• Brinkly

    Någon som plusat 8 dagar efter äl?

    Hej! Jag har kört äl-tester och vet vilken dag jag eventuellt blev gravid. Så otålig! Hur tidigt kan man plussa efter ÄL? ÄL +8? Någon som plusat så tidigt?

  • Svar på tråden Någon som plusat 8 dagar efter äl?
  • Anonym (otålig)

    Jag undrar samma! Slutade med p-ring i början av mars och började ta äl-test efter typ en vecka. Hade oskyddat sex den 28:e och fick positivt på äl-testet den 30:e. Fyllde i det i min mensapp som räknade ut bim till 8/4 men räknar jag med 14 dagar mellan äl och mens är bim den 13/4. Sambon ska iväg på jobb den 7:e så vi tänkte ta ett gravtest då och hoppas på att få se ett plus tillsammans. Annars väntar jag med nytt test till den 13:e och så får jag ringa honom då i stället. Är du på äl +8 nu? Håller tummarna! :)

  • Brinkly

    Anonym (otålig) Jag hade fullt utslag på äl-testet den 26/3 och vi fick till det då. Min bim är 10/4 så borde vara äl +6 idag. Skulle vilja testa imorgon bitti... Men borde kanske vänta till måndag då det är bim -4. Känns så länge! Också otålig!!!

  • frestelsen

    När äl test ger fullt utslag är det ca 12-48 h till ägget släpper. Sen tar det 3-10 dagar innan ägget fastnar i livmodern. Då börjar hcg producera ut i mammans blod. Jag är test narkoman o testar svagt nu äl+9 fast de är suuuuper svagt. Jag kommer testa till bim

  • Brinkly
    frestelsen skrev 2015-04-01 20:57:03 följande:

    När äl test ger fullt utslag är det ca 12-48 h till ägget släpper. Sen tar det 3-10 dagar innan ägget fastnar i livmodern. Då börjar hcg producera ut i mammans blod. Jag är test narkoman o testar svagt nu äl+9 fast de är suuuuper svagt. Jag kommer testa till bim


    Men grattis!!!

    Har du testat innan äl+9? Har det varit neg då? Jag är äl+7 imorgon. Vill testa!
  • Anonym (otålig)
    frestelsen skrev 2015-04-01 20:57:03 följande:

    När äl test ger fullt utslag är det ca 12-48 h till ägget släpper. Sen tar det 3-10 dagar innan ägget fastnar i livmodern. Då börjar hcg producera ut i mammans blod. Jag är test narkoman o testar svagt nu äl+9 fast de är suuuuper svagt. Jag kommer testa till bim


    Grattis! Spännande! Förra gången väntade jag till bim och fick ett tydligt plus, inte starkt men ändå tydligt. Fattar inte hur jag klarade av att vänta så länge då! Nu går dagarna jättelångsamt. Haha!
  • frestelsen

    Nja tar nog inte riktigt tjohoo förns jag har ett stort plu! Än så kan mens komma. Jag har fick svagt igår med så kanske är spök.

    Du kan ju testa när som men när det blir plus vet man ju inte;) köp från graviditetskollen eller sån sida så får du ju 20 test för nån hundring:)

  • Brinkly

    Fan, testade neg nu på morgonen. Kanske var för tidigt ändå. Fortsätter hoppas. Bim-7 bara...

    Testade pos förra graviditeten Bim-4. Testar igen på Bim, ska försöka hålla mig ;)

  • frestelsen

    Cb är för tidigt! Kanske sånt som mäter från 12 hcg. Det är mycket ovanligt att få plus äl+7 . Vid bim brukar hcg va 50 och kanske 25 bim-4 :)

  • Brinkly
    frestelsen skrev 2015-04-02 08:18:54 följande:

    Cb är för tidigt! Kanske sånt som mäter från 12 hcg. Det är mycket ovanligt att få plus äl+7 . Vid bim brukar hcg va 50 och kanske 25 bim-4 :)


    Fortsätter hoppas då! Tack!
Svar på tråden Någon som plusat 8 dagar efter äl?