• Äldre 31 Mar 18:40
    398 visningar
    5 svar
    5
    398

    p-piller

    Halloj! Jag och min sambo har börjat prata om att skaffa barn, jag är den som vill mest men han är inte emot det. han vill ha ett jobb först vilket jag förstår. han pluggar just nu för att ta busskörkort och efter det så är det nog inte så svårt att hitta jobb inom det.

    Jag äter just nu p-piller och har gjort det i ett halvår ungefär. Hur lång tid tog det för er innan mens och så kom igång ordentligt igen? Jag hoppas på att han ska gå med på att jag kan sluta med dom nu och skydda oss på annat sätt, så att kroppen kommer i ordning igen efter pillren.

  • Svar på tråden p-piller
  • Äldre 1 Apr 15:25
    #1

    Väldigt olika från person till person. För vissa återgår kroppen till det normala på en gång, för andra tar det flera månader innan det är som det ska. Jag åt p-piller en kort period och för mig kom det igång direkt efteråt. Men har där emot en kompis som ätit p-piller i några år och nu har det gått 6 månader och hon har fortfarande fått tillbaka det normala och har haft mens typ 2 gånger sedan dess.

  • Cystan
    Äldre 1 Apr 15:27
    #2
    lollojo89 skrev 2015-03-31 18:40:10 följande:

    Halloj! Jag och min sambo har börjat prata om att skaffa barn, jag är den som vill mest men han är inte emot det. han vill ha ett jobb först vilket jag förstår. han pluggar just nu för att ta busskörkort och efter det så är det nog inte så svårt att hitta jobb inom det.

    Jag äter just nu p-piller och har gjort det i ett halvår ungefär. Hur lång tid tog det för er innan mens och så kom igång ordentligt igen? Jag hoppas på att han ska gå med på att jag kan sluta med dom nu och skydda oss på annat sätt, så att kroppen kommer i ordning igen efter pillren.


    Tog en månad efter p-piller stopp ungefär, men cyklarna är jättekonstiga nu, lite oregelbundna och sådär :p
  • Äldre 1 Apr 15:47
    #3

    Jag slutade i december och hade före p-piller (yasmin28) en cykel på 30 dagar. Mina cykler hittills har varit 39 och 35 dagar. Nu väntar jag på nästa mens som borde dyka upp 2-7 april.


    Dock har jag inte fått utslag på äl-test denna månad (första gången jag testar) så ägglossningen verkar inte ha kommit igång än. 


    Jag skulle sluta i god tid om jag vore du, det kan ta flera månader för vissa och det är ju väldigt tråkigt när man längtar att få börja försöka. 


    Lycka till Glad

  • Äldre 1 Apr 17:55
    #4
    Hallonpaj skrev 2015-04-01 15:47:20 följande:

    Jag slutade i december och hade före p-piller (yasmin28) en cykel på 30 dagar. Mina cykler hittills har varit 39 och 35 dagar. Nu väntar jag på nästa mens som borde dyka upp 2-7 april.

    Dock har jag inte fått utslag på äl-test denna månad (första gången jag testar) så ägglossningen verkar inte ha kommit igång än. 

    Jag skulle sluta i god tid om jag vore du, det kan ta flera månader för vissa och det är ju väldigt tråkigt när man längtar att få börja försöka. 

    Lycka till 


    Jag hoppas ju att det inte ska ta så lång tid innan det återgår till det normala eftersom att jag inte har ätit p-piller i mer än ett halvår. Skulle jag få som jag vill så skulle jag sluta redan nu, för att sen kanske börja försöka i höst (om mensen har kommit igång igen) och få en liten vårbebis ;) längtar till tusen efter en liten och det blir ju inte bättre av att sambon har två små syskonbarn på under året;)
  • Äldre 1 Apr 20:44
    #5

    Jag åt p-piller i flera flera år. När jag slutade med dem så blev jag gravid direkt. Innan mensen hade kommit igång. Men som de andra har sagt så är det ju helt olika

Svar på tråden p-piller