• lindalinaa

    hur långa är era döttrar 2 och 3 år?

    Skriv gärna år + månader samt cm.
    Min dotter på två och ett halvt är väldigt kort :/

  • Svar på tråden hur långa är era döttrar 2 och 3 år?
  • aztec

    Min dotter är 3år om två månader och fick henne till 99cm i förrgår. Vet inte om det anses långt eller om hennes vänner på förskolan är korta.

  • Saridh

    Min dotter som fyllde två år för en månad sedan är 84cm lång och väger 9,5kg. En ganska nätt liten tös

  • Pescetarian
    lindalinaa skrev 2015-04-05 20:26:31 följande:

    Skriv gärna år + månader samt cm.

    Min dotter på två och ett halvt är väldigt kort :/


    OT, men vill ändå skriva att det inte spelar någon roll för den slutgiltiga längden, hur lång eller kort man är som barn. Om det nu var det du eventuellt "oroade" dig för?
  • Hendriette
    När min dotter var 2.5 var hon 85 cm. Nu närmar hon sig 5.5 och är 104-105 cm. Definitivt kortast bland sina jämnåriga på förskolan men inte på något sätt onormalt kort.
  • lindalinaa
    Hendriette skrev 2015-04-05 20:58:43 följande:

    När min dotter var 2.5 var hon 85 cm. Nu närmar hon sig 5.5 och är 104-105 cm. Definitivt kortast bland sina jämnåriga på förskolan men inte på något sätt onormalt kort.


    Min dotter är också 85 cm, 2 år och 6 månader :)
  • lindalinaa
    Pescetarian skrev 2015-04-05 20:47:49 följande:
    OT, men vill ändå skriva att det inte spelar någon roll för den slutgiltiga längden, hur lång eller kort man är som barn. Om det nu var det du eventuellt "oroade" dig för?
    Nej ja vet att dom kan dra iväg i längden men vi har några i släkten som är väldigt korta, mellan 150-160 och det oroar mig lite :P
Svar på tråden hur långa är era döttrar 2 och 3 år?