• Anonym (Trött!)

    Hyresvärd vägrar matavfallstunna

    Bor granne med en nära släkting, eller rättare sagt denne är min "hyresvärd". Det är ingen ockerhyra, snarare åt motsatt håll vilket gör det extra svårt att säga emot..

    Hyresvärden VET jag går in i mitt hus när jag inte är hemma. Denne har givetvis tillgång till nycklar fast jag försökt motsätta mig det. Hen nekar till detta när jag gett pikar. Struntar egentligen i vilket, principsak att jag vill ha mitt hem för mig själv.

    Hyresvärden har fått för sig att all mat skall ges till fåglarna, ja ok om hen vill offra sig att göra det. Men även jag förväntas göra det och dessutom tillaga gammal mat åt dem, eftersom hen vägrar skaffa en kompost/matavfallstunna trots att jag erbjudit mig att stå för kostnaderna.

    Har kompromissat med att jag lämnar all gammal mat (har blivit en del gammalt när jag tex sovit borta, två fiskbitar & en halv pizza, någon brödbit), till hen så hen själv tillagar och ger fåglarna. Dock har jag nu fått pikar om att jag är slösaktig med maten och inte ska hålla på att ge allt till fåglarna?! Alltså hur ska jag göra, kan JAG skaffa en soptunna utan hens tillstånd? Inget alternativ att tillaga själv och ge fåglarna, har nog med litet barn och studier.

  • Svar på tråden Hyresvärd vägrar matavfallstunna
  • Lena

    Byt låskolv i dörren. Det är enkelt och inte så dyrt. Beställ egen sophämtning eller köp en kompost. Svårare är det inte.

Svar på tråden Hyresvärd vägrar matavfallstunna