• Anonym (snart 5barns­mor?)
    Äldre 1 Apr 19:45
    663 visningar
    4 svar
    4
    663

    Råmjölk vecka 4

    Hej

    Vi har prickat ägglossning i två mån nu och denna gången så började brösten spänna ca en vecka innan Bim, detta är inte ngt graviditetstecken jag haft med de andra 4 .. Har inte känt av ngt alls i brösten då. Inte heller vid äl eller mens. Testade neg på Bim-3 och har Bim på Fredag. Idag spänner det ännu mer och när jag pressade lite försiktigt så kom några droppar råmjölk. Känner inte av ngn mensvärk heller och den brukar komma 3-4 dagar innan vanligtvis.

    Vad tror ni?! Kan man få råmjölk utan att vara gravid?

  • Svar på tråden Råmjölk vecka 4
  • Äldre 1 Apr 19:47
    #1

    Om du har ammat innan, så många som fyra barn är det inte ovanligt att man kan klämma ut några droppar mjölk oavsett gravid eller inte flera år efter sista amningen. :)

    Hoppas det tagit sig. :) Lycka till. :)

  • Anonym (snart 5barns­mor?) Trådstartaren
    Äldre 1 Apr 20:59
    #2

    Hade inte försökt om tuttarna inte hade känts spända, knottrorna på vårtgårdarna är tre gånger så stora osv. Det kom lätt med så ja vi får se.

    Ska testa på Fredag igen... Bara så svårt att bara vänta och vänta ???? Har alltid blivit gravid på första försöken innan så är inte van vid det även om två mån inte är ngn väntan.. Egentligen ????

  • Äldre 2 Apr 07:19
    #3

    Nä jag vet. :) Svårt att hålla sig. :)

    Det kan mycket väl ha tagit sig, men att du har lite mjölk behöver inte ha med att brösten är spända att göra, mer så jag menade. :) de blir spända pga hormoner som ger mer samlad vätska.

    Berätta hur det gick sen! :)

    Ja, 2 mån är väl ingen tid men samtidigt en evighet. :)

  • Äldre 3 Apr 18:14
    #4

    Har du testat?

Svar på tråden Råmjölk vecka 4