• Äldre 13 Apr 09:30
    153994 visningar
    1464 svar
    1464
    153994

    Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

    Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 


     
  • Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • Ful Anka
    Äldre 13 Apr 15:20
    #1

    Det blir nog Aftonbladet du ska vända dig till.


    This is my life and I don't care
  • Äldre 13 Apr 15:39
    #2
    Ful Anka skrev 2015-04-13 15:20:31 följande:

    Det blir nog Aftonbladet du ska vända dig till.


    Okeeej
  • Äldre 13 Apr 15:49
    #3
    Ful Anka skrev 2015-04-13 15:20:31 följande:

    Det blir nog Aftonbladet du ska vända dig till.


    Aftonbladet?
  • Äldre 13 Apr 16:48
    #4

    [quote=75153157][quote-nick]Ful Anka skrev 2015-04-13 15:20:31 följande:[/quote-nick]Det blir nog Aftonbladet du ska vända dig till.

    [/

    Eeeh??? Vill du förklara din tankegång här?

  • Äldre 14 Apr 15:44
    #5

    Räcker det med 40 (41 i höst) o har BF i juni

  • Äldre 15 Apr 08:40
    #6
    Kelsson1 skrev 2015-04-14 15:44:46 följande:

    Räcker det med 40 (41 i höst) o har BF i juni


    Hahahaha, det går jätte bra :) Då har du inte så långt kvar då :))) Skönt :)))  Hur har det gått? Har du barn sedan innan? I såna fall har det varit skillnad denna gång? Gjorde du fostervattenprov? Har du fått några negativa responser? Det är ju rätt vanligt nu med mammor över 40 i för sig :) För mig känns det mycket lugnare nu... Fast lite jobbigare beslut... När man var under 30 då tänkte man inte tex på fostervattenprov osv... Men det var redan bestämt innan "vi" blev gravida att det skulle göras... Sen fick man upp hoppet på Nipt testet och började läsa om det... Men det verkar så krångligt... Det görs på BB family och kostar ca 10000... Då måste man också var inskriven där om jag förstår rätt... Och svaret är inte 100%.. Var det något du gjorde eller tänkte på?
    Ha en bra dag :)
  • Äldre 15 Apr 09:56
    #7

    Jag har tyvärr varit illamående från början, sjukskriven heltid i två månader i höstas, jobbat halvtid nu på våren men heltidssjukskriven igen för att illamåendet blivit värre.
    Jag har en dotter sedan innan, hon är tre år gammal nu. Var illamående med henne också men inte så här, kunde jobba heltid då ända fram till ett par veckor innan förlossning.
    Vi bestämde oss för att nöja oss med vanligt KUB och gå vidare med fostervattenprov om vi fick dåliga siffror men det blev låga sannolikheter för avvikelser så vi gick inte vidare.
    Jag väljer att tro att vi får en frisk bebis i juni
    Tycker att här i Stockholm är det så pass vanligt med äldre föräldrar att det är ingen som ens höjt på ögonbrynen när de hört att vi väntar på smått. Dessutom har det ju inte gått så lång tid sedan jag var gravid sist .
    Har du fått konstiga reaktioner?

  • Äldre 15 Apr 11:45
    #8
    Kelsson1 skrev 2015-04-15 09:56:22 följande:

    Jag har tyvärr varit illamående från början, sjukskriven heltid i två månader i höstas, jobbat halvtid nu på våren men heltidssjukskriven igen för att illamåendet blivit värre.
    Jag har en dotter sedan innan, hon är tre år gammal nu. Var illamående med henne också men inte så här, kunde jobba heltid då ända fram till ett par veckor innan förlossning.
    Vi bestämde oss för att nöja oss med vanligt KUB och gå vidare med fostervattenprov om vi fick dåliga siffror men det blev låga sannolikheter för avvikelser så vi gick inte vidare.
    Jag väljer att tro att vi får en frisk bebis i juni
    Tycker att här i Stockholm är det så pass vanligt med äldre föräldrar att det är ingen som ens höjt på ögonbrynen när de hört att vi väntar på smått. Dessutom har det ju inte gått så lång tid sedan jag var gravid sist .
    Har du fått konstiga reaktioner?


    Jobbigt :( Jag är lite illa mående på dagen, men ingen fara... Samma var det med sonen :) Det är så nytt en... Är bara 6v... Så vi väntar tills efter fostervattenprovet... Det skrämmer mig lite men känner på mig att det ska går bra, ta i trä :) Innan vi berättar... Det är bara mamma som vet... Min mormor var 40 när hon fick mamma... Så hon är bara glad :) Tror inte någon kommer säga något och själv känner jag mig som 25+ ;) Har inte själv insett att man passerat 40 strecket, hahaha... Det är väl lite som dom säger 40 är det nya 30 ;) 
    Tränar du något? Jag tränade innan... Men kom av mig när jag +... Men ska väl sätta igång... Det ska ju vara bra :) Vad har du hört om bastu?
  • Äldre 15 Apr 15:14
    #9

    Har inte hunnit med träning sen dottern kom o nu skulle orken o måendet ändå inte ha räckt till för träning. Det får jag ta tag i sen när bebis väl är här och vi funnit någon slags rutin i tillvaron.
    Jag älskar bastu och har bastat några gånger men först efter vecka 16. Vet inte om det spelar någon roll med veckor men mådde så illa innan det att det var helt otänkbart att sätta sig i en bastu då.

  • Äldre 16 Apr 08:08
    #10
    Kelsson1 skrev 2015-04-15 15:14:35 följande:

    Har inte hunnit med träning sen dottern kom o nu skulle orken o måendet ändå inte ha räckt till för träning. Det får jag ta tag i sen när bebis väl är här och vi funnit någon slags rutin i tillvaron.

    Jag älskar bastu och har bastat några gånger men först efter vecka 16. Vet inte om det spelar någon roll med veckor men mådde så illa innan det att det var helt otänkbart att sätta sig i en bastu då.


    Okej :) Jag hade precis kommit igång med träningen när jag +... Sen blev jag lat, hehe... Neee ska ta tag i det igen :) Förstår dig illa mående och träning är väl inte det roligaste, du får ta igen det efter :) Vi brukar basta varje söndag... Men nu har man hört så mycket olika om bastu och graviditet... Så jag håller mig lite... Mamma som är finne förstog inte min oro, hahaha... Dom har alltid bastat :)

    Hur mycket har du gått upp i vikt? Förra gången la jag på mig 22kg är väl inte så sugen på det igen, hehe ;)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)