• dalkullan95

    Majbebisar 2015 Första barnet!

    Jag är 19 år och väntar mitt första barn tillsammans med min drömprins. Allt känns otroligt bra och vi ser fram emot allt.

    Jag tänkte att vi som väntar vårt första barn i maj kunde samlas här och följa varandra. Hoppas det är okej!
    Berätta gärna om er själva och hur graviditeten har gått.

  • Svar på tråden Majbebisar 2015 Första barnet!
  • akma82

    Hej hej.

    väntar oxå mitt första barn i maj ihop med min sambo. Är beräknad till den 23 maj så ska jobba i 3 veckor till innan ja går hem o samlar krafter :)

    När är du själv beräknad.

    Har haft en mentalt jobbig graviditet med graviditetsdiabetes sen v.16 samt högt blodtryck som är medicinerat.

    vart ett evigt springande hos läkare och bara en massa förbud.

    längtar verkligen tills denna krabaten är ute nu! :)

  • dalkullan95
    akma82 skrev 2015-04-12 18:58:37 följande:

    Hej hej.

    väntar oxå mitt första barn i maj ihop med min sambo. Är beräknad till den 23 maj så ska jobba i 3 veckor till innan ja går hem o samlar krafter :)

    När är du själv beräknad.

    Har haft en mentalt jobbig graviditet med graviditetsdiabetes sen v.16 samt högt blodtryck som är medicinerat.

    vart ett evigt springande hos läkare och bara en massa förbud.

    längtar verkligen tills denna krabaten är ute nu! :)


    Hej! Gud vad kul, jag är också beräknad 23 maj!

    Oj vad jobbigt med högt blodtryck. Själv har jag varken högt blodtryck eller diabetes. Men jag har väldigt mycket problem med svullnad och leder. Har ont i magen hela tiden också, så jag håller med dig, det ska bli jätteskönt när bebisen är ute!
  • dalkullan95
    dalkullan95 skrev 2015-04-12 21:53:29 följande:
    Hej! Gud vad kul, jag är också beräknad 23 maj! smile2.gif

    Oj vad jobbigt med högt blodtryck. Själv har jag varken högt blodtryck eller diabetes. Men jag har väldigt mycket problem med svullnad och leder. Har ont i magen hela tiden också, så jag håller med dig, det ska bli jätteskönt när bebisen är ute! smile1.gif
    Och självklart är det inte kul med diabetes. Hoppas du mår bra för övrigt!
  • akma82
    dalkullan95 skrev 2015-04-12 21:57:35 följande:

    Och självklart är det inte kul med diabetes. Hoppas du mår bra för övrigt!


    Jo fysiskt har ja iaf inte haft några jättekrämpor Så det får jag ju vara glad för.

    jasså du är beräknad samma dag :) kul.

    hur länge till ska du jobba?

    Ska snart hoppa in i bilen och åka på tillväxtultraljud o kolla om den lilla krabaten i magen vuxit på sig lite, senast låg den på -18%.

    men känns som magen vuxit mkt sen dess o börjar verka som de e trånt där inne.

    vet du om ni ska få en pojke eller flicka?
  • akma82

    Jo de gick fint på ul, bara -12% denna gången så fföljer sin kurva fint :)

    nä vi vet inte vilket kön, de får bli en överraskning:) vadska ni få?

  • emeliienicole

    Hej!


    Jag är 19 år och gravid med första barnet i v. 37 nu. Bor ihop med barnets pappa som fyller 20 en månad efter beräknad förlossning. Är beräknad den 10 maj så det är inte långt kvar nu! Börjar dock bli lite trött på att vänta, dagarna går helt plötsligt så otroligt långsamt, haha!


    Min graviditet har varit väldigt påfrestande, har spytt som aldrig förr och haft riktiga kramper här och var. Antar att det är sånt man får räkna med när man är gravid ;)


    Nu i slutet börjar det bli riktigt tungt både psykiskt och fysiskt, är oerhört trött och har väldiga problem med foglossning och halsbränna. Önskar av hela mitt hjärta att förlossningen startar snart, det känns som att mina organ är helt sönderkrossade där inne, haha! 


    Hur långt gången är du och när har du BF? Var det planerat? :) Vore kul att följas åt!

  • dalkullan95
    akma82 skrev 2015-04-14 08:09:13 följande:

    Jo de gick fint på ul, bara -12% denna gången så fföljer sin kurva fint :)

    nä vi vet inte vilket kön, de får bli en överraskning:) vadska ni få?


    Vad skönt!

    Barnmorskan sa att det är 85% chans att det är en flicka. Hon ville inte säga 100% eftersom man aldrig kan vara säker.
  • dalkullan95
    emeliienicole skrev 2015-04-14 14:00:56 följande:

    Hej!


    Jag är 19 år och gravid med första barnet i v. 37 nu. Bor ihop med barnets pappa som fyller 20 en månad efter beräknad förlossning. Är beräknad den 10 maj så det är inte långt kvar nu! Börjar dock bli lite trött på att vänta, dagarna går helt plötsligt så otroligt långsamt, haha!


    Min graviditet har varit väldigt påfrestande, har spytt som aldrig förr och haft riktiga kramper här och var. Antar att det är sånt man får räkna med när man är gravid ;)


    Nu i slutet börjar det bli riktigt tungt både psykiskt och fysiskt, är oerhört trött och har väldiga problem med foglossning och halsbränna. Önskar av hela mitt hjärta att förlossningen startar snart, det känns som att mina organ är helt sönderkrossade där inne, haha! 


    Hur långt gången är du och när har du BF? Var det planerat? :) Vore kul att följas åt!


    Hej!

    Grattis till graviditeten! Du har inte långt kvar hoppas allt går bra när det är dags!! Haha jag håller med dig angående alla organen. Plus att det känns så tungt i kroppen..

    Jag är i vecka 34+2 och är beräknad den 23 maj. Ja, bebisen var planerad. När vi brukar tala om det för folk och säga att det inte var ett "misstag" brukar vi få sneda blickar. Men inget säger att man är en dåligare förälder bara för att man är en ung förälder. Ja det vore jättekul att följas åt och se hur det går för alla
Svar på tråden Majbebisar 2015 Första barnet!