• Snuskstina

    Förvirrat par

    Mannen och jag har länge försökt få barn men ingen graviditet uppstår. Vi har båda kollat oss och inget är fel. Men vi har enda gett upp och börjat fundera på de här med adoption. Nu till frågan kan man ha barnet på prov tid? Eller har dom kanske någon form av test barn som dom lånar ut om man är osäker? Jag menar tänk om man inte kommer överens med barnet alls, då behöver man väl inte behålla de?

  • Svar på tråden Förvirrat par
  • Fjäril kär

    och hur hade du tänkt lösa samma frågeställning med ett egen baby? tänk om du inte alls gillar din egen baby? Du fattar inte vad den vill, hur gör du då? 

    självklart kan man inte ångra en adoption. Barnet är ditt på samma sätt som ett biologiskt barn. 

  • Liten ekorre
    Jag är bara jag skrev 2015-04-06 16:22:45 följande:

    Med den inställningen kommer ni inte ens bli godkända. Prova insemination eller IVF.


    Ännu hellre; skaffa inte barn!
  • Lilje

    Visst går det. Jag hyrde ut mina som provbarn dom första tre åren, då fick jag lite lugnt och barnledigt, och även betald. Bättre än dagis. Paren fick ha ungen i två månader, sen lämnade dom den tillbaks, till nästa par kom.

    Efter tre år blev det dock lite svårare, ungarna var tjuriga och nervösa, så ingen ville ha dom mer än en vecka i stöten. Annars hade jag lätt fortsatt till dom flyttade hemifrån.

    Kolla på blocket, där finns en egen kategori för uthyrning av småbarn. Du får välja båda färg och kön.

Svar på tråden Förvirrat par