• EmmyOlivia

    varför händer ingenting!?

    börjar bli nervös, har nu jobbat på o bli gravid i 8månader.. men de händer absolut ingenting, mensen kommer som den ''ska'' och gravtester säger att jag inte är gravid.. min sambo har ju barn sen innan.. är de mig de är fel på? varför tar de sån tid?hjälp mig! förklara!!

  • Svar på tråden varför händer ingenting!?
  • Anonym (barnlängtan)

    har ni provat med äl tester? D
    Det är annars bra så ni vet om  ni tajmar ägglossningen :)
    annars får ni starta en utredning när ni försökt 1 år.

  • Mascaraklumpar

    Tja, om man har en helt normal fertilitet och har ca 25% chans att blir gravid/cykel så är risken (0,75^8)=0,1 (10%) att man inte blir gravid inom 8 månader. Det är alltså inte ovanligt, och chansen är fortfarande mycket större att ni bara haft otur än att något skulle vara fel på någon av er.

    Har ni sex regelbundet?

  • Mascaraklumpar

    Såg nu att du bara är 17. Då är det inte ens säkert att du börjat få ägglossning ännu. Det kan ibland ta några år från att man får sin första mens.

  • Anonym (Tess)

    Hej, vi har också försökt ett tag, 9 månader nu. Ska ha mens om någon vecka, i så fall blir det vårt 10 försök, vi har varit gravida 2 gånger, men de har slutat i missfall för 2 år sedan, vi valde att ta en liten paus men nu tycks vi inte bli gravida, inte än i alla fall...
    tror inte att det är ovanligt att det tar lite tid, ge inte upp...det kommer nog med sin tid....kramar i massor

Svar på tråden varför händer ingenting!?