• Anonym (FärskMamma)

    Orolig för pappaledigheten!!!

    Snart skall jag börja jobba igen efter att ha vart mammaledig, då skall min sambo vara pappaledig. jag längtar tillbkas till jobbet, det är inte där problemet ligger...

    Ett helt år skall han vara hemma. Samtidigt skall min väninna som har ett barn i samma ålder och bor nära vara fortsatt hemma och givetvis kommer de att umgås en hel del på dagarna. Hon är ensamstående och har därmed hela föräldraledigheten själv.

    Nu är jag inte det minsta orolig för hur han kommer sköta vår bebis, han är en duktig pappa och väldigt kompetent iaf. för att vara en karl på att sköta hemmet när jag jobbar.

    Hon är däremot snygg och singel. De kommer umgås....jag låtsas vara ok med det men det är jag inte. jag tror inte två nästan sysslolösa "kompisar" av olika kön kan umgås dagligen utan att de kommer k***** som kaniner.

    Vad händer när bebisarna sover och de sjunker ner i soffan för att kanske titta på tv? De skrattar ihop, jag vet ju redan att de kommer bra överens, det kanske blir lite flirtigt...rätt var så k****** det bland nappar och leksaker. Åka på utflykter ihop, kanske går och pratar, det ena leder till det andra...vips så k****** det friskt på en medhavd picknickfilt medans ungarna sover i sina vagnar. Lagar lunch ihop, barnen kanske leker i rummet bredvid, byxorna ner och så k***** ståendes mot diskbänken. kanske går till badhuset? Så ser de varandra avklädda, hon med sin sjyssta bikinikropp, han med sina muskler...klart de tänder lite, och det leder till att de k***** på en toalett?

    Är jag helt oresonlig som går och funderar såhär? behöver jag psykolog? Jag går snart under av oro och olika svartsjukeideer som alla går ut på att de två k*****.

    Hade DU litat på DIN man och en snygg SINGEL ENSAMSTÅENDE MAMMA som umgås utan insyn flera timmar om dagen?

  • Svar på tråden Orolig för pappaledigheten!!!
  • Anonym (ehhhh)

    Jag tackar gudarna för att min sambo inte är som du. Bara så du vet, det går utmärkt att ha kompisar av det motsatta könet utan att för den skull börja uppföra sig som kaniner... 

    Hur gamla är barnen egentligen? Leka i annat rum? Få ihop det på toan på badhuset medan barnen är var då? Jag skulle aldrig släppa min 4åring ur sikte på badhuset och jag förutsätter att barnen inte är i skolåldern... 

    Jag tror du behöver prata med nån om din svartsjuka eller finns det anledning att tro att de är intresserade av varandra?

  • Anonym (FärskMamma)
    Anonym (ehhhh) skrev 2015-04-01 19:47:47 följande:

    Jag tackar gudarna för att min sambo inte är som du. Bara så du vet, det går utmärkt att ha kompisar av det motsatta könet utan att för den skull börja uppföra sig som kaniner... 

    Hur gamla är barnen egentligen? Leka i annat rum? Få ihop det på toan på badhuset medan barnen är var då? Jag skulle aldrig släppa min 4åring ur sikte på badhuset och jag förutsätter att barnen inte är i skolåldern... 

    Jag tror du behöver prata med nån om din svartsjuka eller finns det anledning att tro att de är intresserade av varandra?


    Man kan ha kompisar av motsatta könet, absolut. Men umgås man nästan varje dag, som de kommer göra, utan chans för upptäckt...så är risken stor att man fattar tycke för varandra och k******. Nej toan på badhuset, givetvis inte...men det kanske fattas tycke där då min man är väldigt muskulös och hon är snygg. Så de spanar in varandra där och sedan k****** det som om det inte finns någon morgondag så fort de får tillfälle.

    Jag tror inte de är intresserade av varandra än, men risken finns ju att de blir det då de kommer träffas mycket och jag inte är med. Jag skule lita på dem båda, han är min man, hon min bästa väninna, en dag, två dagar...men flera ggr i veckan ENSAMMA i månader? Särskilt nu under sommaren med mindre kläder och så...

    Svettigt och varmt, kanske solar lite, sitter och pratar, de börjar med att de kramas när de se, kanske nån puss på kinden...och innan man vet ordet av så  har det eskalerat tills de k****** som brunstiga djur!
  • Anonym (lita inte på kvinnor)

    Jag litar till 100% på min man. MEN jag håller med dig om att det hade varit olustigt om de spenderat för mycket tid på tu man hand. Någongång i veckan på någon aktivitet hade varit ok men inte massa hemmamys på tu man hand. 1 år är lång tid och jag tror att flera timmars umgänge om dagen med en singelkvinna KAN bli farligt... Din man verkar ju vara en toppenman som tar ansvar för sina barn och familj - en sådan tror jag kan vara väldigt attraktiv för en singelmamma...

  • Rödaskor
    Anonym (lita inte på kvinnor) skrev 2015-04-01 20:44:39 följande:

    Jag litar till 100% på min man. MEN jag håller med dig om att det hade varit olustigt om de spenderat för mycket tid på tu man hand. Någongång i veckan på någon aktivitet hade varit ok men inte massa hemmamys på tu man hand. 1 år är lång tid och jag tror att flera timmars umgänge om dagen med en singelkvinna KAN bli farligt... Din man verkar ju vara en toppenman som tar ansvar för sina barn och familj - en sådan tror jag kan vara väldigt attraktiv för en singelmamma...


    En toppenman kan säga nej om en annan kvinna vill ligga med honom. Kan han inte det så är han ingen toppenman.
  • Tow2Mater
    Anonym (FärskMamma) skrev 2015-04-01 17:43:45 följande:

     jag tror inte två nästan sysslolösa "kompisar" av olika kön kan umgås dagligen utan att de kommer k***** som kaniner.


    Du borde skriva om sysslolösheten i de allehanda trådar där föräldralediga inte ens verkar ha tid till att stoppa in en maskin tvätt mellan blöjbyten och amningar, ha ha!
  • Donum

    Du låter helt orealistisk. Jag tänkte 1 april när jag läste, men om det inte är ett skämt så, ja, du är oresonlig. Hade du själv ens hunnit med att ligga så mycket under föräldraledigheten?

    Hur gammalt är barnet?

    Jag har inte varit sysslolös med något av barnen under föräldraledigheten.

    Ja, jag hade litat på min man. Han är inte intresserad av andra. Han gillar knappt andra människor alls haha... :D

    Dessutom är han otroligt trög på att fatta när någon flirtar med honom så det hade inte blivit någon action ändå.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Lugn bara lugn)

    Tänk om man hade sådär många tillfällen att k*****, hade varit toppen för oss småbarnsföräldrar och samlivet. Men tyvärr är det inte särskilt sysslolöst att vara föräldraledig..

    Och kan en man inte lämnas ensam med en kvinna utan att vara otrogen så är han inget att ha ändå. Inte kvinnan heller..

  • Anonym (om)

    Men litar du inte på människan du är ihop med?

    Själv jobbar jag till sjöss och är borta ganska mycket. en av dom jag började gilla bäst va en Matros. vi umgås alltid när vi har jobbat. Kollar på film käkar ihop sen umgås vi när vi är hemma med våra barn. Det fall ar lixom naturligt vi är lediga samtidigt.

    Jag uppskattar hans sällskap. Det är allt. Skulle aldrig få för mig att ligga med han och det vet min sambo mycket väl.

    Dra inte förhastade slutsatser. Lita på han istället.

  • MadHatter

    Ja, även om du inte litar på din man så har jag svårt att tänka mig att väninnan som är ensamstående på heltid med en 7-månaders har tid och ork att så mycket som tänka på din man på det sättet.

  • Anonym (FärskMamma)

    Ni får det att låta som att det skulle vara jobbigt att vara två vuxna som tar hand om två barn kring året. Vilket det inte är! Båda bebisarna sover middag i säkert två timmar, de hinner k****** tre gånger på den tiden om de fattar tycke för varandra.

    Nej jag får begränsa det här! Kanske att de träffas max en gång i veckan eller så, eller så kanske jag kan k***** honom varje kväll så att han inte har behovet? Det har jag ingen lust med men vad skall jag annars göra? Jag kan ju inte gärna låta honom vara kåt på dagarna oövervakat med henne i närheten? Jag vet ju inte heller hur jag skall säga detta till honom eller henne att jag är orolig att de umgås, kan ju framstå som paranoid...

  • solros68
    Donum skrev 2015-04-03 07:13:58 följande:

    Du låter helt orealistisk. Jag tänkte 1 april när jag läste, men om det inte är ett skämt så, ja, du är oresonlig. Hade du själv ens hunnit med att ligga så mycket under föräldraledigheten?

    Hur gammalt är barnet?

    Jag har inte varit sysslolös med något av barnen under föräldraledigheten.

    Ja, jag hade litat på min man. Han är inte intresserad av andra. Han gillar knappt andra människor alls haha... :D

    Dessutom är han otroligt trög på att fatta när någon flirtar med honom så det hade inte blivit någon action ändå.


    Kunde varit jag som skrev detta! Jag litar fullständigt på min man.
Svar på tråden Orolig för pappaledigheten!!!