• Limpan nr2

    Pregnylsprutor under graviditet

    Hej!
    Är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av att ta pregnylsprutor som gravid?
    Jag ska ta mina till v.15.
    Undrar lite över sprutornas påverkan på mina positiva graviditetstest då de innehåller hcg.
    Vill höra allt om hur det gått för er :)


    Väntar barn nr 2 :)
  • Svar på tråden Pregnylsprutor under graviditet
  • Jag är bara jag

    Jag tog bara en vid ET som motsvarar 2+5 och får inte testa förrän efter 14 dagar så den ger ju plus länge. Men är du gravid är du ju! Glad Då behöver du ju inte testa nåt mer.

  • Limpan nr2
    Jag är bara jag skrev 2015-04-06 19:00:03 följande:

    Jag tog bara en vid ET som motsvarar 2+5 och får inte testa förrän efter 14 dagar så den ger ju plus länge. Men är du gravid är du ju! Glad Då behöver du ju inte testa nåt mer.


    Tack för att du delar med dig! Vad är ET? :)

    Jo vad jag vet så är jag gravid. Men vet liksom inte hur starka plus sprutorna kan ge.

    Vore så jobbigt att komma på vul om ett par veckor och se att det är helt tomt :(
  • Jag är bara jag
    Limpan nr2 skrev 2015-04-06 19:28:01 följande:
    Tack för att du delar med dig! Vad är ET? :)
    Jo vad jag vet så är jag gravid. Men vet liksom inte hur starka plus sprutorna kan ge.
    Vore så jobbigt att komma på vul om ett par veckor och se att det är helt tomt :(
    ET är insättning av embryo vid IVF. Pregnyl ger plus i minst 10 dar så tar du så ofta kan du inte testa nåt mer. Dessutom säger ytterligare plus inget om det lever eller inte om man ska vara lite krass. Du är gravid och så får du tänka just nu!  {#emotions_dlg.flower}
  • Limpan nr2
    Jag är bara jag skrev 2015-04-06 19:57:08 följande:
    ET är insättning av embryo vid IVF. Pregnyl ger plus i minst 10 dar så tar du så ofta kan du inte testa nåt mer. Dessutom säger ytterligare plus inget om det lever eller inte om man ska vara lite krass. Du är gravid och så får du tänka just nu!  {#emotions_dlg.flower}
    Aha ok! Då håller jag tummarna för dig! :)

    Ja jag ska sluta testa nu och bara hoppas på att få se något på vul om ett tag. Men denna väntan är hemsk :(
  • Jag är bara jag

    Väntan på ev.plus som ruvare och väntan på VUL-nåt av det värsta man är med om,men det är bara försöka tänka på annat!  {#emotions_dlg.flower}

  • Limpan nr2
    Jag är bara jag skrev 2015-04-07 15:48:55 följande:

    Väntan på ev.plus som ruvare och väntan på VUL-nåt av det värsta man är med om,men det är bara försöka tänka på annat!  {#emotions_dlg.flower}


    Ja väntan är sååå jobbig. Att inte veta om det finns något där eller ej. Eftersom att jag får positiva gravtest hela tiden som kan bero på sprutorna så vet jag ju inte alls hur det ligger till.

    När är det dags för dig att testa?
  • Jag är bara jag

    Jag får testa på tisdag,men brukar vänta eftersom jag verkligen hatar att testa och se de eviga minusen! Kan ju inte blöda så det kvittar om jag väntar.

  • Limpan nr2
    Jag är bara jag skrev 2015-04-08 20:52:10 följande:

    Jag får testa på tisdag,men brukar vänta eftersom jag verkligen hatar att testa och se de eviga minusen! Kan ju inte blöda så det kvittar om jag väntar.


    Då håller jag tummarna stenhårt på tisdag!

    Blir det ingen blödning om det inte tagit sig?
  • Jag är bara jag
    Limpan nr2 skrev 2015-04-08 21:38:27 följande:
    Då håller jag tummarna stenhårt på tisdag!
    Blir det ingen blödning om det inte tagit sig?
    Tack! Jag tar progynon och då kan man inte blöda ö.h.t förrän ca 2-3 dar efter man slutat med pillren. Det är samma mediciner som gravid 2 veckor till så jag testar nog inte på tisdag redan.
  • Limpan nr2
    Jag är bara jag skrev 2015-04-08 22:11:38 följande:
    Tack! Jag tar progynon och då kan man inte blöda ö.h.t förrän ca 2-3 dar efter man slutat med pillren. Det är samma mediciner som gravid 2 veckor till så jag testar nog inte på tisdag redan.
    Undrar om progynon är liknande pregnylen som jag tar? Pregnylen innehåller ju hcg. Därför är jag lite undrande till om jag kan blöda eller inte fast att jag kanske egentligen annars skulle ha fått ett mf om jag inte tog sprutorna...
  • Jag är bara jag
    Limpan nr2 skrev 2015-04-09 08:34:16 följande:
    Undrar om progynon är liknande pregnylen som jag tar? Pregnylen innehåller ju hcg. Därför är jag lite undrande till om jag kan blöda eller inte fast att jag kanske egentligen annars skulle ha fått ett mf om jag inte tog sprutorna...
    Nej,det är helt olika preparat. Progynon förhindrar äl,bygger slemhinna och gör att man inte blöder. Pregnyl och Ovitrelle är äl-sprutor som gör slemhinnan mottagligt för embryot.
  • Limpan nr2
    Jag är bara jag skrev 2015-04-09 15:35:30 följande:
    Nej,det är helt olika preparat. Progynon förhindrar äl,bygger slemhinna och gör att man inte blöder. Pregnyl och Ovitrelle är äl-sprutor som gör slemhinnan mottagligt för embryot.
    Aha ok, så bra att du vet. Själv känner jag att jag fick så lite information om pregnylen.

    Jag ska ju ta den fram till vecka 15 nu under graviditeten. Förstod det som att den skulle hjälpa gulekroppen. Men läkaren "glömde" liksom att informera om att pregnyl innehåller hcg. Så hur ska jag då veta vad som är vad när jag tar ett graviditetstest!?

    Känner mig väldigt förvirrad.
Svar på tråden Pregnylsprutor under graviditet