• orm

    Fördelning

    Hej!

    Jag och sambon fick vårt första barn tillsammans för 7 veckor sedan. Han har sedan dess tagit en natt och jag har tagit resterande nätter dessa 7 veckor (helger och vardagar). Jag är även den som är hemma dagtid med liten, han jobbar 7-16. 

    Jag har två hästar som behöver tränas och därför behöver jag vara iväg två timmar direkt när sambon kommer hem från jobbet. Detta tycker han nu är "för mycket" och menar på att han inte har någon fritid, han är trött osv.. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, är det för mycket begärt att sambon ska ta hand om liten två timmar om dagen..?

    Hur ser fördelningen ut hemma hos er?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-01 10:30
    Ska tillägga at jag är den som städar, diskar och tvättar - alltid! Han brukar laga mat då jag inte är någon höjdare i köket.

  • Svar på tråden Fördelning
  • Pescetarian

    Du har ju haft ett heltidsjobb hela dagen, liksom din man - så ni båda är väl förmodligen trötta och slitna. Ni borde dela på ansvaret vad gäller bebis och hushållssysslor när din man kommit hem från jobbet. Kanske varannan dag?

    Helgerna likaså.

  • Dasha

    om det är han som lagar mat, och han kommer hem runt 16.30, då ska han samtidigt både laga mat och ta hand om en nyfödd och maten ska vara klar när du kommit hem?

  • Dasha

    min man lagar mat efter jobbet, medan jag ammar bebisen.

    skulle jag behövt träna hästar - då skulle jag gjort det efter maten

Svar på tråden Fördelning