• Anonym (ts)

    Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

    Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

    Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

  • Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • radwanska

    Och många hemlösa använder droger, det har de minsann råd med?

    Hur vet du att hon överhuvudtaget hade köpt ciggpaketet själv? Man kan fråga folk om cigg också.

    Jag förstår att tiggare är störande men att ge henne en lång ond blick för att hon rökte en cigg? Nja...småsint tycker jag.

  • Anonym (m)

    De har väl inget annat att se fram emot på dagarna. Än att ta en cigg. Deras enda "lyxlast". De planerar nog inte sin ekonomi om man säger så...

  • Anonym (ts)
    Anonym (pics) skrev 2015-04-03 12:22:03 följande:
    pics or it didnt happen
    Hade inte kameran uppe och hann inte ta bild. Inget jag tänkte på för övrigt, för allt gick så snabbt.


  • Anonym (ts)
    Anonym (pics) skrev 2015-04-03 12:22:03 följande:
    pics or it didnt happen
    Varför blanda in engelska i det svenska språket?
  • Anonym (fg)
    GrottyFriend skrev 2015-04-03 12:14:13 följande:

    Alla tiggare är inte så. De i Finspång skänker vidare pengarna till skolor, etc. i Rumänien.


    Är det vad dom sa till dig?
  • Dr Mupp

    Varför ställer du högre krav på tiggare än vanliga svenskar? Tiggarna har precis som alla andra människor starka och svaga sidor. Måste en tiggare göra allt rätt för att det ska vara ok att tigga? 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Lilo)

    Men du har väl ändå inte något att göra med vad de använder sina ihoptiggda pengar till? Vill de hellre köpa ett paket cigg än två limpor så ska väl du skita i det?

Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....