• Anonym (Sarah)

    Någon mer normalviktig som vill gå ned lite i vikt?

    Japp, här kan vi peppa varandra, om det finns fler än jag

    Själv började jag banta för en vecka sen, vägde då 65 (BMI 22). Har nu gått ned mina tre "vattenkilon" och väger således 62. Min målvikt är 58 inklusive vattenvikten (BMI 20). Eftersom jag gör av med rätt få kalorier på en vecka räknar jag med att det kommer krävas åtminstone 63 dagars hårdbantning innan jag når mitt mål.

  • Svar på tråden Någon mer normalviktig som vill gå ned lite i vikt?
  • Anonym (Kortare)
    Anonym (Kortisen) skrev 2015-03-31 23:29:00 följande:

    Hur lång är du?


    Hon är ca.172cm
  • Anonym (Sarah)
    Anonym (Kortare) skrev 2015-03-31 23:37:13 följande:

    Hon är ca.172cm


    Det stämmer
  • Anonym (Kortare)

    Vad är anledningen till att du vill gå ner i vikt? Hur gammal är du?

  • Anonym (Maria)
    Anonym (Sarah) skrev 2015-03-31 23:00:35 följande:

    Japp, här kan vi peppa varandra, om det finns fler än jag smile1.gif

    Själv började jag banta för en vecka sen, vägde då 65 (BMI 22). Har nu gått ned mina tre "vattenkilon" och väger således 62. Min målvikt är 58 inklusive vattenvikten (BMI 20). Eftersom jag gör av med rätt få kalorier på en vecka räknar jag med att det kommer krävas åtminstone 63 dagars hårdbantning innan jag når mitt mål.


    Jag vill också gå ner lite i vikt. Ligger just nu på BMI 20 och brukar annars ligga på 18,5.

    Jag vill gå ner för att jag tycker att jag helt enkelt passar bättre som lite smalare och för att jag inte vill köpa en helt ny garderob med kläder (just nu sitter kläderna inte alls bra längre och flera av mina favoritbyxor kan jag inte ens ha alls längre).

    Har visserligen redan kört igång med min diet, men har inte lyckats gå ner något alls än utan tvärtom har jag lagt på mig en massa vätskevikt när jag samtidigt har hållit på med hormonsprutor. Men nu när behandlingen är över vill jag gå ner allt.
  • Anonym (Sarah)
    Anonym (Kortare) skrev 2015-04-01 01:26:15 följande:

    Vad är anledningen till att du vill gå ner i vikt? Hur gammal är du?


    Dels för att jag trivs som bäst när jag väger 58, och dels för att man statistiskt lever något år längre om man ligger vid den lägre normalgränsen. Jag är 30, hur gammal är du?
  • HimmelHav

    Jag fick barn för 1,5 år sen och har svårt att få bort de sista kilona som bara sitter vid magen. Eller ja, det skulle säkert inte vara några problem om jag bara kunde låta bli godis och fikabröd... Men jag har inte motivation nog!! Går med i tråden för att bli peppad av er andra

  • Anonym (Banta?)

    Varför försöka hårdbanta sig till en något lägre vikt? För att du ska kunna hålla den sen krävs ju ändå förändringar i livsstilen, är det inte bättre att göra dessa förändringar direkt?

    Jag kanske har tur, men jag har aldrig be över banta på det sättet. Tycker jag att det smugit på sig ångra kilon så skärper jag matvanorna, ser över portionsstorleken, väljer vatten som måltidsdryck, inget bröd till maten på jobbet, mer sallad. Stark begränsing av sötsaker, och ska jag äta det så tar jag bara litet. Lägg till något extra träningspass i veckan, och försök maximera vardagsmotionen, ta trappan istället för hiss, ta enen kort promenad på lunchen, cykla istället för att ta bilen o.s.v. Det brukar räcka för att jag ganska snart ska ha tappat vikten jag lagt på mig.

  • Anonym (Banta?)
    HimmelHav skrev 2015-04-01 09:42:52 följande:

    Jag fick barn för 1,5 år sen och har svårt att få bort de sista kilona som bara sitter vid magen. Eller ja, det skulle säkert inte vara några problem om jag bara kunde låta bli godis och fikabröd... Men jag har inte motivation nog!! Går med i tråden för att bli peppad av er andra


    Hälften så ofta och hälften så mycket, så har du kapat fika och godiskalorierna till 25%. Och ha som regel att aldrig äta det istället för annan mat. Då är det lätt att man äter för mycket...
  • SpanskaFlugan

    Istället för att hårdbantat bort det lilla fett ni har borde ni träna fram muskler, snyggare, smalare, hälsosammare, samt att ni kan skippa pressen att väga en viss siffra.

Svar på tråden Någon mer normalviktig som vill gå ned lite i vikt?