• Äldre 2 Apr 09:32
    815 visningar
    2 svar
    2
    815

    Vilket är det bästa preparatet för håret?

    Tänkte höra om det är någon som kan rekomendera några bra "piller" så att man får längre och tjockare hår. Jag förväntar mig inga underverk men just nu tappar jag extremt mycket hår pluss att håret känns supertunnt efter att jag har tagit ut extensions.

    Det jag har hört talas om är: Hairburst (testar nu), Silicea och Priorin. Någon som kan rekomendera någon av dessa och hur bra/dåligt har de funkat för er som har testat? Eller finns det något annat som kan funka?

    Alla tips mottas tacksamt!! :)

  • Svar på tråden Vilket är det bästa preparatet för håret?
  • Äldre 2 Apr 13:12
    #1

    Puff!! :)

  • LAHR
    Äldre 2 Apr 22:23
    #2

    du nämnde de flesta själv tror jag =) men det är mycket annat som spelar in också.
    Bra tips som fungerar:

    bra produkter (shampo, balsam inpack. jag använder moroccan oil shampo mm dyrt men drygt.
    låt håret vila från värme, sprayer, alkohol, andra onödiga produkter.

    införskaffa cocosolja jag har kung markattas 100% ren inga tillsatser finns i en glasburk på ica pris 44 kr den använder man till precis allt, mat,bak,hud, acne, ärr, håret, sårläkning, makeupremover osv listan är lååång =) 
    Jag använder den som inpackning ca 1 g i V, låt sitta minst 1-2 timmar eller sov med.
    bra borste (och utredningskam om du ska kamma fukigt hår) bäst att självtorka

    bra kost
    dricka mycket vatten
    behanlda håret som din baby =) 

    klippa sig men inte med för korta mellanrum om man vill ha längre hår då =) 


    "you can do it you are a croft"
Svar på tråden Vilket är det bästa preparatet för håret?