• audio

    Det gör ont i hela kroppen

    Det gör ont i hela kroppen att läsa om alla spekulationer kring Lubitz person. Kan ni tänka er hur det som skrivs slår på hans anhöriga ?

    Jag hade önskat att ta del av lite mer saklig information.


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Svar på tråden Det gör ont i hela kroppen
  • audio

    Vad tycker ni andra om skriverierna, har inte det hela gått överstyr?


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Birgitta02

    I Sverige hade det inte hänt. Här hade haverikommissionen hållit klaffen tills man VETAT. Likaså hade svenska läkare larmat Lubitz arbetsgivare om hans depression - det får man inte göra i Tyskland. Precis som svenska läkare får meddela trafikverket ifall någon har en sjukdom som gör det riskfyllt att köra bil.

    Jo, jag önskar nog också att man varit mer dämpad i sin information. Samtidigt har det varit otroligt hårt tryck från hela världen, och inte minst för 149 dödsoffers anhöriga, att få veta vad som hänt. Svår balansgång. Framförallt när myndigheterna som utreder faktiskt FÅR gå ut med vad man tror har hänt.

  • Aikido
    audio skrev 2015-04-01 11:17:04 följande:
    Vad tycker ni andra om skriverierna, har inte det hela gått överstyr?
    Det är väl som det brukar vara. Döda eller skadade västerlänningar skrivs det om mer. 100 döda negrer eller asiater blir en notis och sedan ingenting mer.
  • audio
    Birgitta02 skrev 2015-04-01 14:15:30 följande:

    I Sverige hade det inte hänt. Här hade haverikommissionen hållit klaffen tills man VETAT. Likaså hade svenska läkare larmat Lubitz arbetsgivare om hans depression - det får man inte göra i Tyskland. Precis som svenska läkare får meddela trafikverket ifall någon har en sjukdom som gör det riskfyllt att köra bil.

    Jo, jag önskar nog också att man varit mer dämpad i sin information. Samtidigt har det varit otroligt hårt tryck från hela världen, och inte minst för 149 dödsoffers anhöriga, att få veta vad som hänt. Svår balansgång. Framförallt när myndigheterna som utreder faktiskt FÅR gå ut med vad man tror har hänt.


    Så det har helt gått förbi dig hur svenska journalister skriver?
    Det är inte riktigt rumsrent längre.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • audio
    Aikido skrev 2015-04-01 14:23:54 följande:
    Det är väl som det brukar vara. Döda eller skadade västerlänningar skrivs det om mer. 100 döda negrer eller asiater blir en notis och sedan ingenting mer.
    Den personinriktade kritiken är bortom alla gränser.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Birgitta02
    audio skrev 2015-04-01 17:27:26 följande:
    Så det har helt gått förbi dig hur svenska journalister skriver?
    Det är inte riktigt rumsrent längre.
    De skriver vad folk vill ha.
  • audio
    Birgitta02 skrev 2015-04-01 17:53:20 följande:
    De skriver vad folk vill ha.
    Du som konsument styr efterfrågan det stämmer.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
Svar på tråden Det gör ont i hela kroppen