• Anonym (snart 4)

    Gravid trots p-piller, han kommer slå bakut!!!

    Jaha, här sitter jag & måste skriva av mig.

    Jag har tre barn, de två sista med min sambo. Nu är det så att jag har blivit gravid trots jag äter Cerazette & jag VET att mannen kommer slå bakut när jag berättar det.... Har googlat mycket här på nätet & ser att det finns en del andra som oxå blivit gravida trots p-piller.
    Jag har en enorm längtan efter ett till barn MEN han är bestämd att han är färdig så jag kan slå vad om att han kommer tro att jag lurat honom. Nu är INTE fallet så utan jag har faktiskt på den sista tiden börjat släppa det här med ett barn till, den yngsta blir 5 år efter sommaren & helt klart börjar vi bli bekväma med inga blöjor, nappar eller vakna nätter. Kan även åka iväg en helg själva utan barn.
    Min sambo är just nu iväg på semester & kommer hem om en vecka så jag har inte nämnt dettat till honom fast jag tog testet i fredags innan han tog flyget (vill inte "förstöra" hans semester) 
    Nu är det så att jag kommer aldrig kunna genomföra en abort, jag genomförde en abort för snart 2 år sedan för att min sambo absolut inte ville ha barn då (heller)
    & efter den aborten mådde jag väldigt dåligt & ångrade mig enormt mycket....
    Någon här inne som varit med om samma sak...
    Jag tror att mannen till en början kommer vilja att vi separerar dock vet jag att han aldrig kommer ångra bebisen i december när de kommer (om inget händer vill säga)

    Vet inte vad jag ville med detta inlägget, nog mer skriva av mig då det är endast min bästa vän som jag berättat detta för...

  • Svar på tråden Gravid trots p-piller, han kommer slå bakut!!!
  • Anonym (Samma här.)

    Jag är också gravid trots cerazette, vet inte hur långt gången då jag inte haft mens sen mars-14. Jag har efter minstingen gjort 2 aborter, hos oss är det så att jag inte vill ha barn men sambon gärna vill ha en 4:a. Jag vet inte vad jag ska göra, jag bara gråter och kräks.

  • Anonym (galet)

    Din sambo vill absolut inte ha fler barn, låter dig ta hand om preventivmedel och "tvingar" dig till att göra abort när p-medlet inte fungerar. Vad tar han för ansvar? Är det inte bra om han steriliserar sig då han absolut inte vill ha fler barn? Jag skulle skämmas som man om jag lät min partner äta hormonella p-medel som ger biverkningar och inte skyddar till 100 % och sen låta min partner genomgå abort när jag absolut vet att jag inte vill ha fler barn. Jag hade steriliserat mig i det läget.

  • Anonym (Jadå)
    Anonym (galet) skrev 2015-04-12 15:20:24 följande:

    Din sambo vill absolut inte ha fler barn, låter dig ta hand om preventivmedel och "tvingar" dig till att göra abort när p-medlet inte fungerar. Vad tar han för ansvar? Är det inte bra om han steriliserar sig då han absolut inte vill ha fler barn? Jag skulle skämmas som man om jag lät min partner äta hormonella p-medel som ger biverkningar och inte skyddar till 100 % och sen låta min partner genomgå abort när jag absolut vet att jag inte vill ha fler barn. Jag hade steriliserat mig i det läget.


    Word! Bra skrivet.. Exakt min tanke också. 
  • Anonym (snart 4)

    Lite så sa min bästa vän oxå!!

    nu vill jag tillägga att det mest jobbiga nu känner jag är att han kommer inte tro att jag ätit mina p-piller... det värsta är inte att han kommer spåra ut att vi ska bli föräldrar utan att han inte kommer tro mig att jag ätit mina p-piller.
    I vilket fall som så kommer jag behålla bebisen för som sagt VET jag att jag inte kommer ångra henne/honom när han kommer (gör jag inte nu heller)

  • Anonym (snart 4)
    Anonym (galet) skrev 2015-04-12 15:20:24 följande:

    Din sambo vill absolut inte ha fler barn, låter dig ta hand om preventivmedel och "tvingar" dig till att göra abort när p-medlet inte fungerar. Vad tar han för ansvar? Är det inte bra om han steriliserar sig då han absolut inte vill ha fler barn? Jag skulle skämmas som man om jag lät min partner äta hormonella p-medel som ger biverkningar och inte skyddar till 100 % och sen låta min partner genomgå abort när jag absolut vet att jag inte vill ha fler barn. Jag hade steriliserat mig i det läget.


    Men vi kanske ska byta partner :)
    Skämt å sido!
    Hoppas det löser sig till det bästa, vilken vecka är Du i?
  • Anonym (snart 4)
    Anonym (galet) skrev 2015-04-12 15:20:24 följande:

    Din sambo vill absolut inte ha fler barn, låter dig ta hand om preventivmedel och "tvingar" dig till att göra abort när p-medlet inte fungerar. Vad tar han för ansvar? Är det inte bra om han steriliserar sig då han absolut inte vill ha fler barn? Jag skulle skämmas som man om jag lät min partner äta hormonella p-medel som ger biverkningar och inte skyddar till 100 % och sen låta min partner genomgå abort när jag absolut vet att jag inte vill ha fler barn. Jag hade steriliserat mig i det läget.


    Men vi kanske ska byta partner :)
    Skämt å sido!
    Hoppas det löser sig till det bästa, vilken vecka är Du i?
  • Ab imo pectore

    Hej.
    Har själv blivit gravid två gånger trots ppiller. En slutade i abort tyvärr, vilket jag också ångrar enormt.
    Din man är den i erat förhållande som inte vill ha fler barn, vad har hans skydd varit? Jag är av den åsikten (har alltid varit) att om man helt 100 inte vill ha barn/fler barn, så ser man till att det helst inte händer. Din man har haft flera år på sig att sterilisera sig. Då hade du sluppit äta Cerazette dessutom. Han hade ju även kunnat ta sitt egna ansvar att använda kondom utöver dina ppiller.

    När du berättar för honom att du är gravid så låt honom inte köra över dig. Tala om för honom att han hade kunnat steriliserat sig eller skyddat sig själv också, för ppiller skyddar ju trots allt inte 100%.
    Du måste ju också tala om att abort inte e något alternativ för din del. Han kanske skulle välja att dra, men det tror jag inte. Älskar han sin familj så stannar han,och han kommer att älska denna lilla knodd också.
    Jag önskar dig lycka till! 

  • Anonym (snart 4)
    Ab imo pectore skrev 2015-04-13 10:45:40 följande:

    Hej.
    Har själv blivit gravid två gånger trots ppiller. En slutade i abort tyvärr, vilket jag också ångrar enormt.
    Din man är den i erat förhållande som inte vill ha fler barn, vad har hans skydd varit? Jag är av den åsikten (har alltid varit) att om man helt 100 inte vill ha barn/fler barn, så ser man till att det helst inte händer. Din man har haft flera år på sig att sterilisera sig. Då hade du sluppit äta Cerazette dessutom. Han hade ju även kunnat ta sitt egna ansvar att använda kondom utöver dina ppiller.

    När du berättar för honom att du är gravid så låt honom inte köra över dig. Tala om för honom att han hade kunnat steriliserat sig eller skyddat sig själv också, för ppiller skyddar ju trots allt inte 100%.
    Du måste ju också tala om att abort inte e något alternativ för din del. Han kanske skulle välja att dra, men det tror jag inte. Älskar han sin familj så stannar han,och han kommer att älska denna lilla knodd också.
    Jag önskar dig lycka till! 


    Åh tack för Dina ord! (blev helt berörd)
    Jag känner lite så här att han kommer tjata hål i huvudet på mig ang abort men som sagt kommer jag inte ge med mig (ännu en gång mot min vilja)
    Just nu känner jag mig enormt stark i detta & kommer stå för min sak denna gången & som Du skriver så kommer jag inte tillåta honom köra över mig (igen)
    Sen tror jag (nästan vet) att när detta sjunkit in hos honom så kommer han komma till acceptans & som sagt älska denna lilla knodda lika mycket som de andra barnen i familjen...
    Dock tror jag att det kommer ta månader innan den acceptansen infinner sig hos honom, men jag är väldigt bestämd ang detta.
    (sitter här tuff nu, om en vecka kommer jag "släppa bomben" & då kommer jag nog inte vara så tuff)
  • Ab imo pectore

    Men du fixar det! :=)
    Jag tror absolut inte att han vill se dig må så dåligt en gång till som du gjorde vid aborten. 
    Han kanske kommer uppleva detta som en enorm kris, men ni kan stötta varandra. Det kan faktiskt hända mycket värre saker i livet än att man får ett barn till. Detta lilla livet är meningen. NI kommer få så mycket glädje och kärlek
    Och du kan ju även ta upp med honom att han kan sterilisera sig nu om han vill så vet han ju sen att han inte hamnar i samma sits en gång till. ;=)
    Det kanske låter lite hårt, men han kan ju inte bara skylla på dig (omhan skulle göra det), hans ansvarmed ju.
    Men jag tror att allt löser sig. 
    Duka upp en fin middag till bara er två, ha lite mysigt och berätta för honom i lugn och ro, berätta hur du tänker och känner innan han får säga något. Det kommer gå toppen :=)

  • Anonym (kioskmongo)

    Blir mest bara arg och du vet varför. Tänk på dig själv och låt inte han köra över dig för hans lilla eller stora egobubbla ska spricka.

    Som du vet ogillar jag den falska fasaden.

    Jag kan vara pappa..hihi.. Puss ????

  • Anonym (P)

    Men om han nu inte vill ha fler barn, varför steriliserar han då inte sig?

    Jävligt elakt att låta dig genomgå en abort mot din vilja bara för att han inte kan utföra ett relativt enkelt ingrepp.

  • Anonym (P)

    Fattar faktiskt inte hur ni kvinnor fortfarande kan älska era män efter att de tvingat er att genomgå aborter mot er vilja.

  • Anonym (Hoppsan)

    Ojdå, jag äter också Cerazette, och ser ju att både TS och någon till blivit gravida med dem. Har ni varit superpunktliga på timmen eller tagit som vanliga ppiller?
    Nu blev jag lite orolig.. Vet att det aldrig blir 100% skydd, men ändå :o

  • Anonym (snart 4)

    Jaha då har jag nog förlorat "bebisen"
    Kraftiga blödningar i mitten på veckan... jag vet jag fortfarande kan vara gravid men tror inte det. ska ta ett test om 10 dagar & se!
    Det sjuka med detta nu är att jag är så jävla förbannad på mig själv...
    För jag har inte gläds åt detta lilla en enda gång då sambon byggt enorma bo i huvudet på mig! Hur skulle jag säga det, vad skulle han göra, skulle jag fått flytta till ngt större med mera.
    Nu kommer han hem imorrn & då ska han få höra... jag ska säga som det är & sen ska jag även säga att han kommer få sterilisera sig för jag kommer ALDRIG göra abort om jag nu skulle bli gravid igen trots p-piller...
    Jävla bergochdalbana har det varit i min hjärna denna veckan som han har varit iväg! & inte en enda gång har jag gläds över att jag (eller vi) skulle bli föräldrar igen...

    Kanske ska se över denna realtionen en gång för alla...

  • Ab imo pectore
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-04-14 18:36:53 följande:

    Ojdå, jag äter också Cerazette, och ser ju att både TS och någon till blivit gravida med dem. Har ni varit superpunktliga på timmen eller tagit som vanliga ppiller?
    Nu blev jag lite orolig.. Vet att det aldrig blir 100% skydd, men ändå :o


    Tog alltid mina punktligt.
Svar på tråden Gravid trots p-piller, han kommer slå bakut!!!