biverkning, om än sällsynt (fler än 1 av 1000 användare).

  • betwangles

    Citalopram är ingen höjdare på något vis, möjligtvis infasningen när man får lite roliga drömmar. Sexlusten minskar och det är väldigt svårt att få utlösning.

  • Fjäril Vingad

    Jag åt det och tappade lusten helt. Jättesvårt att få orgasm också.

    Långt senare bytte jag till Voxra, med den blev det bättre.

    Numera vägrar jag antidepp helt.

  • Anonym (hemskt)

    Fick börja äta det i höstas när jag vart gravid eftersom det var mer beprövat än det jag tidigare åt o jag började må helt fruktansvärt när jag försökte utan antidepressiva. Problemet vart att jag inte kan bli våt o jag måste använda glid. Det värsta är att sex har blivit någonting jobbigt o inte alls njutningsfullt o så vart det nästan på en gång när jag började, men hellre det än att gå runt o må helt fruktansvärt o inte klara av att komma utanför dörren...

  • Anonym (T)

    Jag förlorade lusten för sex. Blev alltså inte bara hipp som happ kåt och hoppade på gubben. Hade stor sexlust innan tabletter.

    Även om jag inte känner för sex så blir jag sugen om gubben tar initiativet. Så efter lite kel är jag villig och våt. Det där lät korkat men jag ville bara få med att jag inte har torkat ur pga tabletterna. Jag är en enkelorgasmare. Minst två brukar det bli. Nu får jag inte orgasm av det penetrerande sexet. Miffot behöver mycket mer power och snabbhet för att bygga upp orgasm för att sedan komma. Oj oj oj nu är jag invecklad här. Men. Men! Gubben är med på det hela så antingen före eller efter 'påbankandet' använder han sina fingrar. Och dom orgasm jag får nu, oftast bara en, är så starka explosiva. Dom jag hade förr var fjuttar, ettöringar! Nu är det en enda stor Kinapuff!

  • betwangles
    Gbgvast skrev 2015-04-01 01:00:54 följande:

    Vilken antidepressiva kan ni rekommendera? Få sen orgasm kan endå vara bra för hos män


    Nu är jag ju man så lite svårt att säga om hur det är för kvinnor. Jag måste tyvärr alltid äta antideppresiva pga bipoläritet (typ 2) och har nog testat mig igenom alla sorter som finns att uppbringa:). För min del är Voxra den absolut bästa som finns...lusten försvinner inte, det går att få utlösning "på riktigt", något som inte fungerat för mig med någon av alla de andra. Jag känner mig allmänt piggare. Tyvärr är det ju så att det som funkar för mig inte funkar alla andra, men det är värt att göra ett försök tycker jag. Voxra måste man begära och man måste uppge något skäl för att få den, dåligt sexliv är ett bra skäl.
  • Anonym (ung farbror)

    Alltså... har du behov av dem ska du ge det en chans. .. både jag och sambon äter SSRI jag citalopram. .. och det funkar fint. ..

    Har jag som kille bekymmer att komma är det för att jag har för mycket annat i huvudet. ..

    För mig funkar det fint att inte ta tabletten på morgonen om jag vet att det blir gos på kvällen. ..

    Man får ju testa om man klarar en dag utan att må dåligt. ..

    Hoppas det blir bra

  • Anonym (sanna)

    Åt Sertralin som också är SSRI. Hade sexlust men totalt omöjligt att få orgasm. Var typ som att smeka armbågen, känsel försvann helt i klittan. Nu är det ganska längesen jag slutade och orgasmförmågan kom tillbaka 2 månader efter sista tabletten.

  • Kyrkby
    Fjäril Vingad skrev 2015-03-31 13:22:39 följande:

    Jag åt det och tappade lusten helt. Jättesvårt att få orgasm också.

    Långt senare bytte jag till Voxra, med den blev det bättre.

    Numera vägrar jag antidepp helt.


    Instämmer helt !
    Jag miste all sexuella intressen.
    Orgasm och "pirr " var som bortblåst.

    Det är inte ngt glädjepiller eller ens ngt glädjespridande piller !
  • Anonym (Inte alls)
    Gbgvast skrev 2015-03-31 12:15:23 följande:

    Hej hart börjat ta citalopram . Undrar om man tappar helt sex lusten och dröjer det med orgasmen


    Nej inte det minsta. Dock tar det längre tid att komma alt annan teknik. Med massagestav kommer jag klockrent.

    Har ätit det 2 tillfällen i livet.
  • Anonym (Inte alls)

    Och när jag väl kommer så är det sanslöst mycket mer intensivt

  • Anonym (ung farbror)

    Jo men för mig blev det bättre efter nån månad. ..

    Och det är svårare att komma igen om jag väntar in henne. ..

    Hon lider inget men tar lägre dos. ..

    Återigen

    Man tar dem inte för skojs skull. ..

    De hjälper bra till det man har dem mot. ..

    De är billiga. ..

    Inte beroende framkallande. ..

    Lägg 60 spänn och prova. .. ge det några veckor. ..

    Och funkar det inte så provar du nån annan variant. ..

    De dämpar ju känslor. .. det är liksom vitsen. ..

Svar på tråden Tappar man helt sexlusten av citalopram