• joss82

    Första barnet Malmö/Lund vintern 15/16!

    Hej!

    Jag är 32 år, bor i Malmö och väntar vårt första barn i december. Så härligt och spännande och samtidigt går jag runt och är rädd för missfall mest hela tiden.

    Skulle gärna få kontakt med andra i närheten som är i samma situation och dela tankar, känslor och erfarenheter med!

  • Svar på tråden Första barnet Malmö/Lund vintern 15/16!
  • Stura

    Hej :) Jag bor i Skanör så det är inte riktigt Malmö men nära iaf så jag tar mig friheten att gå med här ändå. Vi väntar vårt första barn som är beräknat 10/12 :)

  • joss82
    Stura skrev 2015-04-13 20:15:23 följande:

    Hej :) Jag bor i Skanör så det är inte riktigt Malmö men nära iaf så jag tar mig friheten att gå med här ändå. Vi väntar vårt första barn som är beräknat 10/12 :)


    Hej, vad roligt!! Vårt är beräknat till 12/12 :). Just nu är jag dock superorolig eftersom jag hade en liten liten blödning för några timmar sen :(. Hoppas så himla mycket att det inte är någon fara...

    Har ni försökt länge?
  • Stura
    joss82 skrev 2015-04-13 20:31:34 följande:

    Hej, vad roligt!! Vårt är beräknat till 12/12 :). Just nu är jag dock superorolig eftersom jag hade en liten liten blödning för några timmar sen :(. Hoppas så himla mycket att det inte är någon fara...

    Har ni försökt länge?


    Nej men fy vad oroligt!! Har du ringt och pratat med någon barnmorska? Ring till Kvinnoklinikens akut annars så kan de hjälpa dig så att du får göra ett vul! Hoppas verkligen att det inte är någon fara!

    Nej det kan jag inte direkt påstå, i höstas så förste vi och jag blev gravid på andra försöket men fick MA i januari i år i vecka 9, sen tog det två månader efter det och nu är jag gravid igen. Men vågar knappt vara glad utan är tyvärr mest orolig hela tiden!

    Men man ska försöka tänka på att det går bra i de allra flesta gravididiter :) och en blödning är ju inte alls ovanligt den första tiden, men lika bra att kolla upp så att man inte oroar sig i onödan!
  • joss82
    Stura skrev 2015-04-13 22:43:19 följande:
    Nej men fy vad oroligt!! Har du ringt och pratat med någon barnmorska? Ring till Kvinnoklinikens akut annars så kan de hjälpa dig så att du får göra ett vul! Hoppas verkligen att det inte är någon fara!

    Nej det kan jag inte direkt påstå, i höstas så förste vi och jag blev gravid på andra försöket men fick MA i januari i år i vecka 9, sen tog det två månader efter det och nu är jag gravid igen. Men vågar knappt vara glad utan är tyvärr mest orolig hela tiden!

    Men man ska försöka tänka på att det går bra i de allra flesta gravididiter :) och en blödning är ju inte alls ovanligt den första tiden, men lika bra att kolla upp så att man inte oroar sig i onödan!
    Åh, förstår att du är extra orolig när du fått ett MA. Hoppas verkligen det går vägen nu!

    Jag har inte haft mer blödningar sen den minimala igår så hoppas att det är ok. Det är för tidigt för VUL i vilket fall.

    Har du mycket symtom annars? Jag känner inte så mycket. Trött och stundtals lite illamående men inte mer än att jag ibland tror jag inbillar mig!
  • Stura

    Hej igen, förlåt, är på semester så internet är lite halvdåligt :) har ömma bröst och är kissnödig på nätterna men annars ingenting alls! Inget illamående eller dylikt :/ hur är dina symtom nu? Ingen mer blödning hoppas jag!


    joss82 skrev 2015-04-19 18:04:56 följande:

    *puff puff*


  • NovemberFemton

    Hej!

    Jag är 32 år, bor i Bunkeflostrand och i väntar mitt och makens första barn i slutet av november - om allt går som det ska. Är i v. 9 nu och har inskrivning hos BM på onsdag, valde Cura och hoppas att det blir bra.

    Kul att lära känna fler i samma område och sits! :D

  • joss82
    NovemberFemton skrev 2015-04-19 19:34:43 följande:

    Hej!

    Jag är 32 år, bor i Bunkeflostrand och i väntar mitt och makens första barn i slutet av november - om allt går som det ska. Är i v. 9 nu och har inskrivning hos BM på onsdag, valde Cura och hoppas att det blir bra.

    Kul att lära känna fler i samma område och sits! :D


    Hej vad kul med en till! Cura har jag bara hört gott om så det blir säkert bra :). Vi har hälsosamtal/inskrivning på Mama Mia på fredag, ser framemot det! Har ni berättat för folk än? Vi har berättat för mina svärföräldrar och några kompisar. Känns inte som någon mening riktigt med att vänta, de skulle ändå få reda på om något gick fel.
  • joss82
    Stura skrev 2015-04-19 18:36:47 följande:

    Hej igen, förlåt, är på semester så internet är lite halvdåligt :) har ömma bröst och är kissnödig på nätterna men annars ingenting alls! Inget illamående eller dylikt :/ hur är dina symtom nu? Ingen mer blödning hoppas jag!


    Haha, inget att be om förlåt för ;), jag hoppades mest att kanske någon annan skulle hitta hit också :). Nej, ingen mer blödning och ganska lite symtom för övrigt. Spända bröst, lite tröttare kanske, lite svårt att äta vissa saker men annars lugnt.
  • anabana

    Hej! Jag hoppar också in här! Bor i Malmö., är 30 år och väntar första barnet. Är beräknad till den 16 dec om allt går som det ska... Är lite orolig eftersom jag knappt känner av några symptom mer än trötthet på kvällen... Och råkade ut för en "ofostrig graviditet" i höstas... Men på något sätt känner jag mig ganska cool ändå, går det så går det, och jag kan inte göra så mkt mer än att vänta... Tänkte ringa Cura-kliniken nu i veckan och skriva in mig, om de nu tar emot nya patienter...

Svar på tråden Första barnet Malmö/Lund vintern 15/16!