• Eliin80

    Varför visas inte innehållet på skivan i Windows 8.1?

    Vi har precis skaffat ny dator och jag har massor av skivor där jag bränt bilder på den gamla datorn där vi inte hade Windows 8.1. Nu när jag stoppar i skivorna i den nya datorn för att kolla på bilderna får jag inte upp någonting alls. Det står att skivan är full, men det visas inga filer. Hur gör jag för att få fram dessa? Det krävs en väldigt utförlig beskrivning för jag är totalt okunnig på detta...


    ♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Mathilda 100814* ♥
  • Svar på tråden Varför visas inte innehållet på skivan i Windows 8.1?
  • sportpappa

    Hur försöker du titta på innehållet? Via Utforskaren eller via något annat program? Testa via Utforskaren.

  • sportpappa

    Slå på att du visar dolda objekt i Utforskaren.
    Öppna Utforskaren.
    Byt flik till "Visa".
    Under "Visa/dölj" finns valet "Dolda objekt". Klicka i den rutan.

  • Eliin80

    Det fungerar tyvärr inte ändå. Det kommer bara upp en text med "filer som är redo att skrivas till skivan" och så står det "desktop". Jag vill inte bränna nåt, bara titta på bilderna som jag vet finns på skivan...


    ♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Mathilda 100814* ♥
  • sportpappa
    Eliin80 skrev 2015-04-18 10:14:11 följande:

    Det fungerar tyvärr inte ändå. Det kommer bara upp en text med "filer som är redo att skrivas till skivan" och så står det "desktop". Jag vill inte bränna nåt, bara titta på bilderna som jag vet finns på skivan...


    Jag förstår inte riktigt vad du ser när säger att det står "desktop". Vanligtvis så står det "Desktop" eller "Skrivbord" i Utforskaren beroende på språk. Du får där veckla ut Desktop eller dubbelklicka på den och sedan "My Computer" och där sen ser du din DVD-enhet som kan vara enhet D: eller E: och när du klickar på den så ser du dina filer.
    Lägg gärna upp en bild så jag kan se vad du ser.
  • Eliin80

    Nu har jag fått det att funka! Det verkar som att skivan var för full för att kunna spelas upp av någon konstig anledning. För de andra skivorna fungerade utan problem. Känns dock lite märkligt, men jag kommer inte på nån annan förklaring.


    ♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭Mathilda 100814* ♥
Svar på tråden Varför visas inte innehållet på skivan i Windows 8.1?