• Awanata

    Två tjejer med 18 mån mellanrum!

    Vi fick precis reda på att vi väntar ännu en tjej, och det kommer vara 18 mån mellanrum mellan dom. Ganska precis 18 mån på dagen om tjejen i magen kommer på beräknat förlossningsdatum.


    Någon mer som har två tjejer tätt? Hur har det varit?


     

  • Svar på tråden Två tjejer med 18 mån mellanrum!
  • viseversa

    16mån mellan mina två äldsta tjejer. Dom är som natt och dag och bråkar och småretas i stort sett JÄMT känns det som.

  • PinkSugar

    Har samma ålderspann mellan mig och min syster. Vi har konstant bråkat hela livet. Sen jag flyttade hemifrån har vi inte sagt ett ord till varandra. 

  • PinkSugar

    Har samma ålderspann mellan mig och min syster. Vi har konstant bråkat hela livet. Sen jag flyttade hemifrån har vi inte sagt ett ord till varandra. 

  • Sötebröd

    Det skiljer 18 månader mellan våra tjejer. De är väldigt olika, både personlighets och utseendemässigt. Idag är de 6 och 7,5 och har sen början varit bra med varandra och allt som oftast sams. De har olika intressen och konkurrerar sällan med varandra (än så länge) Upplevde att det va tuff när de va små men det berodde mer på att man hade två så små barn. Idag är jag väldigt glad att ha dom tight då de alltid har varandra. Sen får väl framtiden utvisa hur deras relation blir.

  • Awanata

    Men gud nu blev jag bara ännu mer nervös. Jag hoppades inte på något kön men tänkte att det kanske hade varit lättare med en kille så det var en av varje. Nu känner jag att det hade varit väldigt mycket lättare om det var en pojke Förvånad


    Min största oro är just att dom ska vara osams och bråka mest hela tiden. Det känns som risken är ganska stor bland tjejer.

  • viseversa
    Awanata skrev 2015-04-10 14:37:33 följande:

    Men gud nu blev jag bara ännu mer nervös. Jag hoppades inte på något kön men tänkte att det kanske hade varit lättare med en kille så det var en av varje. Nu känner jag att det hade varit väldigt mycket lättare om det var en pojke Förvånad


    Min största oro är just att dom ska vara osams och bråka mest hela tiden. Det känns som risken är ganska stor bland tjejer.


    Ts det sitter inte i könet. Spelar ingen till om ungen har snopp eller snippa det är olika personer ändå och att ha barn tätt är tufft oavsett.
  • P82i

    18 mån mellan mig o min storasyster. Vi var bästa kompisar fram till tonåren :) men vi är som dag o natt o i vuxen ålder står vi inte varann så nära

  • Awanata
    viseversa skrev 2015-04-10 14:39:23 följande:
    Ts det sitter inte i könet. Spelar ingen till om ungen har snopp eller snippa det är olika personer ändå och att ha barn tätt är tufft oavsett.

    Just det här med syskonrivalitet läste jag just att det sitter lite i könet. Det är tydligen som värst om man har två täta pojkar, sen två täta tjejer. Har man en äldre tjej och en yngre pojke var det tydligen det allra bästa. Så ska man gå rent psykologiskt så kan det visst till viss del sitta i könet


    Sen är det klart att jag inte förväntar mig annat än att det är tufft första 3-4 åren innan dom börjar göra saker själva. Det är inte de jag är rädd för, utan snarare syskonrivaliteten. Därför jag ville höra andra perspektiv på det Skrattande

  • Riolina
    Awanata skrev 2015-04-10 14:37:33 följande:

    Men gud nu blev jag bara ännu mer nervös. Jag hoppades inte på något kön men tänkte att det kanske hade varit lättare med en kille så det var en av varje. Nu känner jag att det hade varit väldigt mycket lättare om det var en pojke

    Min största oro är just att dom ska vara osams och bråka mest hela tiden. Det känns som risken är ganska stor bland tjejer.


    Mina tjejer är 8 1/2 (går i åk 2) och 10 år (åk 3). De är mest sams med varandra och har mycket roligt ihop. Leker med samma kompisar och går i samma grupper på fritidsaktiviteter. Vi har flera kompisar som har 2-3 år mellan sina barn och jag tycker de barnen bråkar mer med varandra. Den stora vill inte att den yngre ska vara med... Så är det aldrig med våra tjejer Sen kan dem bli osams över vem som har lånat eller lagt deras saker här och där.

    Lycka till med era tjejer!
Svar på tråden Två tjejer med 18 mån mellanrum!