• Stockholm

    Hela lägenheten luktar skit efter min kompis...

    Hej

    Var en kompis här under dagen och av någon anledning luktade han riktigt illa. Det var inte något svettlukt utan någon annan lukt som jag inte riktigt kan beskriva. Nu lukar precis ALLT han har varit nära. Stolar och soffa som han har suttit i luktar riktigt riktigt illa.
    Nu till frågan: Hur fan får jag bort lukten från mina stolar och min soffa? Det är tyg och "läder".

  • Svar på tråden Hela lägenheten luktar skit efter min kompis...
  • Mazarin82

    Skålar med vatten + ättika/citron/lökskivor
    Torka möblerna med fuktig trasa + mild rengöring
    Öppna fönstret
    Doftljus
    koka vatten på spisen, lägg i lite kryddor, kanel eller liknande

  • Lindsey Egot the only one

    Har han rökt weed? Det sätter sig i allt även om personen rökte det för en stund sedan. Mycket obehagligt lukt som sätter sig i allt

  • Fontana

    Eller bor han i ett hus med fukt- och mögelproblem? Den där mögellukten sätter sig överallt, och följer med i kläderna.

  • Mooomin
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-02 00:21:54 följande:

    Har han rökt weed? Det sätter sig i allt även om personen rökte det för en stund sedan. Mycket obehagligt lukt som sätter sig i allt


    Den lukten tror jag de flesta känner igen.. Och inte många påstår att det luktar direkt "illa"? :D
  • Lindsey Egot the only one
    Mooomin skrev 2015-04-03 19:17:09 följande:
    Den lukten tror jag de flesta känner igen.. Och inte många påstår att det luktar direkt "illa"? :D
    Det luktar fruktansvärt så jag vill kräkas
  • Mooomin
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-04 00:26:06 följande:

    Det luktar fruktansvärt så jag vill kräkas


    Jo jag har förstått att du tycker att det luktar illa. Men sa bara att de flesta kanske inte tycker det.
Svar på tråden Hela lägenheten luktar skit efter min kompis...