• Äldre 31 Mar 23:47
    541 visningar
    2 svar
    2
    541

    stimulerat eller ostimulerat Fet?

    Har en liten fråga angående FET. Det är så att jag och min sambo fick en dotter med hjälp av ivf 2010 på första försöket. Tyvärr har det inte gått lika lätt därefter. Vi gjorde ett ostimulerat FET med ett embryo som bara klarat upptiningen till hälften 2013. Jag plussade med fick missfall i v.8.

    I februari i år fick vi göra en ny IVF på en privatklinik. Vi fick tillbaka ett embryo och ett till frysen. Färskförsöket gav tyvärt ett minus. Nu till frågan :) Vi har varit på möte med läkaren nu och planerat för vårt sista embryo som ligger i frysen. Läkaren sa att vi själva får bestämma om vi vill köra på min egna cykel eller stimulerat. Då jag har oregelbunden mens vet jag aldrig när min ägglossning kommer, OM den kommer. Så vilket är bäst? Att köra på stimulerad eller ostimulerat? Känns ju som det skulle vara mer positivt att köra på sin naturliga cykel utan extra hormoner. Hur har det gått för er? Har ni blivit gravida på ostimulerat eller stimulerat?

  • Svar på tråden stimulerat eller ostimulerat Fet?
  • Äldre 1 Apr 06:07
    #1

    Jag har också oregelbunden och inte alltid äl, . så tar och följer vilka svar du får, då vi ska göra FET om några veckor och undrar också över stimulering eller ej.

  • Äldre 2 Apr 18:31
    #2

    Rent resultatmässigt kvittar det,men det är lättare planera in med stimulerat förstås. Då vet man exakt vilken dag det blir.

Svar på tråden stimulerat eller ostimulerat Fet?