• Anonym (mikae­la)
    Äldre 31 Mar 13:54
    938 visningar
    16 svar
    16
    938

    Hur hade ni reagerat om er kille sa så här?

    Min kille träffade min familj för första gången. Han var trevlig och sa att han tyckte att de också var trevliga men att de var lite white trash och fula. Jag blev helt ställd. Hur hade ni reagerat?

  • Svar på tråden Hur hade ni reagerat om er kille sa så här?
  • Anonym (vilke­n idiot!­)
    Äldre 31 Mar 13:58
    #1

    Ovanligt korkad kille du skaffat. Han har stämplat din familj som WT och säger det till dig också. Han är nedlåtande mot sin flickväns föräldrar. Även om han var trevlig när han var tillsammans med dom. Dumpa honom.

  • Äldre 31 Mar 14:01
    #2

    Oj. En sån utomordentligt korkad, elak och respektlös sak att säga. Skulle jag iaf tycka. Vad tycker du själv?

  • Äldre 31 Mar 14:06
    #3

    Dra åt helvete, typ? Aldrig att jag skulle acceptera att någon säger så om min familj, även om det hade varit självaste kungen.

  • Anonym (mikae­la) Trådstartaren
    Äldre 31 Mar 14:07
    #4

    Jag blev så klart ledsen. Jag vet att min familj är lite speciell, typisk arbetarklass och inte så sofistikerade. Jag hade kanske förstått om han reagerade över det, men att han isåfall höll det för sig själv. Det var inte hans åsikt i sig som gjorde mig upprörd, utan det faktum att han berättade det till mig. När han märkte att jag blev arg så sa han förlåt och tyckte inte att det var mer med det.

    Jag inser ju att det ser dåligt ut att han beter sig så, men är det så illa att jag bör överväga att avsluta relationen? Är så himla kär i killen och vi har träffats ganska länge redan.

  • Anonym (Fyfan­)
    Äldre 31 Mar 14:09
    #5
    Anonym (mikaela) skrev 2015-03-31 13:54:06 följande:

    Min kille träffade min familj för första gången. Han var trevlig och sa att han tyckte att de också var trevliga men att de var lite white trash och fula. Jag blev helt ställd. Hur hade ni reagerat?


    Otroligt otrevligt av snubben. Har han Asperger möjligen? De förstår ofta inte ironi och satir utan tror ofta att man kan säga vad som helst hur som helst.
  • Anonym (mikae­la) Trådstartaren
    Äldre 31 Mar 14:12
    #6
    Anonym (Fyfan) skrev 2015-03-31 14:09:31 följande:
    Otroligt otrevligt av snubben. Har han Asperger möjligen? De förstår ofta inte ironi och satir utan tror ofta att man kan säga vad som helst hur som helst.
    Jag vet inte... Han har sagt liknande saker om mig till mitt ansikte, men det har han slutat med efter att jag påtalade hur patetiskt det var att bete sig så. Han är nog lite osäker av sig och ser mycket till status och har ett behov av att ibland känna sig bättre än andra.
  • Äldre 31 Mar 14:16
    #7

    Han verkar inte ha respekt för dig heller... Man säger inte sånt som han säger.

  • Anonym (Fyfan­)
    Äldre 31 Mar 14:30
    #8
    Anonym (mikaela) skrev 2015-03-31 14:12:33 följande:
    Jag vet inte... Han har sagt liknande saker om mig till mitt ansikte, men det har han slutat med efter att jag påtalade hur patetiskt det var att bete sig så. Han är nog lite osäker av sig och ser mycket till status och har ett behov av att ibland känna sig bättre än andra.
    Varför vill du ens vara ihop med en sån?
  • Anonym (mikae­la) Trådstartaren
    Äldre 31 Mar 14:47
    #9
    Anonym (Fyfan) skrev 2015-03-31 14:30:02 följande:
    Varför vill du ens vara ihop med en sån?
    Detta är ju inget som sker dagligen, det har varit vid ett fåtal tillfällen. I övrigt är han väldigt fin och kärleksfull. Så det gör mig förvirrad över om detta är något jag bör/kan förlåta eller om det ska vara en dealbreaker trots att han kan vara fin i övrigt.
  • Anonym (Fyfan­)
    Äldre 31 Mar 14:56
    #10
    Anonym (mikaela) skrev 2015-03-31 14:47:44 följande:
    Detta är ju inget som sker dagligen, det har varit vid ett fåtal tillfällen. I övrigt är han väldigt fin och kärleksfull. Så det gör mig förvirrad över om detta är något jag bör/kan förlåta eller om det ska vara en dealbreaker trots att han kan vara fin i övrigt.
    Har du försökt prata med honom om det? Han kanske inte är helt medveten om hur han verkar.
  • Anonym (hmm)
    Äldre 31 Mar 15:06
    #11
    Anonym (mikaela) skrev 2015-03-31 14:12:33 följande:
    Jag vet inte... Han har sagt liknande saker om mig till mitt ansikte, men det har han slutat med efter att jag påtalade hur patetiskt det var att bete sig så. Han är nog lite osäker av sig och ser mycket till status och har ett behov av att ibland känna sig bättre än andra.
    Anonym (mikaela) skrev 2015-03-31 14:47:44 följande:
    Detta är ju inget som sker dagligen, det har varit vid ett fåtal tillfällen. I övrigt är han väldigt fin och kärleksfull. Så det gör mig förvirrad över om detta är något jag bör/kan förlåta eller om det ska vara en dealbreaker trots att han kan vara fin i övrigt.

    Min kille har inte sagt exakt samma saker till mig, men jag vet att han har åsikter om min familj, som jag inte gillar. Jag har lärt mig att acceptera det, eftersom vi lever tillsammans med varandra och inte våra familjer (jag älskar inte hans familj förbehållslöst heller...).

    Jag tycker att det som din kille har sagt är ganska förfärliga saker, men det behöver alltså inte vara en dealbreaker (även om man kan reflektera lite över hans värderingar...). Eftersom han har valt dig tänker jag att han älskar dig. Han behöver inte älska din familj också, precis som du inte behöver älska hans familj. Däremot kan man kräva att han respekterar dem och kan uttrycka sig med respekt, och att han har förståelse för att DU älskar din familj och att din bakgrund är vad som har format dig till den person som du är, som han älskar.

    Så ta ett ordentligt snack med honom. Förklara hur du vill att han bemöter och behandlar dig och din familj, och vad som gör dig ledsen. Ifall han är möjlig att "uppfostra" kommer han att bättra sig. Fortsätter hans dåliga beteende däremot...
  • Äldre 31 Mar 15:08
    #12
    Anonym (hmm) skrev 2015-03-31 15:06:19 följande:
    Anonym (mikaela) skrev 2015-03-31 14:47:44 följande:
    Detta är ju inget som sker dagligen, det har varit vid ett fåtal tillfällen. I övrigt är han väldigt fin och kärleksfull. Så det gör mig förvirrad över om detta är något jag bör/kan förlåta eller om det ska vara en dealbreaker trots att han kan vara fin i övrigt.

    Min kille har inte sagt exakt samma saker till mig, men jag vet att han har åsikter om min familj, som jag inte gillar. Jag har lärt mig att acceptera det, eftersom vi lever tillsammans med varandra och inte våra familjer (jag älskar inte hans familj förbehållslöst heller...).

    Jag tycker att det som din kille har sagt är ganska förfärliga saker, men det behöver alltså inte vara en dealbreaker (även om man kan reflektera lite över hans värderingar...). Eftersom han har valt dig tänker jag att han älskar dig. Han behöver inte älska din familj också, precis som du inte behöver älska hans familj. Däremot kan man kräva att han respekterar dem och kan uttrycka sig med respekt, och att han har förståelse för att DU älskar din familj och att din bakgrund är vad som har format dig till den person som du är, som han älskar.

    Så ta ett ordentligt snack med honom. Förklara hur du vill att han bemöter och behandlar dig och din familj, och vad som gör dig ledsen. Ifall han är möjlig att "uppfostra" kommer han att bättra sig. Fortsätter hans dåliga beteende däremot...
  • Anonym (mikae­la) Trådstartaren
    Äldre 31 Mar 15:09
    #13
    Anonym (Fyfan) skrev 2015-03-31 14:56:15 följande:
    Har du försökt prata med honom om det? Han kanske inte är helt medveten om hur han verkar.
    Det är svårt att lära en gammal hund att sitta. Han är medveten om att han ibland kan vara nedlåtande och i stunden då vi pratar så lovar han att ändras. Men det är bara så han är.
  • Anonym (vilke­n idiot!­)
    Äldre 31 Mar 15:23
    #14
    Anonym (mikaela) skrev 2015-03-31 15:09:10 följande:
    Det är svårt att lära en gammal hund att sitta. Han är medveten om att han ibland kan vara nedlåtande och i stunden då vi pratar så lovar han att ändras. Men det är bara så han är.
    Gamla hundar sitta? Hur gammal är han? 70+? ALLA kan lära sig. Men troligen är han uppväxt i ett hem där man rynkar på näsan åt vissa saker. Och det kan han lära bort. Man kan börja tänka efter innan man pratar ex.vis. Man måste inte säga det man tänker. Och man lär hela livet. Varje dag tar man in information som man lär sig av. Sen finns det gamla stofiler som anser att de vet bäst, och minsann inte alls tänker ändra sig. Hoppas inte din "gamla hund" inte är sån.

  • Äldre 31 Mar 15:32
    #15

    Sen borde ha ta med dina känslor i ekvationen, hur det påverkar dig. Det borde faktiskt vara motivation nog till att sitta.

  • Äldre 31 Mar 15:33
    #16
    Anonym (vilken idiot!) skrev 2015-03-31 13:58:53 följande:
    Ovanligt korkad kille du skaffat. Han har stämplat din familj som WT och säger det till dig också. Han är nedlåtande mot sin flickväns föräldrar. Även om han var trevlig när han var tillsammans med dom. Dumpa honom.
    I sann FL-anda...
Svar på tråden Hur hade ni reagerat om er kille sa så här?