• Äldre 31 Mar 17:14
    758 visningar
    2 svar
    2
    758

    Semester med kort varsel

    Hej,
    Söker lite tips på semestrar som man kan åka på men kort varsel under Juni och andra halvan av Augusti. 

    Vi är fyra i familjen, jag sambon och våra två barn som blir 5 och 6 i sommar. Jag har rätt pressat schema speciellt under Juli och min sambo har väldigt ryckigt arbetsliv som frilans. 

    Funderar över kortare lång-helg (tors-mån) resemål som inte blir överdrivet dyra och som kan bokas med kort varsel? Bor i Stockholm och har egen bil. 


    Funderat på Skara, Ölandsdjurpark, legoland osv men vet inte hur det är med boende om man vill åka med bara ett part dagars varsel. Spontant skulle jag lika gärna kunna nyttja Eurobonus poäng och flyga till köpenhamn. 


    Tänker mig prisklassen 6-12k för boende och resa + ev.inträden.

    Några tips?

  • Svar på tråden Semester med kort varsel
  • Anonym (***))
    Äldre 31 Mar 17:25
    #1

    Köpenhamn låter som ett bra alternativ, eller Göteborg. Kan tänka mig att det är lättare att hitta hotell i större städer på sommaren, då de har mindre business-gäster.

  • Äldre 2 Apr 19:45
    #2

    Hej, vill lägga ut så mkt pengar så föreslår jag Tylösand. I Halmstad finns bland annat äventyrslandet och äventyrsbad. Vill ni åka i juni så skulle kunna få bo i min lilla mysiga stuga billigt om ni vill.

    Catharina

Svar på tråden Semester med kort varsel