• Anonym (Bara jag?)

    Får inte utlopp sexuellt

    Är gift sedan många år, 3 barn och utifrån sett är allt väldigt bra. Sexlivet fungerar, vi har tid tillsammans och tid för oss själva. Vi har det väldigt bra. Bra arbeten, socialt umgånge och egna intressen.

    Men ändå saknar jag något. Har träffat någon som får mig att vilja ha mer på det sexuella planet. Någon som får mig att tänka i banor som jag inte kan implementera i min sexuella relation till min partner. Har pratat med min partner om det sexuella, min partner har vetskap om vad jag känner men min känsla är att förståelsen saknas. Jag vill helst utforska detta tillsammans med den andra personen, det är inga känslor inblandade, men min partner skulle nog inte förstå. Vill inte göra något utan min partners godkännande men tror inte att det är möjligt.

    Att lämna min partner för spännande sex är inte aktuellt, men efter så många år av sex där vi helt enkelt inte är riktigt kompatibla känns det som att jag snart exploderar.

    Så har ni några tips och tankar?

  • Svar på tråden Får inte utlopp sexuellt
  • Anonym (sexet)

    Blir det mindre farligt eller sårande tror du bara för att du inte har känslor för den andra personen?

    Du är väl bara väldigt kåt på den andra personen. I övrigt vet du inte alls vad personen har för sexuella preferenser så varför tror du att du kan utforska mer med den andra personen?

  • Anonym (Bara jag?)

    Det var ett klargörande för att det inte skulle bli några frågor om känslors inblandning.

    Gällande den andra personen så har vi pratat om det sexuella och varit öppna med det så jag vet det jag behöver veta idagsläget.

  • Anonym (swing)

    Det klassiska dilemmat: sex och kärlek... Å ena sidan är inte en penis som en tvål som tar slut när den används, och lite sex någon annan stans behöver ju rent konkret inte ta något från dig och din frus förhållande, men...

    Vad skulle du känna om din fru gick och hade sex med någon annan man? Skulle du glädjas med henne om fick uppleva högre sexuella höjder med någon annan än dig, och vara trygg och nöjd med relation i övrigt? ...eller skulle du känna dig totalt värdelös som älskare (trots att du redan idag vet att du inte är den bäste)?

    Även jag har haft många sexuella fantasier, trots ett bra sexliv med min fru. Mina utsvävningar startade med att erbjuda henne en extra man i sängen, och det gillade vi båda (även om han bara grejade till det med henne). Vi kom dock aldrig till någon swingersklubb, men många år senare (efter separation som inte hade något med de sexuella äventyren att göra) så har jag träffat andra kvinnor som har följt med mig till swingersklubb. Lättsamt och trevligt, och man kommer varandra väldigt nära när man utan svartsjuka kan bejaka den andres lust med en annan partner.

    ....så kort och gott, jag skulle föreslå henne att ni skulle besöka en swingersklubb, och se första besöket som ett studiebesök där ni bara (om ens det) har sex med varandra. Funkar det så kan ni ju ta små steg mot mera äventyrliga besök.

  • Anonym (se)
    Anonym (Bara jag?) skrev 2015-04-01 18:49:05 följande:

    Det var ett klargörande för att det inte skulle bli några frågor om känslors inblandning.

    Gällande den andra personen så har vi pratat om det sexuella och varit öppna med det så jag vet det jag behöver veta idagsläget.


    Fast få personer kan ha sex utan att det blir känslor,man blir ju väldigt tight utav att ha sex. Tycker jag.
  • Anonym (Bara jag?)
    Anonym (swing) skrev 2015-04-01 18:57:18 följande:

    Det klassiska dilemmat: sex och kärlek... Å ena sidan är inte en penis som en tvål som tar slut när den används, och lite sex någon annan stans behöver ju rent konkret inte ta något från dig och din frus förhållande, men...

    Vad skulle du känna om din fru gick och hade sex med någon annan man? Skulle du glädjas med henne om fick uppleva högre sexuella höjder med någon annan än dig, och vara trygg och nöjd med relation i övrigt? ...eller skulle du känna dig totalt värdelös som älskare (trots att du redan idag vet att du inte är den bäste)?

    Även jag har haft många sexuella fantasier, trots ett bra sexliv med min fru. Mina utsvävningar startade med att erbjuda henne en extra man i sängen, och det gillade vi båda (även om han bara grejade till det med henne). Vi kom dock aldrig till någon swingersklubb, men många år senare (efter separation som inte hade något med de sexuella äventyren att göra) så har jag träffat andra kvinnor som har följt med mig till swingersklubb. Lättsamt och trevligt, och man kommer varandra väldigt nära när man utan svartsjuka kan bejaka den andres lust med en annan partner.

    ....så kort och gott, jag skulle föreslå henne att ni skulle besöka en swingersklubb, och se första besöket som ett studiebesök där ni bara (om ens det) har sex med varandra. Funkar det så kan ni ju ta små steg mot mera äventyrliga besök.


    Spännande att du tar förgivet att jag är man.

    Vi har talat om saken, jag är trygg i vår relation och tror inte att jag skulle ha något problem med att min partner har sex med andra. Visst har jag mina "ramar" och det är något som måste diskuteras. Dock har min partner uttryckt att det absolut inte finns varken intresse eller anledning att ha sex med någon annan.

    Swingersklubb tror jag dock inte är något för mig. Är för att testa allt men känner mig ytterst tveksam. Min partner skulle aldrig följa till en sådan tillställning. Kan vara så att vi inte är lika trygga i relationen.
  • Anonym (Bara jag?)
    Anonym (se) skrev 2015-04-01 19:08:00 följande:

    Fast få personer kan ha sex utan att det blir känslor,man blir ju väldigt tight utav att ha sex. Tycker jag.


    Ja för vissa går sex och kärlek hand i hand. För andra är sex och kärlek något som man kan skilja på. Hade en några längre enbart sexuella relationer innan jag träffade min partner. Klargör man bara relgerna och syftet när en engångsgrej övergår till en relation så har jag inte upplevt några problem.
  • Anonym (se)
    Anonym (Bara jag?) skrev 2015-04-01 19:45:46 följande:
    Ja för vissa går sex och kärlek hand i hand. För andra är sex och kärlek något som man kan skilja på. Hade en några längre enbart sexuella relationer innan jag träffade min partner. Klargör man bara relgerna och syftet när en engångsgrej övergår till en relation så har jag inte upplevt några problem.
    Ja,men det förutsätter ju att man pratar om och är överrens..sägs Inget så vet man ju inte om personen vill ses igen, vara KK,eller nåt mer...
    Killen jag fick känslor för sa fina ord när han va här,men hans beteende visar motsatsen....????
    Eller?? Jag har ingen aning,jag pratade med killen ett bra tag,inan vi sågs,och nu då??? Ingen aning,han svarar inte på tilltal...???
    Man gör inte så.
    Hoppas han tar kontakt,så det kan redas ut på nåt sätt...
    Äh.... :/
  • Anonym (Bara jag?)
    Anonym (se) skrev 2015-04-01 21:28:28 följande:

    Ja,men det förutsätter ju att man pratar om och är överrens..sägs Inget så vet man ju inte om personen vill ses igen, vara KK,eller nåt mer...

    Killen jag fick känslor för sa fina ord när han va här,men hans beteende visar motsatsen....????

    Eller?? Jag har ingen aning,jag pratade med killen ett bra tag,inan vi sågs,och nu då??? Ingen aning,han svarar inte på tilltal...???

    Man gör inte så.

    Hoppas han tar kontakt,så det kan redas ut på nåt sätt...

    Äh.... :/


    Svårt att säga något med lite information men jag gör ett försök. Tolkar det du skriver som att ni haft kontakt med varandra innan ni träffats live.

    Har ni pratat och inlett någon typ av relation för att gå vidare med att ses, efter det har killen gått under jorden och svarar inte när du söker kontakt?

    Det är väl rätt solklart att han är en fegis som inte vill fortsätta att träffas. Självklart hade det bästa varit om han kunde säga det till dig men han visar det med handling. Har det gått dagar eller veckor utan kontakt?

    För mig har det alltid varit självklart att ta upp frågan om vad man är ute efter om det finns en osäkerhet. I ditt fall skulle jag dock konstatera att det inte finns mer att hämta. Hör han av sig senare skulle jag ta upp frågan då.
  • Anonym (se)
    Anonym (Bara jag?) skrev 2015-04-01 22:03:46 följande:
    Svårt att säga något med lite information men jag gör ett försök. Tolkar det du skriver som att ni haft kontakt med varandra innan ni träffats live.

    Har ni pratat och inlett någon typ av relation för att gå vidare med att ses, efter det har killen gått under jorden och svarar inte när du söker kontakt?

    Det är väl rätt solklart att han är en fegis som inte vill fortsätta att träffas. Självklart hade det bästa varit om han kunde säga det till dig men han visar det med handling. Har det gått dagar eller veckor utan kontakt?

    För mig har det alltid varit självklart att ta upp frågan om vad man är ute efter om det finns en osäkerhet. I ditt fall skulle jag dock konstatera att det inte finns mer att hämta. Hör han av sig senare skulle jag ta upp frågan då.
    Vi hade kontakt imånga månader dagligen och nästan dygnet runt.
    Jag saknar han som fan,just kontakten.Alla minnen,bilder,skämt...
    Men....tycker han kunde säga nåt..även om han inte vill ses mer,eller har mer kontakt,så kan man fan säga det...
    Men hoppas att han tar kontakt,men tänker inte höra av mig till han mer,han har betett sig på ett icke ok sätt! Hoppas som sagt han tar mod till sig och hör av sig.
    Jag är både arg,ledsen,undrande..

    Men mest saknar jag han :/  killen jag träffade verkade underbar.


  • Anonym (Bara jag?)
    Anonym (se) skrev 2015-04-01 22:15:07 följande:

    Vi hade kontakt imånga månader dagligen och nästan dygnet runt.

    Jag saknar han som fan,just kontakten.Alla minnen,bilder,skämt...

    Men....tycker han kunde säga nåt..även om han inte vill ses mer,eller har mer kontakt,så kan man fan säga det...

    Men hoppas att han tar kontakt,men tänker inte höra av mig till han mer,han har betett sig på ett icke ok sätt! Hoppas som sagt han tar mod till sig och hör av sig.

    Jag är både arg,ledsen,undrande..

    Men mest saknar jag han :/  killen jag träffade verkade underbar.


    Fullt förståligt! Hoppas att du får ditt svar snart och hittar ett sätt att gå vidare
  • Anonym (se)

    Men låt inte mina problem förstöra din tråd ;)
    Lycka till att hitta nån du kan må bra med så du blir nöjd!

  • DickRex
    Anonym (Bara jag?) skrev 2015-04-01 19:38:42 följande:
    Spännande att du tar förgivet att jag är man.

    Vi har talat om saken, jag är trygg i vår relation och tror inte att jag skulle ha något problem med att min partner har sex med andra. Visst har jag mina "ramar" och det är något som måste diskuteras. Dock har min partner uttryckt att det absolut inte finns varken intresse eller anledning att ha sex med någon annan.

    Swingersklubb tror jag dock inte är något för mig. Är för att testa allt men känner mig ytterst tveksam. Min partner skulle aldrig följa till en sådan tillställning. Kan vara så att vi inte är lika trygga i relationen.
    Jag refererade väl bara till mig själv vad det gäller ditt kön, men det spelar ju ingen roll, för det är ju det samma åt båda håll.

    ...men när du säger att du inte tror att swingersklubb är något för dig eller er så måste jag just trycka på detta med "tror", och så tänker jag - skaffa dig insikt! Principen på swingersklubbar är INTE att alla måste knulla med alla, utan det fungerar lite som på vilken dansrestaurang som helst. Man flirtar lite i baren, och sedan "ber man om lov" eller "bjuder upp" (ner, in eller ut oxå kanske ) Man blir inte ett villebråd fritt att tafsa på eller knulla med bara för att man är på klubben. Har träffat flera som går dit och aldrig har sex med någon annan än sin partner där. Men om man kan bli bekväma med varandra i den världen så tror jag att både du och din partner har lättare att hantera ditt önskemål.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
Svar på tråden Får inte utlopp sexuellt