• ellie97

    Blir osäker på min kille...

    Hej, jag har, under snart 2 års tid, varit tillsammans med en helt fantastisk kille. Eller iallafall är han det när vi är ensamma eller med mina kompisar. 
    Under första året vi träffades ville han helst inte att hans vänner eller familj skulle veta om mig överhuvudtaget. Efter det gick det plötsligt väldigt fort och nu vet även den vänner till honom jag inte träffat än om att jag finns.
    Nu till mitt dilemma:
    Varje gång vi är med endast hans kompisar/familj känns han plötsligt jätte dryg. Jag berättade detta för honom, samt att det fick mig att känna mig nästintill bortglömd, i vintras och fick då förklaringen att han är sån mot andra men älskar ju mig och är därför annorlunda. Det är väl egentligen en helt rimlig förklaring eftersom även jag beter mig olika mot olika personer.
    Men att inte kunna känna sig älskad så fort hans vänner är i sällskapet börjar göra mig trött. Jag tycker jättemycket om hans kompisar och familj och de verkar även tycka om mig, den enda jag inte tycker om just då är han. 
    På sättet han talar, beter sig och skämtar just så får mig att känna mig osynlig. Nästan som att jag bara är den som lagar mat och finns att sova med, trots att jag är närvarande även då.
    Det har till och med gått så långt att jag ibland ljuger mitt i det vi gör med hans kompisar om att jag måste iväg och göra något annat. En gång bad jag till och med en kompis till mig ringa och säga att något allvarligt hänt så jag skulle bli tvungen att sticka.
    Vad ska jag göra? Jag vet att man inte kan ha det perfekt 100% av tiden men att känna sig osynlig och helt obetydlig kanske iaf 30% känns inte heller helt topp..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-09 09:16
    Vill tillägga att vi är 17 och 24 år :)

  • Svar på tråden Blir osäker på min kille...
  • Anonym (Equinox)

    Grattis, din kille beter sig som en 24-åring när han är med andra som är 24 och en 17-åring när han är med dig. Ser du problemet?

  • AnnaZL

    Du har varit väldigt tålmodig, väntat och förklarat. Trots att han är 7 år äldre verkar han inte förstå och fortsätter att behandla dig illa. Eller så kanske han gillar att göra dig osäker, även om han aldrig skulle erkänna det.

    Du vet nu vem han är och vilket beteende du kan förvänta dig av honom. Bara att välja om du vill gilla läget, eller hitta någon som behandlar folk och flickvänner bättre.

  • Bjoer

    Verkar som han försöker hålla uppe nån slags machoimage. Säg åt honom att han fan får skärpa sig och respektera dig även när andra är i närheten. Sådär kan det ju inte fortsätta!

  • Anonym (moget..)
    Anonym (Equinox) skrev 2015-04-09 09:20:34 följande:

    Grattis, din kille beter sig som en 24-åring när han är med andra som är 24 och en 17-åring när han är med dig. Ser du problemet?


    Handlar inte om ålder utan om att respektera andra. Bara för att man är med jämnåriga behöver man inte ignorera och tycka alla andra gör fel. :p
Svar på tråden Blir osäker på min kille...