• Äldre 5 Apr 09:50
    1023 visningar
    10 svar
    10
    1023

    Gravid efter p-stav

    Hej!


    Jag tog ut min p-stav den 5 mars och vi använde inget annat skydd efter det. För ca 3 veckor sedan började jag känna av ordentliga symtom på graviditet. Och för en dryg vecka sedan plussade jag. När jag ringde barnmorskan och pratade om detta sa hon att hon som vanligt skulle räkna från sista mensens första dag och att det i mitt fall blev samma dag som staven togs ut. Det gjorde oss alltså i v 4 nu. Det kan inte stämma känns det som. Jag har haft symtom för länge och när jag läser vilka symtom som ska vara för varje vecka så känner jag mer igen mig i v 6 eller 7. Hur fungerar ägglossningen efter p-stav? Självklart är det individuellt men kan den komma direkt efter?

    Vänligen

  • Svar på tråden Gravid efter p-stav
  • Äldre 5 Apr 10:39
    #1

    Jag tog ut min pstav det 4e mars och plussade tre veckor efter, är i ca v 5, :) ibland känner jag jätte mycket och ibland ingenting.

  • Äldre 5 Apr 15:16
    #2

    Då är det ganska lika mellan oss alltså. Så kul! :D

  • Äldre 6 Apr 09:03
    #3
    Akirea skrev 2015-04-05 15:16:33 följande:

    Då är det ganska lika mellan oss alltså. Så kul! :D


    Ja jättelika, kan vara kul att följas åt! Vart bor du?:)
  • Äldre 6 Apr 22:13
    #4

    Jag bor utanför Umeå, Västerbotten. Du då?

  • Äldre 7 Apr 21:30
    #5

    I Västerås, Västmanland :)

  • Äldre 7 Apr 21:53
    #6

    jag tog ut min p-stav i april förra året tror jag, sen använde vi kondom i maj och juni, i juli försökte vi och jag blev gravid, hade BF för 7 dagar sen :) Hade min p-stav i ett och ett halvt år innan jag tog ut den. Skulle tro att ägglossningen kommer igång direkt, p-staven ska inte påverka det så mycket. 


  • Äldre 21 Apr 14:09
    #7

    Hej alla!

    Ny i gruppen! Tog ut min P-stav den 15 april och känner ingenting än så länge. Min sambo och jag kör på ungefär varannan dag för att kunna prick in rätt dag. Jag har inte haft en tendens till varken ägglossning eller mens. Är det vanligt att bli gravid innan ägglossning? Kan man ha ägglossning och inte veta av det? Jag äter bara gravid tillskott från apoteket som barnmorskan rekommenderade. Några tips för att skynda på processen? ????

    Längtar så efter en liten knodd!

  • Äldre 23 Apr 09:32
    #8
    barnlängtan2016 skrev 2015-04-21 14:09:44 följande:

    Hej alla!

    Ny i gruppen! Tog ut min P-stav den 15 april och känner ingenting än så länge. Min sambo och jag kör på ungefär varannan dag för att kunna prick in rätt dag. Jag har inte haft en tendens till varken ägglossning eller mens. Är det vanligt att bli gravid innan ägglossning? Kan man ha ägglossning och inte veta av det? Jag äter bara gravid tillskott från apoteket som barnmorskan rekommenderade. Några tips för att skynda på processen? ????

    Längtar så efter en liten knodd!


    Hej! Jag tror inte att det går att skynda på. Stressa bara inte upp er. Jag vet att det är svårt när man längtar men risken finns att kroppen låser sig. Tråkigt svar men det kommer när det kommer :) Håller tummarna för er
  • Äldre 23 Apr 09:33
    #9
    Kurona skrev 2015-04-07 21:53:39 följande:

    jag tog ut min p-stav i april förra året tror jag, sen använde vi kondom i maj och juni, i juli försökte vi och jag blev gravid, hade BF för 7 dagar sen :) Hade min p-stav i ett och ett halvt år innan jag tog ut den. Skulle tro att ägglossningen kommer igång direkt, p-staven ska inte påverka det så mycket. 


    Härligt! Jag har oxå läst mig fram till det. Att äggkägglossningen ska komma igång direkt :)
  • Äldre 25 Apr 10:43
    #10
    Akirea skrev 2015-04-23 09:32:25 följande:

    Hej! Jag tror inte att det går att skynda på. Stressa bara inte upp er. Jag vet att det är svårt när man längtar men risken finns att kroppen låser sig. Tråkigt svar men det kommer när det kommer :) Håller tummarna för er


    Jo jag vet, men man har ju läst om så många "huskurer" hahah inte för att jag riktigt tror på det men ändå. Har fortfarande inte fått men. Är lite osäker på om ja haft ägglossning, har haft lite ökade flytningar både gulaktiga och mera genomskinliga, men inte känt nå speciellt.. Men det är ju kul att höra att.man kan bli gravid innan mens iaf
Svar på tråden Gravid efter p-stav