• Oroligmamma10

    Autism? Vaccinskada?

    Vår son utvecklades normalt  som bebis.
    Han hade det typiska bebisjollret och sa mammamma det där som bebisar brukar göra, detta gjorde han redan vid sju månaders ålder.
    Han sa titta lampan och traktor,bil och mamma och pappa.
    Han gick vid 10 månaders ålder.

    Vid 18 månaders ålder efter sprutan(kanske en händelse?) så gick han tillbaka i utvecklingen, vår utåtriktade pojk försvann.
    Han gav aldrig längre ögonkontakt än nån sekund och slutade lystna till sitt namn.
    Hans tal försvann helt och ersattes av att han pekade och tog våran hand för att visa.
    Han som tidigare åt allt åt nu bara vissa utvalda saker.

    Såhär flöt åren på, förskolan larmade och ville ha utredning.
    Förra sommaren började vi ge vår son Omega 3, och probiotika som hon på
    hälsokosten rekommenderade och som jag även läst i en bok om autism.
    Iaf så har han nu gått framåt med stormsteg, från att ha stått still i utvecklingen i flera år!
    Han har nu börjat härma (ibland iaf), han pratar men mycket är obegripligt.
    Han lyssnar till sitt namn igen!
    Han slutade med blöja för två månader sedan som 4,5 åring han har dock fortfarande nattblöja.
    Han ropar numera hjälp om han behöver hjälp med något, och har börjat svara i telefon!
    Förra veckan gick vi på cirkus för första gången, han blev rädd först men sedan gick det bra och han skrattade mycket!
    Vi gjorde en autismutredning som började nu i Januari, men han hade för lite för att det skulle vara en diagnos, , men han ska fortsätta utredas.
    Som hon sa de ska se åt vilket håll utvecklingen går.
    Hon sa att han kunde ha en utvecklingsstörning men det får man se.

    Han är ett väldigt kärleksfullt barn och ibland får man tom en puss på munnen,
    även om det hör till ovanligheterna.
    Oftast torkar han bort pussar, men kramar tycker han om.
    Han är fortfarande petig med maten :( Det är jobbigt.
    Han vill inte prova nya grejer på matfronten.

    Någon som känner igen sig? Vad tror ni om min pojk?
    Är så orolig inför skolstarten.
    Han har en resurs på förskolan.

  • Svar på tråden Autism? Vaccinskada?
  • Dixie

    att vaccin skulle orsaka autism är ju en myt - det baserades på falska forskningsresultat! 

  • Oroligmamma10

    Ville mest veta utav andra som har barn med liknande problem om det låter som autism och vad man kan förvänta sig utvecklingsmässigt?

  • Oroligmamma10

    Det är lätt för dig att säga att det INTE kan bero på vaccin, jag har ju ett barn som solklart försvann in i sig själv just efter vaccinering.
    Visst kan det vara en ren tillfällighet precis som att han gått framåt i utvecklingen
    nu när han fått omega 3 och probiotika.

  • CissiJissi

    Har du gjort en research online? Jag löste nyligen omen kvinna som upplevde EXAKT samma sak, efter just det vaccinet försvann hennes dotter totalt. Efter lång tid fick hon en spruta som typ var en motgift till det vaccinet och sakta men säkert kom dottern tillbaka.. Sjukt hemskt :/ ska försöka hitta länk..

  • Dixie
    Oroligmamma10 skrev 2015-04-07 21:23:32 följande:

    Det är lätt för dig att säga att det INTE kan bero på vaccin, jag har ju ett barn som solklart försvann in i sig själv just efter vaccinering.


    det är inte jag som påstår detta - det finns forskning om detta; 

    "Inte i någon studie har man hittat något samband mellan vaccinationen och utveckling av autism. Andrew Wakefields artikel har i efterhand dragits tillbaka av tidskriften som publicerade den och han har även fått sin brittiska läkarlegitimation indragen." 
    www.folkhalsomyndigheten.se/
  • CissiJissi
    Darguads skrev 2015-04-07 23:19:24 följande:

    När "motgiftet" är sprunget från homeopati borde man dra öronen åt sig... Och listan över vad vaccin innehåller visar verkligen nivån på författarens kunskaper om och inställning till ämnet.


    Dra öronen åt sig? Själv blir jag bara så otroligt glad för dem att det fanns en lösning, det känns helt otroligt, men så fanns det.. Mamman fick tillbaka sin dotter..
  • Oroligmamma10
    CissiJissi skrev 2015-04-07 21:29:33 följande:

    Har du gjort en research online? Jag löste nyligen omen kvinna som upplevde EXAKT samma sak, efter just det vaccinet försvann hennes dotter totalt. Efter lång tid fick hon en spruta som typ var en motgift till det vaccinet och sakta men säkert kom dottern tillbaka.. Sjukt hemskt :/ ska försöka hitta länk..


    Tack så hjärtligt Glad
  • Oroligmamma10
    Dixie skrev 2015-04-07 22:00:17 följande:
    det är inte jag som påstår detta - det finns forskning om detta; 

    "Inte i någon studie har man hittat något samband mellan vaccinationen och utveckling av autism. Andrew Wakefields artikel har i efterhand dragits tillbaka av tidskriften som publicerade den och han har även fått sin brittiska läkarlegitimation indragen." 
    www.folkhalsomyndigheten.se/
    Så du tror inte att läkemedelsbolagen som har allt att vinna på att mörka sanningen skulle kunna tvinga någon att vara tyst?

    Ville inte ta upp det här men vår yngsta son fick 3 andningsuppehåll efter 3 månaders vaccinet och fick åka till akuten :(

    Iaf om någon har ett barn som beter sig som min pojk så hör väldigt gärna av er här eller via pm.
Svar på tråden Autism? Vaccinskada?