• JosefineElm

    Bebissugen trots låg ålder

    Hej!
    Jag blev just medlem här för jag behöver verkligen hjälp. Jag är 16 år och är kanske för ung för att bli medlem här men jag vet inte vem jag ska vända mig till. Jag är alldeles för "feg" för att anförtro mig till mamma om det jag behöver råd med.
    Hittar inget resultat på internet så jag får ingen hjälp.

    När jag ser någon vara gravid eller föder barn i TV blev jag så himla sugen att ha en bebis. Asså jag vet inte vart det kommer ifrån. Jag fantiserar ofta att jag är gravid eller ska gifta mig. 

    Är det normalt i tonåren eller är det helt enkelt fel på mig? Jag är ju ALLDELES för ung för barn. Jag fattar inte vart det kommer ifrån.
    Jag har syskonbarn som betyder allt för mig, men jag får ofta dagar då jag vill ha en egen bebis. 

    Jag är rädd för att säga det här till min mamma för jag är så rädd att hon kommer att skratta. 

    Som sagt, är det bara hormoner eller är jag helt konstig?

    // Förvirrad tonåring

  • Svar på tråden Bebissugen trots låg ålder
  • Dr Nail

    Jag förstår inte ens att kvinnor vill föda barn, med tanke på hur mycket ont det gör. Okej om det är ens första bebis, men andra och tredje osv?? Det är som att hmmm det där gjorde svinont, jag måste göra det igen.

    Nej, jag fattar inte..

  • JosefineElm
    Dr Nail skrev 2015-03-31 22:13:13 följande:

    Jag förstår inte ens att kvinnor vill föda barn, med tanke på hur mycket ont det gör. Okej om det är ens första bebis, men andra och tredje osv?? Det är som att hmmm det där gjorde svinont, jag måste göra det igen.

    Nej, jag fattar inte..


    Jag tror du missförstod mig.
  • Dr Nail
    JosefineElm skrev 2015-03-31 22:14:52 följande:

    Jag tror du missförstod mig.


    Du skrev att du vill föda ett barn. Finns inte mycket att missförstå :)
  • JosefineElm
    Dr Nail skrev 2015-03-31 22:16:53 följande:
    Du skrev att du vill föda ett barn. Finns inte mycket att missförstå :)
    Nej det skrev jag inte
  • Erizajo

    Jag längtade efter bebis sedan jag var tolv! Men insåg ju ändå att för barnets bästa behövde jag ha lite mer erfarenhet och ha gått klart skolan, h ett stadigt förhållande sedan något år osv. Jag var 22 när jag fick första väldigt efterlängtade barnet så du är inte onormal, men bara för att man längtar betyder ju inte det att man skaffar

  • Dixie
    JosefineElm skrev 2015-03-31 22:08:24 följande:

    Är det normalt i tonåren eller är det helt enkelt fel på mig? Jag är ju ALLDELES för ung för barn. Jag fattar inte vart det kommer ifrån.


    klart det inte är fel på dig för att du gärna vill ha barn - men det är ju bra att du är så insiktsfull att du inser att det är för tidigt nu!

    passa på att umgås med dina syskonbarn, skaffa dig en tub/jobb och sedan kan du ju fundera på egna barn! 
  • Dixie
    Dixie skrev 2015-03-31 22:18:16 följande:
    passa på att umgås med dina syskonbarn, skaffa dig en tub/jobb och sedan kan du ju fundera på egna barn! 
    tub= utb
  • Dr Nail
    JosefineElm skrev 2015-03-31 22:17:44 följande:

    Nej det skrev jag inte


    Okej, du skrev att du har de tankarna samtidigt som ditt förnuft säger att du är för ung
  • JosefineElm
    Erizajo skrev 2015-03-31 22:18:03 följande:

    Jag längtade efter bebis sedan jag var tolv! Men insåg ju ändå att för barnets bästa behövde jag ha lite mer erfarenhet och ha gått klart skolan, h ett stadigt förhållande sedan något år osv. Jag var 22 när jag fick första väldigt efterlängtade barnet så du är inte onormal, men bara för att man längtar betyder ju inte det att man skaffar


    Dixie skrev 2015-03-31 22:18:16 följande:
    klart det inte är fel på dig för att du gärna vill ha barn - men det är ju bra att du är så insiktsfull att du inser att det är för tidigt nu!

    passa på att umgås med dina syskonbarn, skaffa dig en tub/jobb och sedan kan du ju fundera på egna barn! 

    Tack för svar! Behövde det :) 

  • dalkullan95

    Jag längtade efter barn väldigt tidigt i tonåren. Men jag var tyvärr tillsammans med fel person i fem år (kunde inte ta mig ur förhållandet) och visste att det inte var den personen jag ville ha ett barn med. Vi hade inte samlag någon gång under dessa fem åren.

    Men när jag väl lämnade personen så fick jag kontakt med en underbar kille i min ålder (mitt ex var 8 år äldre) och vi blev kära i varandra direkt! Det klickade så bra mellan oss så vi flyttade ihop och väntar nu vårt första barn som kommer om ca 8 veckor jag var 18 när jag blev gravid och jag är 19 nu.

    Bara du har ett stabilt förhållande med någon du älskar och som älskar dig och får hjälp och stöd så ser jag inget fel med att skaffa barn i ung ålder. Lycka till!

  • KiaL

    Det är inte ovanligt..
    Jag planerade barn och familj från det jag var ca 16 år. och bara längtade tills jag blev vuxen och redo för att bli mamma.

    Plus att jag också naturligtvis väntade tills jag hade rätt man, pengar och eget hem. Blev gravid vid 19 och mamma vid 20. Lever fortfarande med barnens pappa så min dröm blev sann.

    Men du är inte redo nu även om det känns så. Så vänta några år till.Jag hade 2 småsyskon på 1 och 2 år när jag var 16 så jag övade mammarollen på dem..Flört Det fick duga gott så länge.

  • JosefineElm
    dalkullan95 skrev 2015-03-31 23:45:29 följande:

    och väntar nu vårt första barn som kommer om ca 8 veckor jag var 18 när jag blev gravid och jag är 19 nu.


    Åh grattis! :) 
  • JosefineElm
    KiaL skrev 2015-04-01 00:13:27 följande:

    Det är inte ovanligt..
    Jag planerade barn och familj från det jag var ca 16 år. och bara längtade tills jag blev vuxen och redo för att bli mamma.

    Plus att jag också naturligtvis väntade tills jag hade rätt man, pengar och eget hem. Blev gravid vid 19 och mamma vid 20. Lever fortfarande med barnens pappa så min dröm blev sann.

    Men du är inte redo nu även om det känns så. Så vänta några år till.Jag hade 2 småsyskon på 1 och 2 år när jag var 16 så jag övade mammarollen på dem..Flört Det fick duga gott så länge.


    Jag vet själv att jag inte är redo.
    Jag tog modet och pratade med mamma om det igår. Hon sa att det är samma som att man vill ha hund. De är så söta, gosiga och härliga. 
    Men jag känner att det är inte därför. Och hon säger att det dessutom är en del jobb. 
    Asså inte för att jag tänker skaffa nu. Men jag har faktiskt sen jag var liten planerat min framtid med barn och familj.
    Min syster blev gravid vid 23 års ålder med tvillingar som snart fyller 9. 

    Jag är medveten om att jag inte är redo :) Inte nu. Men när jag har gått ur skolan och skaffa ett jobb.
  • KiaL
    JosefineElm skrev 2015-04-01 13:16:11 följande:
    Jag vet själv att jag inte är redo.
    Jag tog modet och pratade med mamma om det igår. Hon sa att det är samma som att man vill ha hund. De är så söta, gosiga och härliga. 
    Men jag känner att det är inte därför. Och hon säger att det dessutom är en del jobb. 
    Asså inte för att jag tänker skaffa nu. Men jag har faktiskt sen jag var liten planerat min framtid med barn och familj.
    Min syster blev gravid vid 23 års ålder med tvillingar som snart fyller 9. 

    Jag är medveten om att jag inte är redo :) Inte nu. Men när jag har gått ur skolan och skaffa ett jobb.
    Du verkar vara en smart tjej på huvudet på skaft. Det ska du ha eloge för. Det är inte många i din ålder som tänker så. De kör på ändå och hoppas att det löser sig.

    Vem vet dina känslor för att skaffa barn kanske vänder när du gått ur skolan och hittar ett jobb...Hur som helst så Lycka till!
  • DenLillaSjöjungfrun

    Jag förstår dig precis. När jag var 16 år gammal så blev jag jätte baby sugen. Det var också ungefär då unga mödrar o teen moms började, så de kan också haft viss påverkan. Jag hade en kompis som delade mitt intresse, så vi pratade mycket om det under gymnasiet tiden.

    Nu så blev ingen av oss gravida(inte för att vi försökte precis). Nu när jag ser tillbaka på det så, såg jag bara det positiva i att få barn; Hur söta de är, hur mysigt vi kommer ha det, hur mycket jag kommer älska barnet och hur mycket barnet kommer att älska mig.

    Jag tänkte inte på de sömnlösa nätterna, och inte så mycket på den ekonomiska biten heller(barn kostar väldigt mycket).

    Det är fullt normala tankar och känslor du har :)

Svar på tråden Bebissugen trots låg ålder