• Äldre 7 Apr 10:27
    1853 visningar
    4 svar
    4
    1853

    Tvilligar eller inte

    Jag är gravid med mitt 5:e (eller 5:e och 6:e) barn.
    Jag har en känsla av att det faktiskt är två denna gång, vet inte varför egentligen. Jag visste att jag var gravid redan tre dagar efter ägglossningen, men kunde inte testa positivt förens tre dagar innan bim. Illamåendet kom innan jag fått +
    Jag har aldrig kunnat känt livmoderkanten, men tycker mig göra det nu, är i v6+3.

    Hur har ni som fått tvillingar känt, har ni gissat rätt??

    Alla som skrivit liknande trådar får man ju aldrig vet om det var två eller inte...

  • Svar på tråden Tvilligar eller inte
  • Äldre 7 Apr 11:23
    #1

    Snälla någon.. har er känsla stämt?

  • Äldre 14 Apr 05:36
    #2

    Jag hade nån konstig känsla av att jag hade två i magen. Det började med ett tydligt och ganska starkt plus redan på ÄL+10. Sen på ÄL+12 fick jag Gravid 2-3 på testet. Jag tänkte inte så mycket på det just precis då mer än att jag tyckte det var lite för tidigt att få 2-3 v.

    Sen började jag må kraftigt illa, mycket tidigare än graviditeten innan. Och inte lite mer illa, utan mycket. Trött som sjutton och jag kände mig mer gravid än någonsin. Vi skojade om tvillingar och sa att det fanns många tecken på det.

    I vecka 8+2 gjorde vi VUL och visst pickade två små hjärtan där :) Enäggstvillingar var det vi väntade sa läkaren. Idag är jag i vecka 35+5 och väntar bara på att mina killar ska göra entré :) 

    Så visst kan känslan stämma, men kanske allra mest att man kan ha mer symtom än vid singelgraviditeter. Uppdatera gärna sen om du har rätt med din känsla :)

  • LFF
    Äldre 14 Apr 13:14
    #3

    Hade inte en susning om att det låg två i magen och när gynekologen som gjorde det tidiga VULet sa att det låg två där inne var min första kommentar "Nej". Det fanns liksom inte på kartan alls att det skulle bli två på en gång. Hade inga "tvillingsymtom" heller i form av ökat illamående etc.

  • Äldre 18 Jun 21:00
    #4

    Hur har det gått? Var det tvillingar? :)

Svar på tråden Tvilligar eller inte